آزمون FE یا Fundamentals of Engineering

آزمون FE یا Fundamentals of Engineering

آزمون FE یا Fundamentals of Engineering

آزمون اصول مهندسی (Fundamentals of Engineering) که با نام آزمون آموزش مهندسی «Engineer in Training (EIT) exam» و یا آزمون کارورزی مهندسی نیز شناخته می‌شود، اولین آزمون از دو آزمونی است که مهندسین باید برای دریافت پروانه کار مهندسین حرفه‌ای در ایالات متحده آمریکا در آن شرکت کنند. این آزمون برای مهندسین از تمامی زمینه‌ها وجود دارد. بعضی از ایالت‌ها به دانشجویان سال آخر این اجازه را می‌دهند که در این آزمون شرکت کنند و بسیار از ایالات‌ها شرکت در آزمون را برای کسانی که حتی مدرک مهندسی ندارند و صرفا دارای تجربه کارهای مهندسی هستند فراهم آورده‌اند. این آزمون توسط شورای ملی سنجش مهندسین و نقشه‌برداران برگزار می‌شود.

ساختار آزمون FE

از سال ۲۰۰۴، امتحان FE و FS به صورت کامپیوتری برگزار می‌شود. طول این آزمون بیش از ۶ ساعت است که دارای ۱۱۰ سوال است. آزمون‌ها در رشته‌های مختلف مانند شیمی، عمران، الکترونیک، کامپیوتر، صنایع و مکانیک برگزار می‌شود.

قبل از سال ۲۰۰۴، آزمون به دو بخش ۴ ساعته تقسیم می‌شد. آزمون صبح به مباحث علوم پایه مهندسی می‌پرداخت و برای تمام مهندسین اجباری بود و آزمون عصر نیز به مسائل تخصصی مهندسی اختصاص داشت. در سال ۲۰۱۵ محتویات آزمون بیشتر به مطالب تخصصی اختصاص یافت.

نمره‌ی تراز شده ۷۰، حداقل نمره قبولی در این آزمون است. این بدان معنی نیست که اگر کسی به ۷۰ درصد سوالات پاسخ صحیح دهد، در آزمون قبول می‌شود؛ بلکه بعد از آزمون، تحلیل‌های آماری بر روس نتایج انجام می‌شود تا نمره‌ی تمام شرکت‌کنندگان به صورت ترازشده مشخص شود.

در بعضی مواقع کسانی که آزمون را با موفقیت پشت سر می‌گذارند، به عنوان کارورز یا کارآموز شناخته می‌شوند که بستگی به وضعیت کمیته‌ی صدور گواهینامه آنها دارد. بعد از گذراندن دوره مشخص کارآموزی که با توجه به قوانین هر ایالت تعیین می‌شود، مهندسین می‌توانند در دوره‌ی مهندسین حرفه‌ای (Profassional Engineer) شرکت کنند.

بردن نوشت‌افزار و چک‌نویس به جلسه‌ی آزمون ممنوع است. به تمام شرکت‌کنندگان، مداد نوکی داده می‌شود و آن‌ها می‌توانند از دفترچه آزمون برای چک‌نویس استفاده کنند. استفاده از انواع ماشین‌حساب جز آن‌هایی که توسط NCEES مجاز اعلام شده است، ممنوع است. این مدل ماشین‌حساب‌ها قابلیت برنامه‌ریزی ندارند و ازنخلفات احتمالی جلوگیری می‌شود. تنها منبع مجاز برای استفاده در جلسه‌ی آزمون یک هندبوک است که به آزمون‌دهندگان داده می‌ؤود و بعد از هر قسمت آزمون باید در سالن جلسه باقی بمانند.

بهتر است داوطلبان همواره سایت NCEES را چک کنند تا از تغییرات احتمالی آگاه شوند. استفاده از ماشین‌حساب‌های غیرمجاز منجر به عدم تصحیح آزمون خواهد شد.

منبع: سیویل ۸۰۸

مترجم: محبوبه پوریوسفی

فیلم

اخبار

محصول

فیلم آموزشی نحوه شركت در آزمون های بين المللی FE/PE
قیمت: 225,000 تومان
225,000 تومان
کاتالوگ: 
فیلم های آموزشی
عمران
مهندسی حرفه ای
موسسه آموزشی 808
کمک آموزشی

پرسش و پاسخ

عکس کاربر
0 پاسخ
آزمون FE مورد قبول کشور آلمان است؟
سلام ازمون FE مورد قبول کشورآلمان است؟ نطام مهندسی اونجا بچصورت است؟ قبل ورود به انجا لازم است مدرک FE بگیریم؟
عکس کاربر
0 پاسخ
آزمون FE
سلام من لیسانس عمران دارم ولی دیپلم تجربی دارم خواستم بدونم برای آزمون FE به مشکل نمی خورم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عکس کاربر
0 پاسخ
ازمون fe & pe
سلام خواستم ببینم برای آزمون های fe &pe دورهای برای آمادگی دارید؟ برای تطبیق دادن مدرک لیسانس و فوق لیسانس در کشور آمریکا و عضو شدن در. سازمان نظام مهندسی آمریکا چیکار باید. کرد؟؟آیا میپذیرند؟؟

مشاوران این تخصص

#: 1
عکس‌های Meysam Shabani
ميثم شعبانی
نقش‌ها: Vip, مشاور, همکاران
عضو به مدت: 6 سال 4 ماه

کاربران

اشتراک در RSS - آزمون FE یا Fundamentals of Engineering