شرکت وال اِسپید - شرکت اندیشمندان مسکن ساز آرشام - بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان

23:58

شرکت وال اِسپید - شرکت اندیشمندان مسکن ساز آرشام - بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان

مصاحبه اختصاصی موسسه ۸۰۸ در غرفه شرکتهای وال‌اِسپید و اندیشمندان مسکن ساز آرشام - نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان

شرکت وال‌اِسپید (WallSpeed)

شرکت ابنیه مقاوم آریا، تولید کننده نسل جدید دیوارهای غیر باربر با تکنولوژی PLASTEDIL سوئیس می باشد. محصولات این شرکت با برند ®WallSpeed در کارخانه ای به مساحت ۱۲۰۰۰ مترمربع واقع در شهرک صنعتی نظرآباد تولید شده و از طریق کادر اجرایی آموزش دیده در محل پروژه ها نصب می شود. استفاده از این محصولات ، اجرای سبکترین دیوارها را با بالاترین سرعت امکان پذیر می سازد.

هسته اولیه گروه ®WallSpeed در اوایل دهه ۱۳۸۰ و همزمان با اوج گرفتن روند ساخت و ساز در کشور شکل گرفت. هدف اصلی بنیانگذاران، استفاده از تکنولوژی روز دنیا در صنعتی سازی ساختمان بود. طی ۸ سال با همکاری شرکت های داخلی و بین المللی، انواع سیستم های نوین بصورت پایلوت در پروژه های ساختمانی مختلف اجرا شد که از جمله آنها می توان به فناوری های زیر اشاره کرد:

  • ۱۳۸۶ – دیوار پیش ساخته ساندویچ پانل با بتن پاششی (۳D panel)
  • ۱۳۸۹ – سیستم سازه ای دیوار و سقف جی کی JK
  • ۱۳۹۱ – سیستم بتن مسلح با عایق ماندگار ICF
  • ۱۳۹۵ – دیوارهای خشک غیرباربر Drywall

در ادامه ، تجربیات بدست آمده از اجرای پروژه های مسکن مهر با سیستم های LSF ، قالب تونلی و سازه های چوبی هم بررسی شد و در نهایت، درک جامعی نسبت به مزایا و محدویت های هریک از این روش ها بدست آمد.

پس از جمع بندی نتایج ، سیستم های ساخت و ساز خشک بدلیل سرعت اجرای بالا و قابلیت ادغام با روش های متداول سازه ای مورد توجه قرار گرفت و از شرکت های بین المللی فعال در این حوزه بررسی بعمل آمد. از بین گزینه های مطرح شده، محصولات دیوار جداکننده کمپانی Plastedil S. A. بود که بدلیل یکپارچگی و سرعت اجرای بالا مورد توجه قرار گرفت.

شرکت اندیشمندان مسکن ساز آرشام

شرکت ساختمانی اندیشمندان مسکن ساز آرشام با تکیه بر دانش فنی متخصصین خود و تجهیزات پیشرفته در امر سیستم های نوین ساخت و ساز در سال 1385 تاسیس شد. مجموعه آرشام به عنوان شرکتی پیشرو در استفاده از سیستم هی قالب تونلی در امر ساخت و ساز انبوه مسکن شناخته می شود.

این شرکت اولین بار در نیمه سال ۱۳۸۸ همزمان با شروع طرح مسکن مهر در شهر جدید پرند با اخذ قرارداد انبوه سازی در مجموعه صنعتی سازی کشور، تکنولوژی منحصر به خود در زمینه انبوه به روش قالب تونلی را آغاز نمود و توانست با ارائه سیستم های ایمن در برابر زلزله و با کیفیت و سرعت ساخت بالا، علاوه بر کسب رضایت متقاضیان نسبت به تحویل به موقع و رعایت اصول و الزامات مطابق با مقررات ملی ساختمان بومی کشور ایران، موجب جلب اعتماد کارفرمایان فعال در صنعت ساخت و ساز بر واگذاری پروژه های جدید به این شرکت گردد. در حال حاضر شرکت آرشام با استفاده از تجهیزات و امکانات خود و با تکیه بر اکیپ های متخصص در زمینه اجرا سیستم های قالب تونلی، دارای ظرفیت پذیرش و اجرای پنج هزار واحد مسکونی به روش صنعتی سازی می باشد.

مطالب مرتبط

پکیج استثنایی 808

در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...