مقاله تحلیلی:‌ ۱۰ مورد از بهترین ساختمان‌ های سبز

مقاله تحلیلی:‌ ۱۰ مورد از بهترین ساختمان‌ های سبز

۱۰. باغ‌های خلیج، سنگاپور

باغ‌های خلیج در سنگاپور ک توسط دو شرکت معماری Grant Associates و Wilkinson Eyre طراحی‌شده‌اند یک ساختمان جالب و فضای با طراوت برای بازدیدکنندگان و مردم محلی است. این ساختمان سنگاپور را به شهری در باغ تبدیل کرده است که در ضمن حفظ منابع طبیعی، یک چرخه انرژی پیوسته در آن وجود دارد.

این باغ‌ها که مساحتی بیش از ۱۰۰ هکتار دارند به سه منطقه اصلی تقسیم شده‌اند: خلیج جنوبی، خلیج شرقی و خلیج مرکزی که شامل باغ‌ها، دریاچه‌ها و دو گلخانه هوشمند خودکفای شیشه‌ای، گنبد گل (۱.۲ هکتار) و جنگل ابر (۰.۸ هکتار) می‌شوند.

درختان بزرگ مصنوعی هم حدود ۱۶۰۰۰۰ گیاه را در برمی‌گیرند که از هر ۱۸ درخت ۱۱ تای آن‌ها دارای مخازن داخلی هستند که مستقیماً به خنک شدن گنبدها منجر می‌شود. در سایبان‌ها هم از سلول‌های فتوولتائییک به‌منظور جذب انرژی خورشید استفاده شده است. دریاچه‌ها یک سیستم زهکشی و سیستم آبیاری طبیعی هم در خود دارند که برای تصفیه آب به دست آمده از این چرخه انرژی استفاده می‌شود.

مقاله تحلیلی:‌ ۱۰ مورد از بهترین ساختمان‌ های سبز

۹. پارک المپیک ملکه الیزابت، لندن

از زمان بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ طراحان و معماران به دنبال ساخت یکی از پایدارترین پارک‌ها در بریتانیا بودند که زیرساخت آن سبز و تولید کربن کمی داشته باشد. پارک المپیک که در حال حاضر استادیوم لندن، یک مرکز ورزش‌های آبی، مرکز تنیس و هاکی، زمین‌های بازی و ... را در خود جای‌داده است، ۵۶۰ آکر مساحت داشته و بازدید از آن رایگان است.

این مرکز با ۱۵ آکر جنگل و ۶.۵ کیلومتر راه‌آبی و با استفاده از فناوری‌های سبز با منطقه محلی یکپارچه شده است. بیش از ۵۰۰۰ نفر از محلی‌ها در فرآیند ساخت پارک شمارکت داشته‌اند و ۱۵۰۰۰ شغل جدید با تکمیل پارک ایجاد شد.

مقاله تحلیلی:‌ ۱۰ مورد از بهترین ساختمان‌ های سبز

۸. جنگل‌های عمودی، میلان

برج‌های مسکونی جنگل عمودی ( (Vertical Forestدر میلان که در سال ۲۰۱۴ تکمیل شدند؛ ۹۰۰ درخت، ۱۱۰۰۰ گیاه پایا و ۵۰۰۰ درختچه را در خود جای‌داده که به‌صورت معمول باید در ۷۰۰۰ مترمربع زمین جای‌داده شوند.

در این جنگل عمودی که توسط Boeri Studio طراحی‌شده دو برج ۱۱۰ و ۷۶ متری با درختانی تا ارتفاع به ترتیب سه و شش متری وجود دارند. این باعث می‌شود که CO۲ جذب‌شده، گردوغبار فیلتر شده و یک ریز اقلیم و تنوع زیستی ایجاد شود و به این شکل از میزان آلودگی هوا کاسته شود.

مقاله تحلیلی:‌ ۱۰ مورد از بهترین ساختمان‌ های سبز

۷. هتل Mountain Forest، گوئیژو

هتل Mountain Forest بیش از ۴۰۰ آکر مساحت دارد. این هتل در گوئیژو برای ترکیب کردن منظره محلی با بازسازی تپه قبلی ساخته شد. این هتل که ۲۵۰ اتاق دارد، همه طبقاتش با درخت پوشیده شده است و فضای پایدار و مطبوعی را ایجاد کرده است.

هدف از طراحی این هتل که توسط Simon Ma انجام‌شده، همزیستی بوده است. پایداری نه‌تنها بر کاهش مصرف انرژی که به تنوع زیستی گسترده‌ هم بستگی دارد. همزیستی بین انسان، معماری و طبیعت؛ پایداری واقعی است.

مقاله تحلیلی:‌ ۱۰ مورد از بهترین ساختمان‌ های سبز

۶. هتل Atlas Hoi An، ویتنام

این ساختمان که توسط Vo Trong Nghia Architecs ساخته شده و به‌عنوان مرکز میراث جهانی یونسکو نام‌گذاری شده است، پوشیده از گیاهان آبشاری است که در گلدان‌های بتنی طره‌ای قرار گرفته‌اند. ساخت این ساختمان که غالباً از سنگ ماسه‌ای محلی است با محیط اطراف ترکیب‌شده و در مسیر پیاده‌روی چند مورد از جاذبه‌های محلی قرار گرفته است.

مقاله تحلیلی:‌ ۱۰ مورد از بهترین ساختمان‌ های سبز

۵. محله ووبان، فرایبورگ

ووبان ممکن است یکی از کوچک‌ترین مناطق آلمان باشد؛ اما یکی از پایدارترین محل‌های زندگی در جهان هم هست. تمام خانه‌های دوستدار محیط‌زیست هستند، مصرف انرژی پایینی دارند و با استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر ساخته شده‌اند. استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقل پایدار مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری با هدف حذف ماشین‌ها امری معمول در این منطقه است. در این محل از پسماند و آب باران استفاده می‌شود و به این شکل یک سیستم اکولوژیکِ پایدار ایجادشده است.

مقاله تحلیلی:‌ ۱۰ مورد از بهترین ساختمان‌ های سبز

۴. ایستگاه قطار Atoca، مادرید

بزرگ‌ترین ایستگاه در مادرید، ایستگاه قطار Atoca است که یکی از جذاب‌ترین ایستگاه‌ها در جهان به دلیل استفاده از فضای سبز محسوب می‌شود.

این باغ بیش از ۷۰۰۰ درخت و گیاه را در خود جای‌داده و ۱۳۰۰۰ فوت مساحت دارد. نور خورشید موردنیاز برای رشد درختان بومی و استوایی از طریق سقف قوسی ایستگاه تأمین می‌شود. یک حوض هم در فضای سبز جای‌داده شده است که در آن می‌توان چندین گونه از ماهی‌ها را مشاهده کرد.

مقاله تحلیلی:‌ ۱۰ مورد از بهترین ساختمان‌ های سبز

۳. وزارت خانه امور شهرداری و کشاورزی، قطر

این ساختمان شیشه‌ای کاکتوس مانند برای وزارت امور شهرداری و کشاورزی ساخته شده و توسط شرکت Aesthetics Architects GO Group که در بانکوک قرار دارد، طراحی‌شده است. این ساختمان با استفاده از سایبان‌های داخلی از تابش نور شدید خورشید که باعث ایجاد گرما می‌شود جلوگیری کرده و دمای داخلی ساختمان را پایدار نگه می‌دارد. در مجاورت ساختمان یک باغ قرار گرفته است که گرم و سرد شدن ساختمان را هم کنترل می‌کند.

مقاله تحلیلی:‌ ۱۰ مورد از بهترین ساختمان‌ های سبز

۲. موسسه تحقیق و توسعه Fusionopolis، سنگاپور

usionopolis  که توسط Ken Yeang طراحی‌شده یک موسسه تحقیقاتی در نزدیکی دانشگاه‌های سنگاپور است. در این مجتمع گیاهانی وجود دارد که سرمایش و گرمایش ساختمان را کنترل می‌کنند.

این ساختمان در دو فاز (اولی در سال ۲۰۰۸ و دومی در سال ۲۰۱۰) و با مشارکت بین شرکت Ove Arup & Partners و دکتر کیشو کوروکاوا ساخته شد.

مقاله تحلیلی:‌ ۱۰ مورد از بهترین ساختمان‌ های سبز

۱. دانشگاه La Trobe، موسسه علوم مولکولی، استرالیا

موسسه علوم مولکولی دانشگاه La Trobe که در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است یک سیستم طراحی سلولی منحصربه‌فرد دارد و بیش از ۳۰ آزمایشگاه، سالن اجتماعات و بیش از ۲۰۰ مترمربع فضای آموزشی را در خود جای‌داده است.

این موسسه با ۹۷ میلیون دلار توسط Lyons با استاندارد پنج ستاره سبز طراحی‌شده است. این ساختمان شش طبقه باعث تعامل همه دانشگاهیان شده و فضاهای ضروری برای تعامل و مطالعه را فراهم می‌کند. سه طبقه اول به دانشجویان سال اول تا سوم و سه طبقه بالا به کار تعاملی و فضاهای کار انعطاف‌پذیر اختصاص داده شده‌اند.

مقاله تحلیلی:‌ ۱۰ مورد از بهترین ساختمان‌ های سبز

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .