مقاله تحلیلی:‌ کاربرد فناوری کنترل از راه دور در ماشین‌ آلات ساختمانی

مقاله تحلیلی:‌ کاربرد فناوری کنترل از راه دور در ماشین‌ آلات ساختمانی

این نوآوری به اپراتورهای تجهیزات و ماشین‌آلات راه جدیدی برای انجام کارها معرفی می‌کند.

امروزه رویایِ بچگیِ داشتنِ تجهیزات کوچک کنترل از راه دور به واقعیت تبدیل شده است.

اما یک دستگاه کنترل از راه دور دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد؟ با استفاده از این فناوری پیشرفته اپراتور می‌تواند از طریق یک اپلیکیشن در تلفن هوشمند، کنترل دستگاه را خارج از کابین به دست گیرد.

مزایای کنترل از راه دور

فناوری کنترل از راه دور پرتابل است و برای کار در سخت‌ترین محیط‌های کاری طراحی شده است و عمدتاً در کنترل لودرهای جام دار کوچک و لودرهای چرخ زنجیری کوچک استفاده می‌شود. یکی از مزایای اصلی کنترل از راه دور توانایی مشاهده کامل دستگاه، بدون حضور فیزیکی اپراتور در کابین است. می‌توانید همه زوایا را ببینید و طبق آن زوایا موقعیت دستگاه را تغییر دهید. همچنین می‌توانید در شرایطی که کارگاه با محدودیت حضور فیزیکی روبرو است این ماشین‌آلات را در خارج از این محیط کنترل و هدایت کنید.

از مزایای دیگر این فناوری تسهیل کار اپراتور و انعطاف‌پذیری بیشتر محیط کار است. به‌عنوان‌مثال اگر شما یا اپراتورهای تجهیزات به هر دلیلی نمی‌توانید در کابین بارگیر 8 تا 10 ساعت بنشینید، می‌توانید بدون اینکه بازدهی روزانه خود را از دست دهید در خارج کابین به فعالیت خود ادامه دهید.

شما می‌توانید از طریق عملیات کنترل از راه دور، پروژه‌ها را بدون توجه به اینکه در چه محلی دستگاه را هدایت می‌کنید، طبق برنامه زمانی تعریف شده پیش ببرید. این فناوری همچنین به افرادی که به علت جراحت نمی‌توانند از کابین بالا روند، فرصت فعالیت می‌دهد.

فناوری متحول کننده 

Trevor Brown قبل از اینکه برای درمان مشکل گردن خود تحت عمل جراحی قرار گیرد، کسب‌وکار موفقی با همسرش در یک کارخانه به مدت 15 سال داشت. زمانی که در بخش مراقبت‌های ویژه چشمان خود را باز کرد، به‌طور بهت‌آوری جهان خود را با معلولیت مواجه دید. او دیگر نتوانست کاری را که عاشقش بود انجام دهد و تمام کارها را به همسر و فرزندان واگذار کرده بود.

او و همسرش این اراده را داشتند که در میدان رقابت باقی بمانند و توانستند کسب‌وکار با کیفیت خود را با کمک یک فناوری و به شکل دیگری رونق بخشند. بااین‌حال این فناوری جوابگوی حجم زیادی از کار نبود. Brown که چندین دهه دوام کسب‌وکارش را حفظ کرده بود حال با مشکل مواجه شده بود؛ اما زمانی که یک لودر کوچک همراه با کیت کنترل از راه دور خریداری کرد، زندگی او و خانواده‌اش تغییر کرد.

Brown گفت: «من می‌توانم به‌راحتی این وسیله را برداشته و کنترل ماشین را به دست بگیرم. این وسیله برای من نقش تغییردهنده بازی را ایفا کرد زیرا من چند سال مجبور بودم اینجا بنشینم درحالی‌که نمی‌توانستم کارها را مدیریت کنم.»

شیوه های جدید انجام کار

برای کارهایی که غالباً نیاز به دو نفر دارند، فناوری کنترل از راه دور می‌تواند بطورقابل توجهی مفید باشد زیرا این کارها را بک نفر به‌تنهایی می‌تواند انجام دهد. تنها یک اپراتور می‌تواند کامیون‌ها را بدون نیاز به چند بار رفت‌وآمد به داخل و خارج کابین بارگیری کند و برای بلند کردن، انتقال و استقرار مصالح ساختمانی از یک چنگک حمل بار استفاده کند.

اپراتورها می‌توانند از فناوری کنترل از راه دور در محیط‌های کاری با ریسک بالاتر استفاده کنند. پیمانکاران می‌توانند با استفاده از کنترل از راه دور ماشین‌آلات، در زمان خود صرفه‌جویی کرده و بازدهی را افزایش دهند.

 کاربرد فناوری کنترل از راه دور در ماشین‌ آلات ساختمانی

 جدیدترین پیشرفت‌ها

هرساله فناوری راه‌حلی را برای نوآوری ارائه می‌کند و سریع‌تر از هر بخشی در صنعت پیشرفت می‌کند. فناوری کنترل از راه دور هم مستثنی نیست. برخی از تولیدکنندگان به‌جای استفاده از یک کنترل از راه دور بزرگ که به اپراتور بسته می‌شود، سیستم‌هایی را ارائه کرده‌اند که راه‌حلی ساده، آسان و قابل‌دسترس برای راه‌اندازی تجهیزات کوچک با استفاده از اپلیکیشن-های تلفن‌های هوشمند یا تبلت در اختیار می‌گذارند.

با در اختیار داشتن این سیستم می‌توانید بلافاصله پس از دریافت اخطار تلفن را از جیب خود بیرون آورید و اقدام لازم را انجام دهید. همچنین شما نیاز به خرید چند کنترل از راه دور برای اپراتورهای خود ندارید چراکه هریک از آنان احتمالاً دارای تلفن هوشمندی هستند که در جیبشان قرار دارد.

فناوری کنترل از راه دور می‌تواند تقریباً همه جنبه‌های کسب‌وکار شما را از پایین‌ترین سطح گرفته تا روش استخدام تغییر دهد. همچنین برای افرادی مشابه Trevor Brown این فناوری می‌تواند به‌منزله نجات‌دهنده کسب‌وکارشان باشد.

ایده آل این است که سرعت خود را نه از طریق نوع دیگری از ماشین‌آلات بلکه با استفاده از یکی از جدیدترین شکل‌های فناوری افزایش دهید.

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های ali barzgar

علی برزگر

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد گرایش زلزله دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .