مقاله تحلیلی: ضرورت اصلاح سیستم های حمل‌ و نقل در شهرها

مقاله تحلیلی: ضرورت اصلاح سیستم های حمل‌ و نقل در شهرها

مقامات شهری و صنعتی در ساکرامنتوی کالیفرنیا دور هم جمع شدند تا در مورد مشکلات و فرصت‌های بخش حمل‌ونقل صحبت کنند.

 ساکرامنتو، کالیفرنیا – تغییر روند چند دهه‌ای حمل‌ونقل خودرو محور در ایالات‌متحده کاری است که باید در شهرها آغاز شود. اگر شهرها بتوانند به نحو مؤثری مردم را از خودروها دور کنند، یکی از بزرگ‌ترین گام‌ها به سمت پایداری و کند کردن تغییرات اقلیمی برداشته می‌شود.

به گفته آندرس مای، معاون توسعه و نوآوری در شرکت حمل‌ونقل کِئولیس، شهرها باید کاپیتان کل سیستم باشند و وقتی می‌گویم کل سیستم یعنی هر قسمتی از جاده اعم از پارکینگ، دوچرخه‌سواری، تاکسی آنلاین.

مای به وافیا مورای، هماهنگ‌کننده برنامه ایستگاه‌های دوچرخه در فیلادلفیا؛ توماس استوکل، مدیرعامل گروه طرفداران علاقه‌مندان به دوچرخه و جاناتآن‌هاپکینز، مدیر اجرایی موسسه مدیریت حمل‌ونقل Commute Seattle پیوست تا بحثی در مورد راهبردهای رفتار پایدار در نشست ساکرامنتو داشته باشند. نظارت و مدیرت این جلسه بر عهده جسیکا رابرتز، مدیر شرکت Alta Planning + Design بود.

نظرات مای قبلاً توسط مت کول، رئیس شرکت Cubic Transportation مطرح شده بود. وی معتقد است سازمان‌های حمل‌ونقل عمومی باید رهبری ایجاد یک فرهنگ حمل‌ونقل چندمنظوره را بر عهده بگیرند، نه بخش خصوصی.

کول گفت: «ما فکر می‌کنیم که حمل‌ونقل به‌عنوان یک خدمات باید اساسِ تحرک باشد».

سیاتل اغلب به‌عنوان یک شهر موفق در حمل‌ونقل تلقی می‌شود. متروی کینگ کانتی یکی از چند سیستم حمل‌ونقل در ایالات‌متحده است که مسافران خود را از دست نداده است. طبق گفته هاپکینز علیرغم این‌که در شهر سیاتل نسبت خودرو به نفر بیشتر از لس‌آنجلس است اما 50% مسافرانی که در مرکز شهر کار می‌کنند با سیستم حمل‌ونقل به محل کار خود می‌روند. گروه‌هایی مانند Commute Seattle توانسته‌اند با شرکت‌های بزرگی ماند آمازون کار کنند تا حمل‌ونقل داخلی تبدیل به برنامه منافع کارکنان آن‌ها شود. هاپکینز عنوان کرد که به همین دلیل 60 درصد از درآمد تاکسی توسط کارفرمایان تأمین می‌شود.

او گفت: «ما این‌گونه توانستیم رفتار را تغییر دهیم، با همکاری شرکت‌ها در قالب یک جامعه».

پیامی که در طول این نشست دو روزه اغلب مطرح می‌شد این بود که شهرها می‌توانند و باید نقش مهمی در کاهش اثرات تغییرات اقلیمی ایفا کنند و تاب آورتر شوند.

برای تغییر رفتار حمل‌ونقل که یک عامل بزرگ در گرمایش زمین است، شهرها باید سیاست، درک و فرهنگ عمومی در مورد حمل‌ونقل را تغییر دهند.

هاپکینز گفت: «مدیریت زمین و حمل‌ونقل سخت نیست. ما در شهرهایمان می‌دانیم که چه‌کاری باید انجام دهیم. اصول طی 100 سال گذشته تغییری نکرده‌اند. آنچه سخت است انتخاب‌های سیاسی سختی است که باید برای انجام آن داشته باشیم».

هاپکینز گفت: «این یک فرآیند چرخشی است. رفتار مردم یک شبه تغییر نمی‌کند».

سیاتل حدود 25 سال پیش فرآیندی را برای حرکت به سمت پایدارتر شدن را شروع کرد. کسب‌وکارها هم برای کاهش ترافیک پشت تلاش‌های سیاست عمومی ایستاده‌اند.

هاپکینز گفت: «این یک مشارکت است. مشارکت یک اصل کلیدی برای حرکت کردن به جلو است».

او اضافه می‌کند: «شلوغی مانند آلودگی است. هیچ‌کس نمی‌تواند آن را اصلاح کند؛ اما اگر مسئولیت‌پذیر باشیم می‌توانیم آن را کمتر کنیم».

 منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
انتخاب رشته ارشد عمران
سلام وقت شما بخیر ارشد مهندسی حمل و نقل ریلی بهتره یا ارشد مهندسی عمران گرایش برنامه ریزی حمل و نقل ؟ هم از لحاظ بازارکار هم از لحاظ اپلای/ لطفاً نظرات خودتونو اعلام کنید ممنون
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .