مقاله تحلیلی: چشم‌ انداز سال ۲۰۱۹- کاربرد تکنولوژی‌ های نوین در صنعت بتن

مقاله تحلیلی: چشم‌ انداز سال ۲۰۱۹- کاربرد تکنولوژی‌ های نوین در صنعت بتن

با وجود اینکه استقبال خوبی از تکنولوژی‌های نوین در معماری و مهندسی صورت می‌گیرد اما این موضوع در فاز ساخت و تأمین پروژه‌های ساخت‌وساز به این شکل نیست. برای بهبود همکاری و کاهش هزینه‌ها در پروژه‌های ساخت‌وساز لازم است که این روند به‌سرعت تغییر یابد.
در این مقاله با کوین لی معاون ارشد شرکت Allplan در رابطه با اینکه صنعت بتن چگونه می‌تواند بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های نوین در راستای افزایش بهره‌وری و حل چالش‌ها داشته باشد، صحبت می‌کنیم. در ادامه در مورد همکاری دیجیتالی صحبت خواهیم کرد. بدیهی است کسانی که از این تکنولوژی استقبال کنند، از مزیت‌های رقابتی آن برخوردار خواهند شد.

در سال ۲۰۱۹ چه ترندهایی را در حوزه تکنولوژی خواهیم دید؟

تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است. همگام با دیجیتال‌سازی ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها نیاز است که همکاری‌ها بهبود یابد. شکی نیست که در آینده نزدیک محاسبات ابری تبدیل به یک اصل در پروژه‌ها خواهد شد. در Allplan ما این قابلیت را ا در Bimplus گنجانده‌ایم و امیدواریم که مشتریان ما بتوانند از مزیت‌های این تکنولوژی و همچنین پتانسیل فضای ابری بهره‌مند شوند.
صنعت بتن با چه چالش‌هایی روبرو است؟
چیزی که الآن شاهد آن هستیم ابتکار عمل طراحان است که به دنبال آن سازه‌هایی با شکل هندسی پیچیده‌تر و پیچیده‌تر را خواهیم دید. در حال حاضر معماران و مهندسان می‌توانند بدون اینکه مثل یک برنامه‌نویس کامپیوتر عمل کنند، تنها با استفاده از ابزارهای نرم‌افزاری همچون اسکریپت نویسی بصری اشکال هندسی پیچیده‌ای را خلق کنند.
این ابزار طی سال‌های آینده باعث تغییرات چشم‌گیر در سازه‌ها خواهند شد. همین موضوع پیمانکاران را تحت‌ فشار قرار خواهد داد تا جزئیات بیشتری در خصوص آرماتورهای مورد نیاز در اختیار تولید کننده قرار دهند.

تکنولوژی چه تأثیری بر روند حل این چالش‌ها خواهد داشت؟

پیاده‌سازی ایده‌های طراحان در سازه‌ها به‌گونه‌ای که ساخت آن‌ها ممکن باشد، از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که صنعت بتن با آن روبرو خواهد شد. پیمانکاران فقط در صورتی می‌توانند در تحویل چنین پروژه‌هایی موفق عمل کنند که از ابزارهای نرم‌افزاری مثل Allplan بهره‌مند شوند. این نرم‌افزارها علاوه بر داشتن قابلیت جریان کار دو بعدی از قابلیت مدل‌سازی سه بعدی هم برخوردار هستند.

بیم چگونه می‌تواند بهره‌وری شرکت‌های بتن را افزایش دهد؟

مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) اصطلاحی است که طی ۲۰ سال گذشته رایج شده است. من معتقدم که بیم هنوز هم در به اشتراک‌گذاری داده‌های پروژه و کاهش تکرار و خطا در کل تیم، اهمیت زیادی دارد.
ترجیح من در حال حاضر این است که از نمونه‌سازی اولیه دیجیتالی به‌عنوان راهی برای تعامل با سازه در دنیای مجازی استفاده کنم. به این صورت می‌توانیم مشکلات را قبل از حاد شدن حل کنیم. باید یادآوری کنم که داده‌های دیجیتالی به‌تدریج با پیشرفت پروژه از ایده تا ساخت، تکامل می‌یابند.
آنچه در شرکت‌های بتن برای برآورد دقیق، برنامه‌ریزی و تهیه جزئیات میلگردها؛ اهمیت دارد این است که با آغوش باز از جریان داده‌های دیجیتالی استقبال کنند.
در Allplan ما از Bimplus به‌عنوان محیط مدل مشترک استفاده می‌کنیم تا از این طریق بتوانیم همه داده‌های پروژه را از ایده تا ساخت ذخیره کنیم. این یک راه ایده ال برای اشتراک‌گذاری و نمونه‌سازی دیجیتالی یک پروژه است.

توضیحات مترجم:

Bimplus: پلتفرم نهایی شرکت Allplan در بحث مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) است که از آن برای همکاری مؤثر در پروژه‌های ساخت‌وساز استفاده می‌شود.
اسکریپت‌نویسی بصری: ابزارهای اسکریپت‌نویسی بصری ابزارهایی هستند که امکان برنامه‌نویسی بدون نوشتن کد را برای کاربران فراهم می‌کنند.

منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .