ایبوک ۱۹۸: بهسازی لرزه ای سازه ها با تحلیل غیر خطی پوش آور

ایبوک ۱۹۸: بهسازی لرزه ای سازه ها با تحلیل غیر خطی پوش آور

عملكرد صحيح لرزه‌ای يك سازه مستلزم آن است كه مقاومت قابل‌دسترسی و ظرفیت‌های تغيير شكل اعضا بيش از نيازهای تحمیل‌شده به سازه براثر زمین‌لرزه باشـد. با توجه بـه رفتـار سـازه در زمان وقوع زمین‌لرزه، ارزيابی عملكرد دقيق آن بايد.

 توسط تحليل غیرخطی و بـا استفاده از زمین‌لرزه‌های منتخب صورت گيرد. با ورود سازه به حيطه رفتـار غیرخطی تحـت اثـر زلزله، جابجایی‌ها نسبت به نيروها توصيف بهتری از پاسخ سازه ارائه داده و با محدود كـردن تغييـر مکان‌ها به‌جای نيروها، سطح تخريب سازه به طرز مؤثرتری كنترل می‌شود.

تغيير نگرش از طراحي بر اساس نيرو بـه سـمت طراحـي بـر مبنـاي رفتـار و عملكـرد سـازه، روش جديدي را در زمينه طراحي به وجود آورده است كه اصطلاحاً طراحي بـر اسـاس عملكـرد ۱ ناميـده می‌شود. طراحي بر اساس عملكرد بر مبناي طراحـي در حالات حـدي است. بـراي دسـتيابي بـه ظرفيت سازه در آن سوي محدوده الاستيك احتياج به استفاده از تحلیل‌های غیرخطی است. تخمين نيازهاي لرزهاي در سطوح عملكردی پائين مانند ايمنی جانی و جلوگيری از خرابـی كليـه سازه، نيازمند ملاحظات گسترده رفتار غير الاستيك سازه است.

در اين ایبوک پس از بررسی انواع تحلیل‌های خطی و غیرخطی و تعيين نقاط ضـعف و قـوت هـر كدام از روش‌های تحليل، مراحل آنالیز یک قاب فولادی به روش پوش آور بررسی خواهد شد.

مطالب مرتبط:

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 20,000 تومان
با 10 درصد تخفیف برای کاربران VIP: 20,000 تومان
پرداخت 20,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده

سیدمحمدصادق موسوی استرابادی

علاقه مند به تحلیل و طراحی سازه ها
سوالات مرتبط
عکس کاربر
88پاسخ
تحلیل استاتیک غیر خطی ومدلسازی دیوار برشی به روشهای مختلف
باسلام وتقدیم احترام درمورد مدلسازی به سه روش فایبر -المان یک مولفه ای وپوسته چند لایه ونحوه اعمال این سه روش در ایتبس توضیحاتی بفرمایید .باتشکر
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه اختصاص مفصل فایبر به دیوارهای برشی چگونه است؟
در تعریف مفصل فایبر به دیوارهای برشی بایستی دو مفصل تعریف شود، یکی برای مقطع بتنی و یکی برای میلگردها. مشخصات مفصل میلگردها بایستی به چه صورت باشد؟ در صورت انتخاب گزینه specified rebar layout تنظیمات باید چطور تعریف شود؟
عکس کاربر
1پاسخ
پوش اور پل
سلام دوستان بنده رو پایان نامه با موضوع پوش اور پل کار میکنم میخواستم ببینم از دوستان کسی هست تو پوش اور پل تجربه داشته باشه؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .