مقاله تحلیلی: آموزه‌ های همایش ساخت‌ و ساز دیجیتالی

مقاله تحلیلی: آموزه‌ های همایش ساخت‌ و ساز دیجیتالی

 همایش ساخت‌وساز دیجیتالی، یک رویداد پرمخاطب است که توسط Construction Manager و BIM+ در 15 می ۲۰۱۹ در لندن برگزار شد. در این رویداد مشتریان، پیمانکاران، معماران، مشاوران و تأمین‌کنندگان برای ارزیابی پیشرفت دیجیتالی ساخت‌وساز تا به امروز (و شناسایی گام‌های بعدی صنعت) گرد هم آمدند.

در این مقاله به هفت مورد از آموزه‌های این نشست اشاره خواهیم کرد.

۱- در حال حاضر مدیریت اطلاعات مهم‌ترین بخش محیط ساخت است

دیوید فیلیپ، مدیر بخش مشاوره BIM/IM در Aecom و مدیر فناوری‌های دیجیتالی و مدیریت سرمایه CIOB، نحوه تبدیل‌شدن BIM و مدیریت اطلاعات به کلید طراحی، ساخت و بهره‌برداری ساختمان‌ها را شرح داد. مشتریان و پیمانکاران موافق بودند که استفاده از فناوری اجتناب‌ناپذیر شده است.

۲- BIM منافع زیادی دارد – اما این منافع باید همگانی شوند

گری فانون، رئیس BIM در Willmott Dixon، نشان داد که پروژه‌های پیمانکاری BIM نسبت به پروژه‌های غیر BIM زمان کمتری می‌برند، سود بیشتری دارند و خروجی باکیفیت‌تری ایجاد می‌کنند. او از همتایان خود خواست که برای نشان دادن منافع BIM تلاش کرده و مشتریان را به استفاده از BIM تشویق کنند.

۳- 160 میلیارد پوند پروژه BIM بخش عمومی در راه است

الکس لوباک، رئیس یخش ساخت‌وساز دیجیتالی در سازمان زیرساخت‌ها و پروژه‌ها، با تشویق مشتریان و پیمانکاران برای ادامه مسیر BIM، نشان داد که پروژه‌های BIM با ارزش 160 میلیارد پوند در راه هستند.

۴- خرابکارها با اشتیاق به صنعت ساختمان نگاه می‌کنند

مدیر Bryden Wood به پیمانکاران هشدار داد که باید بیشتر شبیه Amazon شوند. در غیر این صورت تخریب‌کنندگان که با اشتیاق به صنعت ساختمان نگاه می‌کنند، با قدرت وارد عمل می‌شوند.

۵- پیمانکاران باید در حفظ بایگانی‌ها بهتر عمل کنند در غیر این صورت با مشکل روبه‌رو می‌شوند

رئیس بخش طراحی اتحادیه مسکن، پیمانکاران را محکوم به عدم توانایی ارائه اطلاعات در مورد ساختمان‌هایی که ساخته‌اند کرد و مدعی شد که در بسیاری از موارد پیمانکاران اصلی هیچ اطلاعی در مورد این‌که پیمانکاران جزء در ساختمان‌ها چه‌کاری انجام می‌دهند ندارند.

۶- ربات‌ها در راه هستند – اما نمی‌توانند جایگزین انسان شوند

نیل تامسون، متخصص رباتیک در SNC Lavalin Atkins و مدیر بخش مشاوره ساخت‌وساز دیجیتالی، توضیح داد که سقوط قیمت ربات‌ها به این معنی است که فناوری به‌زودی نقش مهم‌تری در ساختمان ایفا خواهد کرد. ربات‌ها می‌توانند به‌جای جایگزینی، کارگران ماهر را توانمندتر کنند.

۷- مشکل زبان BIM

بسیاری از اعضا معتقد بودند که عبارات مورداستفاده در دنیای BIM اغلب برای افرادی که خارج از آن هستند غیرقابل درک است و باید تغییر کنند.

نظر متخصصان دیجیتال در مورد مشکل زبان BIM: «مخفف‌های خیلی زیاد»

دنیای مدل‌سازی اطلاعات ساختمان از زبانی استفاده می‌کند که افراد خارج از آن با درک آن مشکل دارند و باید برای بهبود استفاده از این فناوری تغییر کند.

این نظر چندین متخصصی است که در همایش ساخت‌وساز دیجیتالی Construction Manager/BIM+ در 15 می ۲۰۱۹ در شهر لندن حضور داشتند. این افراد خاطر نشان کردند عباراتی که BIM با استفاده از آن‌ها شرح داده می‌شود، اغلب برای افرادی که با آن‌ها آشنایی ندارند غیرقابل درک هستند.

آلیستیر کِل، رئیس بخش فناوری اطلاعات و پردازش BDP گفت: «بعضی چیزها باید تغییر کنند. ما در نقطه‌ای هستیم که نسل جدید از فناوری استفاده می‌کند و استفاده خوبی هم از آن می‌شود. این زبان همه چیزی است که آن‌ها می‌دانند».

«افرادی از ما که مسن‌تر هستند در دنیایی کاملاً متفاوت رشد کرده‌اند و ما باید بفهمیم که این دنیاها چگونه می‌توانند کنار هم قرار گیرند و به سمت جلو حرکت کنند. بدون این کار مشتریان ما وقتی در مورد EIR و AIR صحبت می‌کنیم دچار سردرگمی می‌شوند».

ریچارد ساکسون، دستیار مدیر Deploi BIM Strategies، از فعالان صنعت ساختمان خواست از به‌کارگیری اصطلاحات خاص پرهیز کنند. وی اظهار داشت: «شما به هیچ‌کدام از این چیزهای جدید نیازی ندارید. این اصطلاحات فقط سردرگمی ایجاد می‌کنند».

الکس لوباک، رئیس بخش ساخت‌وساز دیجیتالی در سازمان پروژه‌ها و زیرساخت‌ها افزود: «ما هنوز باید به افراد توضیح بدهیم که BIM یعنی چه و این یک مشکل است».

در عوض لوباک از کاربرد عبارت دیجیتال حمایت کرد. او گفت: «بریتانیا در حال عبور از BIM و حرکت به سمتی است که می‌توان درباره دنیای دیجیتال صحبت کرد. این یک همایش ساخت‌وساز دیجیتالی است، نه همایش BIM. دیجیتال با بهره‌وری مترادف است».

 منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
0پاسخ
ساختن حساب در سایت Green building studio
سلام با عرض خسته نباشید من در ساخت اکانت در سایت Green building studio به مشکل برخوردم به این صورت که بعد از آپلود دو عدد پروژه، حساب بنده منقضی شد و دیگه چیزی نمیتونم داخلش آپلود کنم و عملا بی فایده شده برام! لطفا اگر کسی راه حلی برای فعالسازی دوباره حساب داره، ممنون میشم راهنماییم کنه
عکس کاربر
1پاسخ
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .