رپورتاژ آگهی: اجرای آنلاین و امن برنامه های عمرانی نوشته شده در محیط EXCEL-"معرفی سامانه طراحی اینترنتی ساطا"

30 مرداد 1397 - 17:36
رپورتاژ آگهی: اجرای آنلاین و امن برنامه های عمرانی نوشته شده در محیط EXCEL-"معرفی سامانه طراحی اینترنتی ساطا"

همانگونه که مهندسین محاسب سازه مطلع هستند انجام محاسبات دستی در حوزه های بارگذاری، تحلیل و طراحی یک پروژه عمرانی امریست اجتناب ناپذیر. از سوی دیگر عیوب محتمل محاسبات دستی که فهرست آن در زیر آمده است مهندسین محاسب را به استفاده از برنامه های رایانه ای سوق می دهد:

  1. امکان بروز خطاهای انسانی در حین محاسبات
  2. امکان مغفول ماندن بندی از بندهای آیین نامه ای
  3. سرعت پایین و در نتیجه عدم امکان انجام محاسبات بهینه
  4. امکان عدم تعریف صحیح و کامل کلیه مراحل محاسباتی توسط مهندسین جوان

 از همین رو اینجانب نیز برای ایجاد وحدت رویه در بین اعضاء گروه طراحی شرکت تحت مدیریت خود و پرهیز از عیوب فوق اقدام به نوشتن برنامه های محاسباتی مختلف توسط نرم افزار اکسل نموده و نتایج بسیار مثبت این اقدام از یک سو، و نیز احساس وجود خلاء چنین برنامه های محاسباتی و نیاز مبرم جامعه مهندسی کشور به آنها از سوی دیگر، ما را بر آن داشت تا با ابداع روشی نوین، برای اولین بار در دنیا سامانه ای برای اجرای آنلاین و امن برنامه های نوشته شده در محیط EXCEL تهیه نموده و نام آنرا " سامانه طراحی اینترنتی  ساطا" بنامیم. در این سامانه بدلیل عدم دسترسی کاربران به اصل برنامه ها، اولا امکان تغییر در برنامه ها که نتیجه آن از دست رفتن اعتبار آنهاست وجود ندارد ثانیا دغدغه نویسندگان برنامه ها در به هدر رفتن زحمات آنها نیز منتفی شده است، ثالثا با توجه به اشراف اکثر مهندسین به برنامه اکسل و عدم نیاز به قفل گذاری بر روی برنامه ها، امکان ارائه برنامه های مختلف به جامعه مهندسی برای همگان فراهم شده است.

 برنامه های عمرانی موجود در این سامانه که حاصل بیش از بیست سال تجربه محاسبات انواع سازه های کوچک و بزرگ است دربر گیرنده حوزه های بارگذاری و طراحی (بتنی و فلزی) بوده و هدیه ناقابلی است به کلیه دانشجویان، اساتید و مهندسین محترم کشور عزیزمان .

جهت استفاده از این برنامه ها می توانید به  این وبسایت مراجعه بفرمایید و از این بخش میتوانید مقاله راهنمای کاربرد با این نرم افزار ها را دانلود بفرمایید:

sata.pdf

سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
فایل اکسل سوله
سلام سوله ای رو بر اساس فایل اکسل بار باد بارگذاری و طراحی کردم ولی کارفرما به دلیل اینکه اکسل قفل دارد نمی پذیرد و اذعان می دارد که نتایج درست نیست . و به محاسبات آنلاین سایت جاباکوس ارجاع می دهد
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...