رپورتاژ آگهی: سه تونل طولانی در جهان

21 مرداد 1400 - 09:59
رپورتاژ آگهی: سه تونل طولانی در جهان

تونل ها مانند پل ها یک شگفتی مهندسی مدرن در پیمانکاری هستند، هر چند که انسان ها هزاران سال است از آنها استفاده می کنند. در گذشته، ما تونل هایی از سنگ های عظیم با چکش می تراشیدیم و در طول قرن ها روش های ما بهبود یافت. در حال حاضر، ما تونل ها را با دستگاه های حفر تونل می سازیم، که به ما اجازه می دهد عمیق تر از قبل حفاری کنیم.

با فناوری مدرن ما می توانیم سریعتر و هوشمندانه حفاری کنیم و در نتیجه شبکه های عظیمی از تونل ها به طور چشمگیری زمان سفر بین مکان ها را کاهش می دهد. در حال حاضر، طولانی ترین و چشمگیرترین تونل ها به دلیل توپوگرافی کوهستانی در نقاطی از اروپا و آسیا متمرکز شده اند. اما این به زودی تغییر می کند: با پروژه های پیشرو مانند ایلان ماسک، به نظر می رسد این فقط یک موضوع زمان است که تونل هایی با طول بی سابقه بین شهرهای دنیا ایجاد شوند.

همانطور که اشاره کردیم، طولانی ترین تونل ها در قاره هایی مانند اروپا و آسیا واقع شده اند و به وسیله پیمانکاران راهسازی و شرکت های ساخت و ساز ایجاد شده اند، ما سه مورد از طولانی ترین تونل های جهان را در زیر معرفی کرده ایم.

۱ - تونل پایگاه گوتهارد

در حال حاضر طولانی ترین و گرانترین تونل راه آهن در جهان، تونل پایگاه گوتهارد در 11 دسامبر 2016 برای خدمات رسانی افتتاح شد. تونل پایگاه گوتهارد در عمق 2450 متری در زیر قلب محور گوتهارد در آلپ سوئیس، عمیق ترین تونل راه آهن تا به امروز و برای انتقال مسافر و بار بین شمال و جنوب اروپا استفاده می شود.

۲ - تونل سیکان

تونل سیکان که جزایر هونشو و هوکایدو ژاپن را از طریق تنگه تسوگارو به هم متصل می کند ، 790 فوت زیر سطح دریا قرار دارد و طولانی ترین تونل جهان با گذرگاه زیر دریایی است.

۳ - تونل کانال مانش

تونل مانش یک سیستم حمل و نقل ریلی و آبی است که انگلستان و شمال فرانسه را به هم متصل می کند. بخش زیر دریایی تونل مانش در زیر کانال انگلیسی در تنگه دوور امتداد دارد و طولانی ترین بخش زیر دریایی جهان را در 23 مایل (39 کیلومتر) دارد. 

نرم افزار حسابداری پیمانکاری راه و تونل سازی

نرم افزاری حسابداری پیمانکاری راه و تونل سازی نوعی از حسابداری مالی را ارائه می دهند که به طور خاص برای پیمانکاران راه و تونل سازی طراحی شده است. ویژگی های مخصوص این گونه نرم افزار ها معمولاً شامل حسابداری پروژه، صدور صورت حساب تخصصی پیشرفت کار، مدیریت مواد و مصالح و ... می باشد.

با وجود اینکه نرم افزارهای حسابداری پیمانکاری متنوعی وجود دارد، این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که کدام گزینه برای شما مناسب است. یک مدیر یا مهندس شاغل در راه و تونل سازی باید به جای نگرانی در مورد امور مالی ، وقت خود را برای مدیریت فعالیت های پروژه بگذارد. از این رو می توانید از نرم افزار حسابداری پیمانکاری راه و تونل سازی کاوش برای مدیریت امور مالی خود استفاده کنید.

جهت مشاهده امکانات و ویژگی های نرم افزار حسابداری پیمانکاری راه و تونل سازی کاوش کلیک کنید.

برچسب ها: 
سوالات مرتبط
عکس کاربر
19پاسخ
بررسی لرزه ای یک تونل حفر شده با بارگذاری دوجهته
سلام برای یک تونل قصد دارم بارگذاری دوجهته (افقی) با زلزله واقعی انجام بدم برای اصلاح و اعمال شتابنگاشت ها در دو جهت چه مبنا و مرجعی استفاده کنم بهتره؟ باتشکر
عکس کاربر
1پاسخ
درخواست آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی برای پروژه های راهسازی و تونل سازی
با سلام بنده آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی و بررسی آن میخواهم کتاب ،نرم افزار و هر گونه آموزش در خصوص بررسی و نوشتن صورت وضعیت پروژه های راهسازی و تونل سازی
عکس کاربر
3پاسخ
سه بعدی کردن تونل در نرم افزار Flac3d
باسلام و خسته نباشید. بنده نقشه بردار هستم. میخواستم جویا شوم چگونه یک تونل چند مسیری را میتوان با استفاده از دیتاهای خام سه بعدی نموده و حجم انرا محاسبه نمود؟ ایا سایت فیلم اموزشی در این باره را نیز دارد؟ ممنون از راهنمایی شما. خوشبازان
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...