یادداشت 83: پسا تحریم، دروازه استفاده از آموزش های بین المللی مهندسی

یادداشت 83:  پسا تحریم، دروازه استفاده از آموزش های بین المللی مهندسی

تبریک به همه ملت ايران، علی‌الخصوص شما مهندسين و دانشجويانی كه سال‌ها انتظار رسيدن اين روز را می‌كشيديد تا با لغو اين تحريم‌ها بتوانيد همانند قبل از امكان استفاده از آموزش‌های اورجينال خارجی بدون مرز و محدوديت و به طور مستقيم برخوردار شويد.

به خاطر بياوريد روزهایی كه برای خريد كتاب لاتين يا ثبت نام در كنفرانس يا سميناری در خارج از كشور مجبور به باز كردن حساب پی‌پال می‌شديد اما بعد از مدتی با بلاک شدن حساب پی‌پالتان از خريدتان نااميد می‌شديد، به همين علت هم امكان استفاده از بسیاری از وبينارهای تخصصی آموزنده در وبسايت‌های تخصصی دنيا رو از دست داديد.

و يا برای دعوت اساتيد آمريكایی به ايران در كنفرانس‌ها دچار مشكل بوديد و با اينكه از حلال بودن نسخه‌های كرک‌شده نرم‌افزارهای اورجينال به بهانه تحريم بودنشون به ظاهر راضی بوديد اما از عدم امكان استفاده از آموزش‌ها و پشتيبانی مرتبط با اونا از طرف شركت توليد كنندش تو درونتون حس طرد شدگي جهاني داشتيد

و برای شركت در آزمون بين‌المللی ورود به حرفه مهندسی موسوم به FE و PE دچار دردسر بوديد كه مركز برگزاری آزمون در آمريكا NCEES مدارک شما را از ايران قبول نمی‌كند و بسیاری مشكلات ديگر.

حال از امروز شما می‌توانيد با خيالی راحت مهندس بودن خود را به تمام دنيا ثابت كنيد نه بهتر بگم به دنيا فرياد بزنيد و اين بار بدون نياز به تغيير IP كامپيوترتان يا انتخاب كشوری غير از ايران (در ليستی كه ايران در آن جای نداشت) از الان با تمام وجود خود را یک ايرانی معرفی كنيد فقط از الان همه چی به همت خود شما بستگی دارد و نه افسوس از عملكرد و سياست‌مردانتان.

ملت عزيزم مباركت باشد.

ارادتمند،

مجتبی اصغری

درباره نویسنده
عکس‌های mojtaba808

مجتبی اصغری سرخی

مجتبی اصغری هستم ، پژوهشگر،محقق و نویسنده حوزه صنعت ساختمان ، دیوانه ای که فکر میکند میتواند دنیا را تغییر دهد ، علاقه عجیبی به وب و IT دارم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون شد 808 (از مهر ماه 86) و امروز امیدوارم تونسته باشم در صنعت ساختمان کشورمون با کمک همکارانم در شبکه اجتماعی 808 تغییری ایجاد کرده باشم.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .