وب‌نوشت mojtaba808

یادداشت تحلیلی: استارتاپ همراستا با سوسیال دموکراسی یا سرمایه داری؟

 از مجموعه نوشتارهای تحلیلی برای قضاوت آیندگان از تاریخ امروز

همراه با مثال موردی بررسی روند توزیع عدالت و برابری اجتماعی در شبکه اجتماعی 808

گزارشی از یک فروپاشی: تحلیلی بر علل افزایش قیمت مسکن در سال های پایانی رژیم پهلوی

ایده عنوان این یادداشت تحلیلی را حین مطالعه کتابی با عنوان "فروپاشی" از مرحوم هدی صابر با نگاه به وضعیت اقتصادی سال های پایانی رژیم پهلوی قبل از انقلاب 1357 دریافت کردم. در آخرین سال های حکومت محمدرضا پهلوی به دلیل حجم زیاد نقدینگی و بی برنامگی در برنامه پنجم عمرانی، کشور از نیمه دهه 50 با مشکلاتی در اقتصاد روبرو شد که گرچه علت ایجاد این مشکلات برعکس وضعیت کنونی به دلیل افزایش درآمد نفتی کشور در آن دوران بود اما با مشاهده نتایج آن در اقتصاد خصوصا در بخش مسکن میتوان تا حدودی بین آن با نتایج این روز های اقتصاد بیمار ایران شباهت هایی پیدا کرد که شاید بزرگترین شباهت را بتوان خصلت اجتماعی مردم در طول تاریخ در حفظ ارزش دارایی و میل به سود بیشتر در هنگام روبروی با بحران ها و عدم تبعیت از علم اقتصاد از سوی دولت ها در رابطه نامتعادل عرضه و تقاضا عنوان کرد.

با دلار 25 هزار تومانی، ارزونتر از همیشه آموزش ببینید!

قابل توجه دانشجویان و مهندسان عمران و معماری ساکن خارج از کشور:

از هر کجای دنیا با دلار 25 هزار تومانی، ارزونتر از همیشه از فیلم آموزشی و دوره های آنلاین 808 استفاده بفرمایید

امیدوارم حالتان خوب باشد...

بیش از دو ماه هست از نوشتن این یادداشتم با عنوان "بگذارید نفس بکشم" میگذرد. در این مدت تصمیم گرفتم با فاصله بیشتر از اطرافیانم در خلونم بنویسم که حاصلش شد انتشار یادداشت تحلیلی هایی در این بخش از سایت. هدفم هم این بوده تا قدری از روزمرگی ها فاصله بگیرم و به جای آنکه صرفا هدفم تمرکز بر کسب و کار کنونی خودم باشد با تمرکز بر مشاهداتم از جامعه پیرامونم در راستای تلاش برای فرهگ سازی نقد اجتماعی به بقیه نیز یادآوری کنم که ما مهندسان هم امروز میبایست پا به پای پزشکان و پرستاران زحمت کش کشورمان در خط مقدم این مبارزه، مسئولیت اجتماعی مهمتری از کار روزمره امروزمان برداریم.

کارخانه استارتاپ 808 با ظرفیت محدود آماده همکاری با استارتاپ های صنعت ساختمان

در شرایط کنونی اقتصاد کشور با کوچک تر شدن کیک اقتصاد دو راه پیش روی استارتاپ ها در هر صنعت جهت بقا باقی میماند یا جذب سرمایه نقدینگی سرگردان جامعه و تزریق آن به سوی استارتاپ ها (در این خصوص در این یادداشت مفصل توضیح دادم) و دیگری همکاری و یا ادغام فعالیت های استارتاپ ها با یکدیگر و به نوعی بزرگ تر کردن کیک موجود اقتصاد در این صنعت. ما در 808 معتقدیم که در حال حاضر هر نوع تغییر فرهنگی بزرگی در این صنعت نیازمند اتحاد وسیعی از دانش، تجربه و ارتباطات فعالین وب در شاخه های مختلف صنعت ساختمان میباشد از این رو طبق مسئولیت اجتماعی که برای خود در ماموریت و چشم انداز 808 تعریف کردیم وظیفه خود میدانیم در این شرایط پیشنهاد اشتراک برخی از امکانات کنونی 808 را که میتواند قابلیت رشد سایر استارتاپ های فعال صنعت ساختمان را نیز به همراه داشته باشد را در اینجا با شما مطرح کنیم:

یادداشت تحلیلی:آیا سرمایه گذاری در بورس مطمئن است؟ با نقدینگی سرگردان خود چه کنیم؟ (آینده سرمایه گذاری در استارتاپ ها به همراه تاریخچه ورود بانک ها به صنعت ساختمان سازی)

کشور ما همچون بسیاری از کشور های دنیا این روزها در حین مبارزه با کرونا در بی سابقه ترین وضعیت بحران اقتصادی خود در تاریخ به سر میبرد به طوریکه در روز های کنونی با GDP منفی در اقتصاد کشور روبرو هستیم به عبارت دیگر کیک اقتصاد کشور روز به روز در حال کوچکتر شدن است. بنابراین این روز ها این سوال ذهن اکثریت مردم جامعه را درگیر خود کرده است که :

با نقدینگی سرگردان خود چه کنیم؟

یادداشت تحلیلی: آیا حکومت به دنبال افزایش تعمدی قیمت مسکن است؟!

تیتر خبر: "تصمیم دولت در اجرایی کردن پرداخت وام با بهره ۱۳ درصد به مستاجران جهت بالا بردن سطح توانمندی آنها در اجاره های سر به فلک کشیده کنونی مسکن" (منبع)

خبری در ظاهر خوب ، اما با دید به کلیت ماجرا بلافاصله این سوال در ذهن ما طرح میشود که چرا دولت با اتکای قدرت نظارتی اجرایی خود و همانند سایر موارد مشابه بازار سرمایه، تصمیم به ورود و تثبیت قیمت زمین و متعاقب آن مناسب سازی قیمت خرید یا اجاره مسکن برای قشر آسیب دیده، نگرفته است و به جای آن با اعطای وام، خود احتمالا مسبب افزایش بعدی قیمت مسکن در کشور میشود! آیا اعلام این خبر خود مجوز افزایش قیمت مسکن با توجیه وام داده شده نیست؟

یادداشت تحلیلی: چه کسانی از جهش قیمت مسکن سود می‌برند؟

 این یک تحلیل اقتصادی نیست ، بازتابیست از صدای عموم مردم در اعتراض به وضع موجود در بازار کنونی قیمت مسکن:

اطلاعیه استخدام تمام وقت نیروهای برنامه نویس حرفه ای در مجموعه وبسایت های 808

موسسه 808 جهت تکمیل تیم فنی خود برای پیاده سازی بخش های باقیمانده از پروژه های در حال انجام داخلی و خارجی 808 در جستجوی نیروهای برنامه نویس حرفه ای میگردد که به صورت تمام وقت به تیم برنامه نویسی فعلی 5 نفره مجموعه وبسایت های 808 بپیوندد. اطلاعات بیشتر از شرایط موقعیت شغلی به همراه شرح بیشتر از کار های مورد نیاز در این صفحه از وبسایت آمده است:

یادداشت تحلیلی: چگونه در حرفه ساخت و ساز ،در رقابت با همکارانمان کمی بیشتر خلاق باشیم؟

عده ای بر این باورند که اساسا حرفه های درگیر با ساخت ساز از قبیل مهندسی عمران و معماری خصوصا در این مقطع زمانی در کشور ما (با متوسط وضعیت اقتصادی موجود در جامعه) جای پیاده کردن خلاقیت ها و نوآوری های جدید و خاص نیست و اساسا این رشته ها برای افرادی که قصد نوآوری دارند امروز با محدودیت هایی روبروست و چه بسا بهتر بود این دسته افراد خلاق به جای انتخاب این رشته ها، رشته های دیگری را که سرعت آپدیت دانش در آنها هر ساعت و هر دقیقه است انتخاب میکردند (مثل رشته های مبتنی بر IT و هوش مصنوعی و...). اما اگر در حرفه مهندسی خود این دو دانش را با هم ادغام کنیم چه؟ یعنی ادغام باورهای کلاسیک مهندسی با هنر خلاق کننده ای که از قدرت آپدیت سریع اطلاعات و فوروان نوآوری مبتنی بر بستر اینترنت و هوش مصنوعی حاصل از بیگ دیتاهای موجود در آن حاصل میشود.

یادداشت تحلیلی: بگذارید نفس بکشم!

بگذارید نفس بکشم و بنویسم برای آیندگان که بدانند اوضاع در این روزگار چگونه بوده است. چراکه #ما_مسئولیم

یادداشت تحلیلی: ادغام استارتاپ های تخصصی صنعت ساختمان، چالش ها و فرصت ها

- لزوم تعیین استراتژی خروج برای استارتاپ ها در بحران های اقتصادی

- آینده وبسایت ها و اپلیکیشن های فعال در صنعت ساختمان کشور در پسا کرونا

- نقش استارتاپ ها در قبال هم جهت کمک به عبور از بحران پیش رو

تحلیلی بر علل روند افزایش قیمت مسکن در اردیبهشت ماه ۹۹

- چرا وبسایت های اینترنتی از درج قیمت مسکن منع شده اند؟

- آیا قیمت گذاری مسکن با عرضه و تقاضای مستقیم مردم تعیین میشود؟

- نقش گردش اطلاعات در کنترل قیمت مسکن

چگونه یک وبینار داشته باشیم؟ (راهنمای گام به گام ساده برای ارائه آنلاین هر نوع جلسه و کلاس آموزشی شما)

در ادامه مجموعه یادداشت های قبلی ام با عنوان راهنمای آنلاین کردن رویدادها ، اینبار تصمیم گرفتم همه تجارب 12 ساله ام در استفاده از برخی از این پلتفرم ها که خود با آنها طی این سال ها کار کرده ام را در قالب متنی کوتاه فقط با ذکر نام آنها با شما به اشتراک بگذارم متنی که میتواند در این شرایط بحرانی کرونا ویروس که همگی مجبور به آنلاین کردن هر نوع رویداد خود هستیم، به عنوان راهنمای گام به گام برای پیاده سازی هر نوع جلسه کاری و یا کلاس آموزشی به صورت آنلاین و برای همه مردم از هر رشته و مقطعی مورد استفاده قرار گیرد.

در این روز های در خانه ماندن همراه کسب و کار های شما هستیم

12 سال تجربه در آموزش آنلاین، شبکه سازی و خدمات از راه دور شرکتی برای صنعت ساختمان کشور

جهت دریافت تجربیات و همکاری با ما در شبکه اجتماعی مهندسین 808  کافیست با ما تماس بگیرید

بر عهد خود ایستاده ایم! بیانیه چشم انداز آرمانی 808: تقدیم به همه همسفرانمان در این بازی بینهایت!

در شرایط بحرانی امروز جامعه، بازنگری مأموریت‌ها و اهدافی که روز اول در تعیین مسیر خدمت‌رسانی کسب‌وکار 808 انتخاب کرده‌ایم بیش‌ازپیش تبدیل به امری حیاتی شده است. در این یادداشت می‌خواهیم یک‌بار دیگر باهم اهداف اولیه خود را مرور کنیم.

یادداشت تحلیلی به مناسبت ۱۲سالگی 808، شبکه اجتماعی مهندسین صنعت ساختمان شروع از مهر ۸۶

 808 در دوازدهمین سال از فعالیت خود اقدام به رونمایی از تغییرات مهم در بخش های مختلف سایت از قبیل: بخش اکانت شرکتی و تکمیل بخش جستجوی حرفه ای کاربران (با امکان فیلترینگ، تخصص، شغل، شرکت، رشته تحصیلی، دانشگاه، شهر و کشور) و نیز بخش کاریابی و استخدام نیرو های متخصص با ایجاد پلتفرمی جامع برای صنعت ساختمان برای مخاطبان فارسی زبان نموده است،

یادداشت تحلیلی: چرا باید در فعالیت‌های حرفه‌ای مشارکت داشته باشیم؟ (اصلاح سیستم آموزشی و کاری مهندسی)

وبسایت 808 با بیش از 20 هزار کاربر فعال که با پروفایل های حقیقی و کامل شده از تخصص هایشان روزانه در مجموع بیش از 10 هزار بار صفحات این سایت را جهت استفاده از مطالب آموزشی و خبری مرتبط با شغل و حرفه اشان مرور میکنند ، جهت تداوم ارزش آفرینی های مورد نیاز صنعت ساختمان کشور ، بیش از هر زمان دیگری نیاز میبیند که کاربران فعلی در بخش های داخلی سایت از خود مشارکت بیشتری نشان دهند، بخش های رایگانی چون مشارکت در بخش پرسش و پاسخ عمومی سایت یا پاسخ به سوالاتی که کاربران به صورت خصوصی و متناسب با تخصص هایشان از آنها در پروفایل هایشان میپرسند و یا برگزاری سمینار های رایگان در قالب حضوری یا آنلاین در موضوعات تحت تخصصشان در وبسایت و یا انتشار فیلم و تصاویر در گالری وبسایت.

یادداشت تحلیلی: راهنمای کاریابی و کارآموزی برای مهندسان صنعت ساختمان

در حال حاضر کشور ایران در شرایط اقتصادی خوبی به سر نمیبرد و خصوصا تعداد پروژه های ملی مرتبط با  صنعت ساختمان با افت  نسبت به سال های گذشته روبرو شده است. در چنین شرایطی در کمبود گردش مالی مناسب در میان پروژه های صنعت ساختمان از یک طرف و از طرف دیگر افزایش تقاضا برای حقوق در بین کارکنان در شرکت های خصوصی این سوال  مطرح میشود که افراد علاقه مند جویای کار و شرکت های به دنبال نیروی متخصص در این شرایط بحرانی چه بایست بکنند؟

صفحه‌ها

اشتراک در RSS - وب‌نوشت mojtaba808