راهنمای بارگذاری و طراحی سازه ای میله پرچم + فایل اکسل کنترل طراحی

راهنمای بارگذاری و طراحی سازه ای میله پرچم + فایل اکسل کنترل طراحی

پرچم هر کشور در واقع نماد تمامیت ارضی و اقتدار آن کشور می باشد، بنابراین شایسته است این نماد در خور نام و اعتبار آن کشور تهیه شده و به معرض دید گذاشته شود. بهتر است پرچم های ویژه در مناطق مرزی و مورد مناقشه قرار داده شود، تا بدینوسیله چشم طمع بیگانگان از کشور دور شود به خصوص زمانی که پرچم با ابعاد بزرگ و بر روی ارتفاع بزرگی نمایش داده شود. اما الان شاید با خودتان گفته باشید چه چیز یک پرچم ارتباط به خبری تحیلی آموزشی آنهم مرتبط با رشته عمران دارد؟! برای آنکه بشود پرچم های با ابعاد بیشتری علم کرد نیاز به طراحی دقیق میله پرچم های با ارتفاع زیاد است. میله پرچم به عنوان عنصری سازه ای میبایست ظبق استاندارد ANSI در برابر بار مرده خود و بار باد به طور دقیق طراحی گردد و کنترل های لازم روی آن انجام شود تا برابر بار های وارده مورد واژگونی قرار نگیرد. اگر جزو مهندسان محاسبی باشید که به این اعتقاد دارند که همه نوع سازه ای میبایست حداقل یکبار از زیر دست طراحی و محاسبات آنها گذر کرده باشد بنابراین شما را به خواندن این خبر تحلیلی آموزشی دعوت میکنیم:

در حال حاضر استفاده از مقاطع چند وجهی به ویژه جهت میل پرچم های بلند بسیار باب شده است. حتماً تا به حال دکل ها و پایه های روشنایی ساخته شده از این مقاطع را مشاهده کرده اید. شکل زیر نمونه ساخته شده از این مقاطع را نشان می دهد.

 

 

 

مزایای استفاده از مقاطع چند وجهی

  •     تولید آسان و سریع بدون نیاز به تجهیزات گرانقیمت
  •     مونتاژ سریع و آسان بدون نیاز به تجهیزات گرانقیمت
  •     تنوع در شکل و ابعاد مطابق با نیاز پروژه
  •     داشتن ظاهر مناسب و سازگار با مبلمان شهری
  •     مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی 
  •     قابلیت مونتاژ و دمونتاژ سریع و آسان 
  •     حمل و نقل آسان 
  •     نصب و برپایی آسان بدون نیاز به تجهیزات ویژه 
  •     تضمین کیفیت به جهت عدم نیاز به عملیات اجرایی در محل 
  •     قابلیت تولید انبوه در کوتاه ترین زمان ممکن 

تولید این مقاطع بسیار ساده بوده و نیاز به تجهیزات آنچنانی ندارد. ابتدا ورق خام را به شکل مورد نظر به وسیله دستگاه خم کن فرم می دهند، سپس درزهای موجود به کمک جوش پر می شود و در نهایت سطوح اعضاء رنگ آمیزی شده یا اینکه گالوانیزه گرم می شود، که مورد دوم رواج بیشتری دارد. در صورتی که ابعاد مقطع بزرگ باشد، مقطع را از 2 و حتی 4 ورق می سازند، که در این حالت طبیعتاً تعداد درزها افزایش می یابد.

به دلیل محدودیت اجرایی و سهولت در حمل، این اعضا در چند بخش ساخته شده و در محل مونتاژ می شوند. جهت مونتاژ بخش ها دو روش وجود دارد، یکی استفاده از اتصالات فلنجی و روش دوم استفاده از خاصیت اصطکاک جداره می باشد. استفاده از روش دوم به ویژه در نمونه های کوچک تر مقبولیت بیشتری دارد، به دلیل اینکه اثر نامطلوبی در ظاهر میل پرچم ندارد. معمولاً بخش ها در طول های 6 متری تولید شده و در محل به وسیله جک هیدرولیکی و به کمک کابل و یا زنجیر مونتاژ می شوند.

 چندین روش برای جک کردن(جهت مونتاژ بخش ها) وجود دارد. بنابراین بسته به نوع طراحی، ابعاد مقاطع و تجهیزات بایستی روش مناسب اتخاذ شود. استفاده از جک های مکانیکی می تواند یک روش مناسب باشد.

 



نویسنده :

سید صادق علوی (رزومه

عضو تیم خبری آموزشی 808

کارشناس ارشد سازه

طراح و محاسب سازه ، مدرس نرم افزار های تخصصی


مطالب مرتبط:

- دسته بندی بخش اخبار تحلیلی وبسایت Civil808

» اخبار تحلیلی:حداقل هایی که مهندسان و دانشجویان مهندسی بایست از اینترنت بدانند

 

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

نوع فایل دریافتی :
اعتبار مورد نیاز : 1,000 تومان
با 10 درصد تخفیف برای کاربران VIP: 1,000 تومان
پرداخت 1,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های سیدصادق-علوی

سید صادق علوی

طراح سازه های فولادی و صنعتی - پایه 2 محاسبات
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
بارگذاری بار زلزله در قاب دو بعدی

در قاب دو بعدی xz نیرو زلزله را در چند جهت باید وارد کرد؟

عکس کاربر
2پاسخ
فایل اکسل سوله
سلام سوله ای رو بر اساس فایل اکسل بار باد بارگذاری و طراحی کردم ولی کارفرما به دلیل اینکه اکسل قفل دارد نمی پذیرد و اذعان می دارد که نتایج درست نیست . و به محاسبات آنلاین سایت جاباکوس ارجاع می دهد
عکس کاربر
0پاسخ
حل سوالی از تحلیل سازه: بار بحرانی با تغییر شکل ستون
با سلام وخسته نباشید من محمد پاکپور هستم دانشجوی عمران دانشگاه چمران.این ترم درس مقاومت مصالح دارم و سوالی از این درس برایم امده که اگر لطف کنید به من جهت حل این سوال کمک کنید ممنون می شوم. با تشکر از شما. این که هدف این سوال این است که دانشجو بداند بار بحرانی با تغییر شکل ستون یا مثلا ممان اینرسی چه می شود صورت سوال به پیوست ضمیمه شده است
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • Comments

    لطفا پسورد فایل اکسل هم بدید ممنون

    عکس‌های chegini.kamran
    chegini.kamran

    این فایل پسورد نداره الان هم مجدد چک کردم

    عکس‌های Civil808-Admin
    Civil808-Admin