مقاله تحلیلی: کاربرد شبکه عصبی برای پیش بینی ترافیک

مقاله تحلیلی: کاربرد شبکه عصبی برای پیش بینی ترافیک

از شبکه های عصبی، هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در بسیاری از سازمان ها برای بهبود تجربه رانندگی استفاده می‌شود. برنامه هایی مانند Google Maps و Waze با استفاده از داده ها و پایش کاربران موجود، شروع به پیش‌بینی‌های علمی که البته عاری از خطا نیستند، می کنند.

آیا Google Maps می‌تواند ترافیک را پیش‌بینی کند؟

اگر شما تابه‌حال از گوگل مپ و گوشی هوشمند خود به‌عنوان GPS دستی استفاده کرده اید، احتمالاً متوجه قابلیت آن برای پیش‌بینی ترافیک شده اید. این برنامه بر اساس آخرین اطلاعات ترافیکی که در دست دارد، زمان سفر را برآورد می کند.

اوایل، این برنامه تنها به داده های آماری بخش خاصی از جاده دسترسی داشت، اما اکنون بروزتر و هوشمندتر شده است. در حدی که می تواند زمان دقیق سفر را پیش‌بینی کند.

به نظر می رسد گوگل این کار را با نظارت بر میلیون ها کاربر خود در سراسر جهان انجام می دهد و با استفاده از موقعیت و میانگین سرعت سفر، می تواند زمان سفر در جاده های مختلف را مقایسه و مشخص کند.

گوگل مپ با قرار دادن این داده ها در یک الگوریتم ویژه و ترکیب آن ها با ترافیک معمول هر منطقه می تواند بهترین زمان سفر را تخمین بزند.

گوگل در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که برای بهبود خدمات، در حال استفاده از شبکه عصبی است. هرچه افراد بیشتری از این برنامه در مکان و زمان خاصی استفاده کنند، پیش‌بینی ها دقیق تر خواهد بود.

 پیش‌بینی ۱۰۰ درصدی رویدادهای آینده بر اساس داده های گذشته یا فعلی، اگر غیرممکن نباشد، کار چالش‌برانگیزی است. در حال حاضر، اطلاعات ترافیکی گوگل مپ در تمام کشورها موجود نیست، اما در حال کار روی این موضوع هستند.

گوگل مپ، از ابتدا راه درازی را طی کرده است و با پیش‌بینی ترافیک، تبدیل به یک ابزار مفید برای سفرهای برنامه‌ریزی‌شده است. درعین‌حال می توان بسته به موقعیت، کرایه مسافر را پیش‌بینی یا گزارش تصادفات و سرعت را دریافت کرد.

یکی از جالب ترین ویژگی ها، پیش‌بینی زمان واقعی ترافیک است؛ اما این ویژگی پنهان، برای اکثر کاربران ناشناخته است. از این ویژگی می توان برای دریافت پیش‌بینی ترافیک در زمان های خاصی از روز استفاده کرد.

برای انجام این کار در ابتدا باید گوگل مپ را روی دستگاه هوشمند خود باز کنید. مبدأ و مقصد را در قسمت Directions وارد کنید. زمانی که مسیر مشخص شد، شما قادر خواهید بود زمان واقعی ترافیک را به رنگ قرمز در مسیر آبی‌رنگ مشاهده کنید.

با زدن دکمه Options در سه‌نقطه بالای سمت راست می توانید با تنظیم Time and date از قسمت Set depart & arrive time، پیش‌بینی ترافیک و طول مدت سفر خود را دریافت کنید.

Waze چگونه ترافیک را پیش‌بینی کند؟

Waze که اکنون متعلق به گوگل است در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که قابلیت پیش‌بینی ترافیک را به تلفن‌های هوشمند اضافه کرده است. این قابلیت با عنوان "Planned Drives" بر اساس برنامه زمانی شما، نقاط پرترافیک را حذف می‌کند تا یک مسیر راحت‌تر را به شما پیشنهاد دهد. کافی است زمان رسیدن به مقصد را وارد کنید، Waze بقیه کارها را انجام خواهد داد.

 Waze از یک تکنولوژی مشابه گوگل استفاده می کند و شرایط ترافیکی مورد انتظار را با استفاده از الگوریتم های هوشمند، داده های تاریخی و تحلیل پیش‌گویانه، در نظر می گیرد.

همچنین مانندGoogle Maps، داده هاي كاربران Waze را جمع‌آوری و تحلیل می کند. با ثبت سرعت ميانگين خودروها می تواند تخمین دقیقی از زمان رسيدن داشته باشد. هرچه کاربران بیشتری در يك مکان و زمان از اين برنامه استفاده کنند، Waze پیش‌بینی دقيق تري ارائه مي كند. همچنین Waze با تقویم و رویدادهای فیس‌بوک شما در ارتباط است به‌طوری‌که مي تواند مطابق آن ها، قبل از زمان حركت به شما اطلاع دهد.

اما Google Maps و Waze تنها برنامه‌هایی نیستند که بر روي پیش‌بینی ترافیک کار می کنند. سازمان های دیگري هم در حال استفاده از فن آوری شبکه عصبی برای ساده تر كردن تجربه سفرهاي ما هستند.

 منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های Neshat_okhovat

نشاط اخوت

11 سال سابقه کار در شرکت راهسازی و پلسازی
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .