راديو ۸۰۸: شماره ۸۷- مصاحبه با دکتر نعمت حسنی ، عضو کمیته زلزله و مشاور سازمان مدیریت بحران کشور

  • مشاهدات آسیبپذیری شریان های حیاتی در زلزله کرمانشاه
  • ایمن سازی علمک های گاز، لوله های انتقال آب و دکل های انتقال برق
  • ساخت و ساز زیر گسل
  • بازآفرینی بافت های فرسوده
  • اهمیت استفاده از پی گسترده
  • تعریف زیرساخت و شریان های حیاتی
راديو ۸۰۸: شماره ۸۷- مصاحبه با دکتر نعمت حسنی ، عضو کمیته زلزله و مشاور سازمان مدیریت بحران کشور
راديو ۸۰۸: شماره ۸۷- مصاحبه با دکتر نعمت حسنی ، عضو کمیته زلزله و مشاور سازمان مدیریت بحران کشور

 

این مصاحبه در آبان ماه ۹۷ با دکتر نعمت حسنی تهیه و ضبط گردیده است.

دکتر نعمت حسنی، استادیار  دانشکده مهندسي عمران، آب و محيط زيست در دانشگاه شهید بهشتی میباشند که در 3 نوامبر سال 2016 نشان افتخار دولت ژاپن  را دریافت کردند.

وی با استفاده از اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک بین ژاپن و ایران به گسترش تبادلات تحقیقاتی دوجانبه و توسعه همکاری‌های بین شرکتهای ژاپن و ایران و همچنین توسعه تحقیقات مهندسی زلزله در ژاپن پرداخته است و سهم بزرگی در ترویج درک ژاپن در ایران را داراست.

در سال ۱۳۷۴ زمان تحصیل وی در مقطع دکترا در دانشگاه کوبه ژاپن، زمین‌لرزه بزرگ «هانشین» در کوبه رخ داد. علی‌رغم وقوع این زمین‌لرزه بزرگ وی در کوبه ماند و در سال ۱۳۷۶ موفق به دریافت مدرک دکترا از دانشگاه کوبه شد.

دکتر حسنی بعد از عزیمت به ایران، به دعوت دانشگاه کوبه مجددا به ژاپن سفر کرد و به عنوان استادیار در دانشگاه کوبه به تدریس پرداخت. در این میان وی به برگزاری کارگاه‌های عملی ژاپن و ایران در خصوص مدیریت بحران  و همچنین به توسعه پروژه‌های تحقیقاتی توسط متخصصین ایرانی و شرکت‌های ژاپنی در زمینه مقاوم‌سازی در برابر زلزله و اجرای پروژه‌های مختلف مشترک میان ژاپن و ایران پرداخت و بدین ترتیب تبادل تحقیقاتی میان ژاپن و ایران را گسترش داد.

دکتر حسنی تحقیقات مختلفی در زمینه منابع توسعه ژاپن انجام داده است و فرهنگ غنی ژاپن را یکی از دلایل پیشرفت اقتصادی ژاپن می‌داند و نتایج تحقیقات خود را با چاپ کتاب «ژاپن چگونه ژاپن شد؟» به زبان فارسی در سال ۱۳۹۰ مکتوب و چاپ کرد.

شما را به شنیدن این مصاحبه دعوت می کنیم:

مصاحبه کننده: مجتبی اصغری مدیر موسسه ۸۰۸

دانلود فایل صوتی مصاحبه

مشاهده پلی لیست ویدئوی کامل این مصاحبه

 

مهندسی زلزله شریان های حیاتی (LIFELINE EARTHQUAKE ENGINEERING)

در راستای همین موضوع به تازگی کتابی از جناب دکتر حسنی به زبان انگلیسی منتشر شده است که از این صفحه از فروشگاه سایت میتوانید به صورت آنلاین این کتاب را سفارش دهید.

از جمله تالیفات جناب دکتر حسنی قابل سفارش از فروشگاه سایت:

 

 

مطالب مرتبط:

درباره نویسنده

مجتبی اصغری سرخی

مجتبی اصغری هستم ، پژوهشگر،محقق و نویسنده حوزه صنعت ساختمان ، دیوانه ای که فکر میکند میتواند دنیا را تغییر دهد ، علاقه عجیبی به وب و IT دارم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون شد 808 (از مهر ماه 86) و امروز امیدوارم تونسته باشم در صنعت ساختمان کشورمون با کمک همکارانم در شبکه اجتماعی 808 تغییری ایجاد کرده باشم.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
140پاسخ
خمش تیر بلند در عرض
سلام . میخواستم فرمول و علت خم نشدن تیر بلند از عرض رو بپرسم. مثال: چرا خطکش نازک معمولی از عرض نازکش سریع با فشار بسیار کمی خم میشه ولی در عرض بیشترش اصلا خم نمیشه
عکس کاربر
67پاسخ
برنامع چکر (CHECHER)

با سلام- فونت های برنامع چکر (CHECHER) ناخوانا هستش میتونی فونتهاش رو برامون بفرستید؟

عکس کاربر
19پاسخ
بررسی لرزه ای یک تونل حفر شده با بارگذاری دوجهته
سلام برای یک تونل قصد دارم بارگذاری دوجهته (افقی) با زلزله واقعی انجام بدم برای اصلاح و اعمال شتابنگاشت ها در دو جهت چه مبنا و مرجعی استفاده کنم بهتره؟ باتشکر
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .