پیغام خطا

  • Notice: Trying to get property of non-object در taxonomy_term_page() (خط 733 از /home/civilcom/domains/civil808.com/public_html/sites/all/modules/808/custom808/custom808.inc).
  • Notice: Trying to get property of non-object در taxonomy_term_page() (خط 733 از /home/civilcom/domains/civil808.com/public_html/sites/all/modules/808/custom808/custom808.inc).

دانشگاه تفرش

دانشگاه تفرش

کارت محتوای دانشگاه

در اسفند ماه سال ۱۳۶۵ نخستین گام در راه تاسیس دانشگاه در شهر تفرش با هدف پرورش متخصصین و محققین متعهد و تامین نیروی انسانی مورد نیاز جامعه با پیگیریهای نماینده وقت مهندس غلامرضا حیدری وموافقت شورای  گسترش دانشگاهها برداشته و در تیرماه ۱۳۶۶ کلنگ احداث آن  توسط نخست وزیر وقت زده شد.سپس دانشگاه صنعتی امیرکبیر متصدی اجرای طرح و راه اندازی این دانشگاه گردید.در سال ۱۳۶۷ دانشگاه تفرش به عنوان واحدی از دانشگاه امیرکبیر تهران فعالیت علمی خود را با پذیرش ۵۳ دانشجو در رشته ریاضی کاربردی آغاز و در سال ۱۳۸۴ با موافقت شورای گسترش آموزش عالی کشور به واحدی مستقل ارتقاء یافت.

در طرح مصوب دانشگاه تفرش هفده دانشکده و چهار مرکز تحقیقاتی با چهل و پنج گرایش تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری طراحی گردیده، در حال حاضر ۸ رشته به صورت روزانه و نوبت دوم (شبانه) در دانشگاه تفرش فعال است. ۱۲ گرایش به مقطع کارشناسی و ۲۱ گرایش به مقطع کارشناسی ارشدو ۲ گرایش به مقطع دکتری اختصاص دارد که طبق برنامه تدوین یافته، تعداد رشته ها و دانشکده ها افزایش خواهد یافت. هم اکنون دانشگاه تفرش با دارا بودن ۸۵ هیأت علمی تمام وقت و بهره گیری از استادان مدعو دانشگاه امیرکبیر و ۲۵۰۰ دانشجو با تلاش مسولان، استادان و کارکنان حرکت رو به رشد خود را برای تبدیل نمودن این دانشگاه به قطب علمی و فرهنگی در کشور آغاز کرده است تا به ادعا و تحقیقات کارشناسان خارجی و داخلی مبنی بر دانشگاهی بودن شهر تفرش و مناسب بودن محیط این شهر برای احداث دانشگاه و مراکز آموزش عالی حقیقت بخشد.

گروه مهندسی عمران دانشگاه تفرش از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد سازه آغاز نموده است. در حال حاضر دانشکده عمران در  گرایش های سازه و ژئوتکنیک دانشجو می پذیرد.

اطلاعات تماس:

وبسایت
نشانی: مرکزی، تفرش، کیلومتر ۵ جاده تهران

تلفن: ۳۶۲۲۷۴۳۰ -۰۸۶

کاربران این دانشگاه

#: 7
مرتضی گرایی
عضو به مدت: 2 سال 5 ماه
#: 6
FaezehSheykhi
عضو به مدت: 2 سال 2 ماه
#: 5
مهدی مباشر سعادت
عضو به مدت: 4 سال 4 ماه
#: 3
سیدمحمدحسین طباطبایی
عضو به مدت: 6 سال 1 ماه
#: 1
محمدحسین صباغی
عضو به مدت: 8 سال 5 ماه
اشتراک در RSS - دانشگاه تفرش