مقاله تحلیلی: اولین فرودگاه درون شهری جهان در انگلیس

مقاله تحلیلی: اولین فرودگاه درون شهری جهان در انگلیس

اولین فرودگاه درون شهری جهان که به پهپادهای باری و تاکسی‌های هوایی اختصاص دارد،‌ در شهر کاونتریِ انگلیس راه‌اندازی شد. این پروژه که Air One نام دارد، توسط شرکت Urban-Air Port که ارائه‌دهنده خدمات زیرساخت‌های جابجایی هوایی است، انجام می‌شود.

 ساخت این فرودگاه اخیراً و توسط شرکت Sir Robert Alpine آغاز شده است. این فرودگاه درواقع یک قاب فولادی گنبدی شکل با قطر ۴۶ متر دارد که با یک روکش کششی پوشانده می‌شود. این فرودگاه همچنین دارای فضای استراحت برای مسافران تاکسی هوایی، دفتر کنترل،‌ دفتر تدارکات، بخش مدیریت حوادث و کنترل امنیت است.

این پروژه با سرمایه ۱.۲ میلیون یورویی مرکز تحقیقات و نوآوری‌های پرواز در بریتانیا شروع شد و انتظار می‌رود در آپریل ۲۰۲۲ به پایان برسد.

این فرودگاه میزبان هرگونه شی‌ء پرنده پرواز عمود الکتریکی است و به‌عنوان قطب سایر روش‌های پایدار حمل‌ونقل مانند وسایل نقلیه الکتریکی، اتوبوس‌های الکتریکی، خودروهای الکتریکی، اسکوترها و غیره به شمار می‌رود.

طراحی مدولار فرودگاه‌های شهری این امکان را می‌دهد که به‌راحتی بتوان آن‌ها را برچیده و در جای دیگر برپا کرد. از این فرودگاه‌ها می‌توان برای مدیریت حوادث و بلایا باهدف تسهیل استفاده سریع از هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر تجهیزات پرواز عمود الکتریکی که برای جمع‌آوری و حمل‌ونقل مایحتاج، تجهیزات و افراد از آن‌ها استفاده می‌شود، بهره برد.

Air One نشان می‌دهد که می‌توان از ظرفیت حمل‌ونقل هوایی برای کاهش ترافیک،‌ کاهش آلودگی هوا و همین‌طور کاهش انتشار کربن دی‌اکسید استفاده کرد.

کاونتری به این دلیل انتخاب شد که مرکز بریتانیاست و به‌علاوه قطب صنعت خودروسازی و هوافضا به شمار می‌رود.

مزایای فرودگاه‌های شهری

  • تأثیرات سوء این فرودگاه‌ها ۶۰ درصد کمتر از فرودگاه‌ها برای هلیکوپترهای معمولی است.
  • این فرودگاه‌ها را می‌توان تنها ظرف چند روز برپا و وارد شبکه حمل‌ونقل کرد.
  • میزان انتشار کربن صفر است.

شرکت سازنده قصد دارد در صورت تأمین سرمایه در پنج سال این ده بیش از ۲۰۰ فرودگاه دیگر در سراسر جهان بسازد. سفرهای هوایی درواقع نسل این ده سفرهای مقرون‌به‌صرفه، سریع و پایدار هستند که هم موجب کاهش ازدحام و ترافیک می‌شوند و هم چالش‌های زیست‌محیطی معمول را به همراه ندارند.

ناسا پیش‌بینی کرده که جابجایی هوایی درون شهری تنها در ایالات‌متحده تا ۵۰۰ میلیارد دلار ارزش‌آفرینی می‌کند. بااین‌حال دلیل اصلی رشد کند این روند را می‌توان فقدان زیرساخت‌ها دانست که البته شرکت Urban-Air Port باهدف رفع این مشکل تأسیس شده است.

منبع

ترجمه شده توسط تیم مترجمین ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم مترجمین ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .