مقاله تحلیلی:‌ مواردی که باید برای دسترسی معلولین به ساختمان در نظر گرفت

مقاله تحلیلی:‌ مواردی که باید برای دسترسی معلولین به ساختمان در نظر گرفت

یکی از مهم‌ترین ملاحظات ساختمان‌های مدرن، دسترسی معلولان است. همه ساختمان‌های نوین باید از اصول دسترسی خاص پیروی نمایند. این یک راه‌حل مناسب برای کمک به کسانی است که معلولیت دارند یا میان‌سال هستند. تمام موارد، شامل بهبود نقاط دسترسی به سطوح بالاتر باید در مراحل طراحی و معماری ساختمان انجام شود و مورد توجه قرار گیرد.

اجرای هرگونه تغییر در ملاحظات اجرایی گذشته ممکن است بسیار دشوار باشد. هر مدیر پروژه‌ای به این موضوع واقف است؛ بنابراین آنچه اهمیت دارد این است که قبل از شروع ساخت، همه متغیرهای مهم در نظر گرفته شوند.

بررسی های لازم نشان داده که مغازه ها و رستوران‌ها ازنظر معلولین مناسب نیستند. عدم توجه به دسترسی به اتاق‌های تعویض بیش از هر مورد دیگری مورد توجه قرار دارد. این بررسی همچنین نشان داد که 40٪ از رستوران‌ها سرویس بهداشتی مناسبی برای معلولین ندارند. این مورد ساده باید در ابتدای پروژه در نظر گرفته شود؛ بنابراین موارد مهمی وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

  • دسترسی - اول‌ازهمه، طراح باید مکان دسترسی معلولین را در تمام نقاط ورودی در نظر بگیرد. این دسترسی باید شامل لبه‌های پایین‌تر پیاده رو و درهای عریض در ورودی های اصلی باشد. این امر باید برای خروجی‌های اضطراری هنگام آتش سوزی نیز مورد توجه قرار گیرد.
  • دسترسی به طبقات فوقانی – برای رسیدن و انتقال به سطح نیم‌طبقه باید رمپ نصب شود. آسانسورها نیز باید در هر ساختمانی نصب گردند. به‌طورکلی همه‌چیز باید جهت رفاه معلولین در نظر گرفته شود. بسیاری از مشتریان معلول اعلام کرده اند که نمی توانند به طبقات بالاتر دسترسی پیدا کنند. آن‌ها می گویند پله‌برقی مناسب نیست و اغلب تنها گزینه مناسب، استفاده از راه‌پله است.
  • کمک به نابینایان – در بسیاری از پروژه ها این مورد ساده در نظر گرفته نمی‌شود. این ابزارها در طراحی داخلی ساختمان باید لحاظ گردند. هنگام نصب علائم، همیشه معادل آن را به خط بریل هم مدنظر قرار دهید.
  • دسترسی به سرویس های بهداشتی - همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، 40٪ از رستوران‌ها دسترسی مناسبی به سرویس بهداشتی برای معلولین ندارند. هنگام طراحی سرویس بهداشتی اطمینان حاصل کنید که فضای آن برای معلولین مناسب باشد. آن‌ها همچنین به تجهیزاتی مثل دستگیره برای بلند شدن و نشستن و سیستم های هشدار نیاز دارند؛ بنابراین مطمئن شوید که این موارد در مشخصات ذکر شده باشند.
  • آموزش کارکنان – درنهایت، مسئله آموزش کارکنان است. اگرچه این یک ملاحظه اجرایی در ساختمان نیست، اما این‌که از مسائل آگاه باشند، اهمیت دارد. تقریباً 70٪ از کارکنان مغازه ها و رستوران‌ها هیچ نوع یادگیری در مورد چگونگی کمک به مشتریان معلول را ندارند.

عدم توجه به این مسائل در ساختمان‌های مدرن به‌راحتی قابل‌قبول نیست. قبل از شروع پروژه بعدی خود اطمینان حاصل کنید که هر یک از نکات موجود در این متن را در نظر بگیرید. بااینکه تغییرات کوچکی هستند، اما در زندگی بسیاری از افراد تغییر بزرگی ایجاد می کنند.

منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های farghadani

ابوالفضل فرقدانی

کارشناس ارشد سازه
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
پارکینگ مجتمع تجاری
سلام وقت بخیر در مجتمع تجاری طبقه پارکینگ جزو زیربنای مجتمع محسوب میشود ممنون میشوم اگر اطلاعات دقیقی دارین راهنمائی بفرمائید با تشکر از مدیریت سایت
عکس کاربر
1پاسخ
تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی
با سلام تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی در امور اجرایی و حقوقی ،بخصوص در بحث اجرا در چیست؟ و آیا ممکن است دفتر را زیرمجموعه‌ی شرکت به حساب اورد یا خیر
عکس کاربر
1پاسخ
معماری -احتیاج به همکاری دریک پروژه تحقیقاتی
کسی در خصوص نحو فضا یا نرم افزارش اشنای دارد احتیاج به همکاری دریک پروژه تحقیقاتی داریم
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .