مقاله تحلیلی: چگونه خطای داده و دوباره كاری را کاهش دهیم؟

مقاله تحلیلی: چگونه خطای داده و دوباره كاری را کاهش دهیم؟

مطالعه مشترک اخیر PlanGrid و شرکتFMI ، نشان از یک مشکل رو به رشد دارد که امروزه بسیاری از شرکت های ساختمانی را با چالش روبرو می‌کند: داده های ضعیف و ارتباط نادرست که سبب بیش از نیمی از دوباره‌کاری‌ها در ساخت‌وساز را تحت تأثیر قرار داده است. می‌شوند.

دوباره‌کاری ناشی از سوء مدیریت داده ها، خسارت ۳۱.۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۸ برای شرکت های ساختمانی ایالات‌متحده در پی داشته است.

شکی نیست که نرم‌افزار برنامه ریزی ساخت‌وساز می‌تواند با ارائه اطلاعات به‌روز دقیق، برای این صنعت مفید باشد. بااین‌وجود، استفاده از چندین پلتفرم نرم‌افزاری، در این صنعت شاهد تلاش برای دستیابی به کنترل کیفیت حجم وسیعی از داده ها هستیم که اکنون سریع‌تر از گذشته تولید می شوند. ممکن است عدم وجود استانداردهای برنامه دیجیتال یا پروتکل داده برای مطابقت با سیستم‌عامل‌های جدید، مشکل ایجاد کند. از همگام‌سازی اشتباه گرفته تا پیام های متناقض از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر، همگی ممکن است باعث افزایش خطا و ریسک و همچنین گمراهی افراد شوند؛ زیرا حجم و پیچیدگی داده ها ممکن است از آموزش، رویه های تعریف‌شده و زمان در دسترس کارکنان شما فراتر رود.

برای استفاده بهتر از نرم‌افزار برنامه ریزی، از شرکت های ساختمانی خواسته می شود که برای داده‌های دیجیتالی که هر پلتفرم نرم‌افزاری جدید تولید می کند، برنامه‌ریزی و یک پروتکل تعریف کنند.

دستورالعمل های دیجیتال برای بهبود داده ها در ساخت‌وساز

فقدان استانداردهای دیجیتالی موجود همچنین منجر به این می شود که شرکت‌های متعددی، ناآگاهانه داده های نادرست را وارد برنامه های پروژه کنند. این امر باعث برنامه ریزی نادرست و سوق دادن کارکنان به سمت انجام کارهای غیرضروری می-شود.

درحالی‌که اکثر شرکت های ساختمانی از این معضل رو به رشد اطلاعات آگاه هستند، اما زمان و یا منابع لازم برای تهیه استانداردهای دیجیتالی مورد نیاز برای پیشرفت را در اختيار ندارند.

راهنمای تاکتیکی برای ایجاد استانداردهای دیجیتالی موفق

یک قدم اساسی برای کاهش دوباره‌کاری، نیاز به تنظیم و پیروی از استانداردهای خاص کنترل کیفیت برای برنامه های دیجیتال است. دانستن اینکه از کجا شروع کنیم نیمی از راه است.

برای مقابله با مشکل، BarkerBlue یک راهنمای الکترونیکی منتشر کرده است تا تیم ها را در سازمان‌دهی برنامه های دیجیتال خود یاری دهد. این راهنما شامل استراتژی ها و نکاتی برای جلوگیری از انحراف داده ها ، اشتباهات و کاهش دوباره‌کاری‌های غیرضروری است.

با پیروی از این راهنما، شرکت‌های ساخت‌وساز می توانند استفاده بهتری از نرم‌افزارها داشته باشند و ناپیوستگی داده ها را که باعث افزایش هزینه ناشي از دوباره کاری می شود، كم کنند.

منابع دستورالعمل هاي دیجیتال و مدیریت داده ها

درحالی‌که تنظیم و پیروی از استانداردهای دیجیتال برای داده ها می تواند به‌طورقطع سبب کاهش هزینه دوباره‌کاری‌های غیرضروری می‌شود اما برخی از شرکت ها زمان یا کارمندی برای تمرکز بر مدیریت داده های ساخت‌وساز خود ندارند. بسیاری از شرکت ها برای مدیریت کلیه اطلاعات و اسناد ساختمانی خود به دنبال منابع خارجی هستند تا بتوانند بر روی تکمیل به‌موقع پروژه های ساختمانی خود متمرکز شوند. اگر این وضعیت شرکت شما باشد، می‌توانید از همکاری با تیمی از متخصصان خبره برای مدیریت مداوم تغییرات اطلاعات برنامه ساخت‌وساز، بهره‌مند شوید.

با کمک مشاوران حرفه ای برای مدیریت داده ها و اسناد، می‌توانید کل فرایند مدیریت اطلاعات ساخت‌وساز، از راه اندازی سیستم و مدیریت گرفته تا كنترل RFI، به‌علاوه مدیریت تغییرات مداوم را در كنترل خود داشته باشید.

با کمک یک تیم خبره برای مدیریت اسناد دیجیتالی می‌توانید یک منبع قطعی و عینی از واقعيت برای برنامه هایتان داشته باشید. این مسئله سبب كاهش ریسک گردش داده های نادرست مي شود و از این طریق احتمال بروز خطا همگام با افزایش بهره‌وری و بازدهی هزینه کاهش یابد.

هنگام انتخاب یک تیم حرفه ای برای کمک به شرکت خود در ایجاد استانداردهای داده و دستورالعمل های دیجیتال، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • اولویت های فعلی مهندس پروژه (PE) و زمان موجود برای کنترل اسناد و داده ها را ارزیابی کنید - استانداردهای اسناد دیجیتال را به خاطر بسپارید و برای افزایش حداکثری بازدهی نرم‌افزار جدید، استانداردهای سند دیجیتال و افزایش حجم داده ها را مورد بررسی قرار دهيد. اگر مهندس پروژه زمان لازم برای انجام این کار را ندارد ، ممکن است به متخصصان برای مدیریت اطلاعات ساخت (CIM) نياز داشته باشيد.
  • اطمینان از ادغام چند پلتفرم - به دنبال افرادی باشید که در همه نرم افزارهای برنامه ریزیِ کاربردی، دارای گواهینامه و آموزش‌دیده باشند تا از همگام‌سازی برنامه خود و جریان متمرکز و روشن اطلاعات در تمام مراحل پروژه، اطمینان حاصل کنيد. اگر نرم‌افزار جدیدی اضافه مي کنید، داشتن مشاوران مطمئن، امکان انتقال یکنواخت با یک منبع ویژه از متخصصان داده را فراهم می کند.
  • مدیریت ریسک (سازگاری، زمان‌بندی و لینک دهی پیشرفته) – از اينكه که تیم چگونه می تواند کنترل کیفیت مداوم را برای مدیریت خطاها، رفع اختلافات، اعمال اصلاحات و ارائه به‌موقع یک منبع واحد از برنامه صحیح را داشته باشد، مطلع شويد. همچنین عملكرد تیم در رابطه با لينك دهي پیشرفته را بررسی کنید تا امکان دسترسی سریع به کلیه اسناد و نسخه های برنامه فراهم شود.
  • کارشناسان مدیریت تغییر- به تیم متخصصی برای ایجاد گردش کار مستندسازی تغيير و كاهش فرایندهاي منجر به ارتباطات نادرست، نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که یک روش مشخص برای تفسير RFI، نظارت و ثبت به‌روزرسانی‌های پروژه برای شناسایی واضح تغییرات برنامه وجود دارد.
  • بایگانی برای مدیریت داده ها - تیم پشتیبانی شما باید در بایگانی صحیح تخصص داشته باشد تا کلیه اسناد و مدارک لازم به‌راحتی برای پروژه آماده شوند. همچنین بررسی کنید که تیم توانايي حفظ و فهرست بندی اسناد و مدارک ایمنی را به روشی که به‌راحتی در دسترس باشند، دارد. علاوه بر این اطمینان حاصل کنید که خدماتِ پس از اتمام پروژه برای اداره ساختمان فراهم باشد. این به برنامه‌ریزی موارد اضطراری در آینده یا ایمنی ساختمان کمک می کند.

از امروز با ایجاد استانداردهای دیجیتالی شروع به کار کنید. شرکت و پروژه های شما نمی توانند از پس داده های بد برآيند. زمان آن رسیده که از دستورالعمل ها و استانداردهای دیجیتالی برای داده های ساخت‌وساز استفاده کنید.

 منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های Neshat_okhovat

نشاط اخوت

11 سال سابقه کار در شرکت راهسازی و پلسازی
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
0پاسخ
نرم افزار AgTek
از دوستان کسی اطلاع داره از این نرم افزار و این که از کجا میتونم پیداش کنم؟
عکس کاربر
1پاسخ
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .