مقاله تحلیلی: کاربرد هواپیماهای بدون سرنشین در پیش‌ بینی وقوع بهمن

مقاله تحلیلی: کاربرد هواپیماهای بدون سرنشین در پیش‌ بینی وقوع بهمن

 از هواپیماهای بدون سرنشین در ایالت یوتا برای رؤیت و کنترل بهمن، در شمال ایالت کارولینا برای تجسس لانه پرندگان خطرناک و در ایالت کانزاس نیز برای شناسایی گاوهای بیمار استفاده می‌شود.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط انجمن بزرگراه‌های امریکا، تقریباً در همه ایالت‌های آمریکا از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌شود. این گزارش، افزایش قابل‌توجه کاربرد این تکنولوژی را در چند سال اخیر نشان می‌دهد.

تا سال ۲۰۱۶ در هیچ ایالت و هیچ‌کدام از شرکت‌های حمل‌ونقل از این تکنولوژی استفاده نمی‌شد اما در حال حاضر در ۳۶ ایالت آمریکا از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌شود. زمانی که این نظرسنجی انجام شد، همه ایالت‌ها به‌جز یک ایالت هر کدام به‌نوعی از این تکنولوژی استفاده می‌کردند. از آن زمان تاکنون ایالت رودآیلند هم یک هواپیمای بدون سرنشین خریداری کرده است.

از هواپیماهای بدون سرنشین اغلب برای کارهایی مشابه نظارت بر پل‌ها و جاده‌ها استفاده می‌شود. این هواپیماها با استفاده از دوربین‌های پیشرفته و تکنولوژی حرارتی قادرند ترک‌های کوچک و حفره‌های پنهان را حتی قبل از اینکه با چشم غیرمسلح قابل‌مشاهده باشند، شناسایی کنند.

به گفته جیم تمون مدیر اجرایی انجمن بزرگراه‌های امریکا، هزینه هواپیماهای بدون سرنشین به‌طور قابل‌توجهی کاهش و قابلیت‌های آن‌ها به‌طور چشم‌گیری افزایش یافته است.

با وجود مزایای این تکنولوژی اما نگرانی‌هایی در خصوص حریم خصوصی وجود دارد. جیم تمون معتقد است تکنولوژی جدید این امکان را می‌دهد که با برنامه‌ریزی بتوان از ورود این هواپیماها به فضاهای خاص جلوگیری کرد.

از دیگر چالش‌های این تکنولوژی می‌توان به فرود اجباری هواپیماها در فرودگاه‌ها یا آتش‌سوزی اشاره کرد.

به گفته جرارد اِسِلمن، مدیر بخش هوافضای دپارتمان حمل‌ونقل ایالت یوتا؛ می‌توان از هواپیماهای بدون سرنشین برای انجام کارهای خطرناک مثل اعزام به مناطق مورد نظر برای کنترل احتمال وقوع بهمن استفاده کرد.

از هواپیماهای بدون سرنشین می‌توان برای اندازه‌گیری حجم برف و تعیین ناهمواری‌های زمین برای جلوگیری از مسدود شدن جاده‌ها یا دیگر زیرساخت‌ها استفاده کرد.

اِسِلمن معتقد است می‌توان از این تکنولوژی برای پیش‌بینی وقوع بهمن و گِل رود یا روان آب ناشی از ذوب برف‌ها استفاده کرد. هواپیماهای بدون سرنشین ابزاری عالی برای انجام کارهای خطرناک یا کثیف هستند.

برایان نِس، مدیر دپارتمان حمل نقل آیداهو می‌گوید دو سال پیش در پی وقوع گِل رود، راه دسترسی به شهر بسته شد؛ بنابراین یک هواپیمای بدون سرنشین به این منطقه فرستاده شد تا بهترین نقطه برای استفاده از ماشین‌آلات سنگین در جهت بازگشایی جاده تعیین شود.

در شمال ایالت کارولینا از این هواپیماها برای پیدا کردن آشیانه گونه‌های در معرض خطر مثل دارکوب نوک قرمز استفاده می‌شود.

تا قبل از این از بالگردها برای پیدا کردن نشانه‌هایی از گونه‌های محافظت‌شده پرندگان استفاده می‌شد اما با استفاده از این هواپیماها می‌توان این کار را سریع‌تر و با کمترین اختلال انجام داد.

این هواپیماها در مقایسه با بالگردها آلودگی صوتی ندارند.

از دیگر کاربردهای این تکنولوژی می‌توان به بررسی لانه خفاش‌ها در زیر پل‌ها یا اسپری کردن علف‌کش‌ها برای از بین بردن گیاهان مهاجم در نزدیکی سواحل اشاره کرد.

منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
انتخاب رشته ارشد عمران
سلام وقت شما بخیر ارشد مهندسی حمل و نقل ریلی بهتره یا ارشد مهندسی عمران گرایش برنامه ریزی حمل و نقل ؟ هم از لحاظ بازارکار هم از لحاظ اپلای/ لطفاً نظرات خودتونو اعلام کنید ممنون
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .