مقاله تحلیلی: ۲۰ اپلیکیشن ضروری برای مهندسان

مقاله تحلیلی: ۲۰ اپلیکیشن ضروری برای مهندسان

گسترش تکنولوژی‌های موبایل در همه بخش‌ها رو به افزایش است. صنعت ساخت‌وساز نیز مستثنا از این موضوع نیست. انقلاب دیجیتالی مزایای متعددی به همراه داشته است. ازجمله این مزیت‌ها می‌توان به نرم‌افزارها و اپلیکیشن های موبایلی اشاره کرد.

ظهور اپلیکیشن ها در موبایل‌ها، تبلت ها و لپ‌تاپ‌ها بیش‌ازپیش باعث کاهش حجم کاری شده است. فرقی نمی‌کند شما یک سرکارگر باشید یا مهندس و یا حتی بک مدیر پروژه؛ این اپلیکیشن ها به‌طورقطع یک اکسیر برای شما خواهند بود. این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند طبق برنامه پیش روید. علاوه بر این از اپلیکیشن ها می‌توانید در شرایطی که نیاز به راهکار فوری برای مقابله با مشکلات دارید، استفاده کنید در غیر این صورت باید روزها زمان صرف کنید تا مشکل به وجود آمده را حل کنید. از قابلیت‌های این برنامه‌ها می‌توان به نقشه‌کشی، ایجاد برنامه زمان‌بندی برای خم کردن میلگردها و انجام محاسبات سنگین در عرض چند دقیقه اشاره کرد که صرفه‌جویی در زمان و افزایش سودآوری را به همراه خواهد داشت.

روزانه اپلیکیشن ها و نرم‌افزارهای زیادی با هدف حل مسائل پیچیده مختلف، منتشر می‌شوند؛ بنابراین انتخاب مورد مناسب از میان انبوهی از اپلیکیشن ها بسیار مهم خواهد بود.

در این مقاله به معرفی ۲۰ اپلیکیشن ضروری برای مهندسان عمران می‌پردازیم.

 در ابتدا شما را دعوت به نصب اپ موبایل 808 پلاس میکنیم، اطلاعات بیشتر

۱- PlanGrid 

این نرم‌افزار قادر است به‌سرعت طرح‌ها، پانچ لیست‌ها، عکس‌ها، بلوپرینت ها، گزارش‌های روزانه و چک‌لیست ایمنی را با تمام اعضای تیم حتی در حالت آفلاین اشتراک‌گذاری کند. به این صورت هر فردی که در ساخت‌وساز به نحوی نقش داشته باشد، می‌تواند به‌سرعت و به‌سادگی تغییرات را دنبال کند.

۲- Procore

Procore یک نرم‌افزار مدیریت پروژه ابری است که برای موبایل‌ها و تبلت های اندرویدی در دسترس قرار دارد. با استفاده از این برنامه می‌توانید آزادی عمل بیشتری داشته باشید و از آخرین تغییرات در پروژه صرف‌نظر از اینکه کجا هستید و آیا به اینترنت دسترسی دارید یا خیر؛ آگاه شوید.

۳- AutoCAD 

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید فایل‌های DWG  را باز و حتی آن را ویرایش کنید. استفاده از ابزار طراحی این اپلیکیشن بسیار راحت است. از قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به ایجاد، ویرایش و اشتراک‌گذاری فایل‌های DWG  در تلفن‌های همراه در هر جا و هر زمان اشاره کرد.

۴- Construction Master Pro

این اپلیکیشن یک ماشین‌حساب مهندسی کاربردی در صنعت ساختمان است. با استفاده از این ماشین‌حساب می‌توانید علاوه بر محاسبه ابعاد ساختمان و مساحت قسمت‌های مختلف، تبدیل واحد را نیز به‌راحتی انجام دهید.

۵- eSUB Field Works

این اپلیکیشن به شما امکان این را می‌دهد که گزارش‌های روزانه خود را تولید و ذخیره کنید و به همه گزارش‌های روزانه پروژه، یادداشت‌ها، فایل‌ها، عکس‌ها و مخاطبان دسترسی داشته باشید. از ویژگی‌های کلیدی این نرم‌افزار می‌توان به ضبط، حاشیه‌نویسی و اشتراک‌گذاری عکس‌ها اشاره کرد.

۶- Fieldwire 

این پلت فرم مدیریت ساخت، ارتباط همه اعضای تیم میدانی را از مدیر پروژه گرفته تا پیمانکاران جزء و سرکارگران را میسر می‌کند. استفاده از این اپلیکیشن برای هر فردی که با نقشه‌ها، زمان‌بندی کار و پیگیری پانچ لیست سروکار دارد، توصیه می‌شود.

۷- Invoice & Estimate on the Go

Invoice & Estimate on the Go یک برنامه ساده و سریع است که از آن می‌توان برای ارسال فاکتور و برآورد هزینه‌ها به مشتریان استفاده کرد. این برنامه برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، پیمانکاران و فریلنسرها یک اپلیکیشن کاربردی است. با استفاده از این برنامه به‌راحتی می‌توانید از طریق تلفن همراه خود فاکتورهای خود را تهیه، ارسال و پیگیری کنید.

۸- TSheets Time Tracker

TSheets یک اپلیکیشن ابری برای زمان‌بندی و پیگیری است که به افراد اجازه می‌دهد کارهای خود را خارج از محل کار تنها با تلفنی که در جیب دارند، انجام دهند. در این اپلیکیشن داده‌های الکترونیکی و دقیق زمان جایگزین تایم شیت های کاغذی شده و تهیه لیست حقوقی کارکنان و فاکتور نویسی را سریع و با هزینه کم میسر می‌کند.

۹- FrameDesign

اپلیکیشن FrameDesign به‌طور خاص برای مهندسان عمران، مهندسان مکانیک، معماران و دانشجویانی مفید است که قصد دارند با استفاده از روش آنالیز المان محدود، قاب‌های دوبعدی نامعین استاتیکی طراحی کنند. در این برنامه می‌توانید داده‌های مربوط به نیروها، هندسه، تکیه‌گاه‌ها، حالت‌های بار و غیره را وارد و یا ویرایش کنید. پس از آن به‌سرعت نتایج محاسبات را خواهید دید.

۱۰- Concrete Mix Design & Concrete Calculator

Concrete Calculator یک ماشین‌حساب رایگان است که از ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محاسبه مقدار سیمان، ماسه و سنگ‌دانه‌ها در بتن
  • محاسبه حجم بتن در دال، دیوار، فونداسیون و ستون

۱۱- Truss Me

این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا با نحوه طراحی سازه‌های خرپایی در قالب سرگرمی آشنا شوید. Truss Me با بهره‌گیری از تکنیک‌های شبیه‌سازی مورد استفاده در هوافضا، به مهندسان عمران و مکانیک کمک می‌کند تا درک درستی از رفتار خرپاها داشته باشند.

۱۲- Civil Engineering Basics

Civil Engineering Basics یک اپلیکیشن کاربردی و مورد نیاز همه مهندسان عمران است که مفاهیم متعدد و مهمی از مهندسی عمران را شامل می‌شود. این برنامه بیش از ۳۰۰ موضوع مرتبط با مهندسی عمران را که برای همه مهندسان و دانشجویان عمران کاربردی است، پوشش می‌دهد. این برنامه ۱۰۰% رایگان است.

۱۳- Concrete Calculator

Concrete Calculator یک ابزار ساده برای محاسبه مقدار بتن مورد تیار برای دال‌ها، پی‌ها، ستون‌ها و پله‌ها است.      Concrete Calculator در حقیقت بک ماشین‌حساب رایگان است که ازجمله ویژگی‌ها آن می‌توان به محاسبه مقدار سیمان، ماسه و سنگ‌دانه‌ها در بتن اشاره کرد.

۱۴- Steel Profiles

در این برنامه پروفیل‌های مختلف تیر ارائه‌شده که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • پروفیل‌های فولادی اروپایی، آمریکایی، کانادایی، روسیه‌ای، انگلیسی، استرالیایی و ژاپنی
  • مقاطع پارامتریک (دایره‌ای، مستطیلی، H، I، U)
  • مقاطع با شکل آزاد

۱۵- RealCalc Plus

RealCalc Plus یک ماشین‌حساب حرفه‌ای اندرویدی محبوب است. این برنامه به‌گونه‌ای طراحی‌شده که گویی یک ماشین‌حساب در دست دارید. این ماشین‌حساب از موارد زیر پشتیبانی می‌کند:

  • محاسبات کسری
  • درج اعداد کسری و تبدیل آن‌ها
  • عملیات جبری
  • تبدیل ساعت، دقیقه و ثانیه
  • نمایش ۱۲ رقم
  • سفارشی‌سازی واحدها
  • ذخیره محاسبات

۱۶- AndTruss۲D

AndTruss۲D یک اپلیکیشن مفید برای مهندسان (مهندسان عمران، مهندسان مکانیک، معماران و غیره) است. از این برنامه برای آنالیز استاتیکی خطی خرپاهای مسطح به روش المان محدود استفاده می‌شود. رابط کاربری این برنامه سبب می‌شود که کاربر به‌سرعت مدل استاتیکی را تعریف و نتایج را پس از آنالیز ببیند.

۱۷- Handyman Calculator

Handyman Calculator یک اپلیکیشن کاربردی در صنعت ساخت‌وساز است. با استفاده از این برنامه می‌توانید از هدر رفت زمان و پول جلوگیری کنید. این برنامه توسط بیش از یک میلیون کاربر قبلاً تست شده است. در این برنامه می‌توانید مقدار مصالح را محاسبه، فاکتورها و زمان صرف شده را پیگیری، لیست کارها را مدیریت و محاسبات را ذخیره کنید.

۱۸- DWG FastView-CAD Viewer & Editor

این اپلیکیشن با تمام نیازهای طراحان مطابقت دارد و به‌طور کامل با برنامه اتوکد (DWG، DXF) سازگار است. این برنامه دارای ویژگی‌های مختلفی همچون ویرایش، مشاهده، اندازه‌گیری، ابعاد و غیره است.

۱۹- Total Station

بزرگ‌ترین مشکل در رابطه با توتال استیشن، در دسترس نبودن آن است. در این برنامه با شبیه‌سازی این دوربین، مشکل دسترسی به آن نیز حل‌شده است. با استفاده از این برنامه می‌توانید به‌راحتی کار با این دوربین را یاد بگیرید.

۲۰- Floor Plan Creator

در این برنامه می‌توانید پلان‌های دقیقی طراحی و همچنین از مزیت سه‌بعدی آن استفاده کنید. حتی می‌توانید در طراحی داخلی از اضافه کردن مبلمان نیز بهره بگیرید.

 منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۱۰۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

 مطالب مرتبط:

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 1,000 تومان
1,000 تومان
پرداخت 1,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .