رپورتاژ آگهی: معرفی نرم افزار حسابداری پیمانکاری و پروژه ای

20 دى 1397 - 12:53
رپورتاژ آگهی: معرفی نرم افزار حسابداری پیمانکاری و پروژه ای

برای پیمانکاران در هر زمینه کاری از جمله پیمانکاری ساختمان، پیمانکاری راهسازی، پیمانکاری تاسیسات و در هر فعالیتی که با پروژه سر و کار دارند، ابزارهای خاص و متفاوتی تهیه شده که نبود هرکدام، بخشی از کار پیمانکاران را با مشکل مواجه می کند. اما بعضی ابزارها در پیمانکاری حضوری حیاتی دارند. برای آشنایی با یکی از این موارد با ما همراه باشید.

قبل از هر چیز باید بدانیم در حرفه پیمانکاری چطور می توان موفق بود. صِرف این که با نحوه اجرای پروژه و محاسبات فنی مورد نیاز اجرا آشنا باشید تنها در مسایل فنی کارتان را پیش می برد. اما آیا پیمانکاران موفق، فقط در امور فنی توانایی های لازم را کسب کرده اند؟ در جواب این سوال باید بگوییم خیر. یک پیمانکار موفق از دید اقتصادی باید بتواند هدف اصلی اجرای پروژه که درآمدزایی برای خود و تامین خواسته های کارفرماست را فراهم کند. بنا بر این باید در پیمانکاری به چند مورد توجه ویژه داشته باشید.

امور مالی پروژه را در دست بگیرید

لزوم وجود پول و سرمایه در اجرای پروژه ها بر هیچ کسی پوشیده نیست. تقریبا در هر پروژه ای اگر سرمایه لازم تامین نشود، پروژه مذکور متوقف و یا اجرای آن لغو می شود. بنا بر این از لحظه ای که تصمیم به اجرای پروژه می گیرید باید تمام حواستان به دو مقوله کنترل هزینه ها و تامین سرمایه لازم باشد تا در نهایت به سودی که انتظار آن را داشتید برسید. نادیده گرفتن هر کدام از این موارد، کفه ترازو را به سمت زیان دهی پروژه سنگین تر می کند.

زمان را فراموش نکنید

یکی از مواردی که در قراردادهای پروژه ای و اجرایی به آن توجه ویژه ای می شود، مهلت پیمانکار برای اتمام پروژه است. گاهی نیز مبلغی تحت عنوان جریمه در قرارداد تعیین می شود که در صورت تاخیر در اجرای پروژه، پیمانکار ملزم به پرداخت آن می باشد. از طرف دیگر، برخی از پیمانکاران برای تسویه حساب با فروشندگان مصالح و ابزار، پیمانکاران دست دوم، کارفرمایان و... از چک بانکی استفاده می کنند که گاهی یادآوری تمام این موارد کار را به شدت سخت کرده و ممکن است فراموشی سررسید برخی از تاریخ های مهم، موجب تاخیر در اتمام پروژه یا برگشت خوردن چک شود و خسارت های جبران ناپذیری برای پیمانکاران به دنبال داشته باشد.

پیش بینی دقیق پروژه های آتی

اگر همین امروز اجرای پروژه ای را آغاز کنید، اولین اقدامات لازم، تهیه پیش نیازهای اجرای پروژه شامل مجوزها و انجام امور اداری، تامین نقشه های مورد نیاز برای اجرا و تهیه ابزار و مصالح اجرای پروژه است. اما بهتر است قبل از شروع پروژه، برآورد کاملی از موارد مورد نیازتان در اجرای پروژه داشته باشید. با ثبت منظم هزینه ها، تاریخ سررسیدهای فازهای پروژه، مصالح مصرفی و بقیه موارد مرتبط با هر پروژه، بانک اطلاعاتی غنی و کاملی از تمام مراحل طراحی و اجرای پروژه های خود خواهید داشت که به تصمیم گیری دقیق تر در پروژه های بعدی به شما کمک می کند.

اجرای همزمان چند پروژه را در دست بگیرید

مدیریت حساب ها، ابزار و مصالح و سررسید چک و قراردادها و به طور کلی مدیریت یک پروژه به تنهایی کار سنگینی است. اما در نظر بگیرید همه این موارد در چند پروژه مجزا و همزمان نیازمند توجه دقیق شما باشد. اگر بگوییم پیچیدگی این موضوع با اضافه شدن هر پروژه چند برابر می شود اشتباه نگفته ایم. به اضافه این که، موضوع مورد صحبت ما، مدیریت پروژه ای است که می تواند ارزشی برابر با تمام دارایی یک یا چند فرد داشته باشد. این خود، اهمیت دقت بالا در محاسبات را در سراسر پروژه ها نشان می دهد.

استفاده از ابزارهای سنتی چه ضررهایی به شما می زند؟

گاهی پیمانکاران و مدیران پروژه، برای کاهش هزینه ها و یا بر اساس عادت، از ابزارهای حسابداری سنتی مانند دفاتر کاغذی یا نرم افزارهای غیرتخصصی استفاده می کنند. این ابزارها ممکن است در کوتاه مدت یا برای حساب و کتاب یک فعالیت سطح پایین کاربرد داشته باشد. اما در پروژه های پیمانکاری که اکثرا زمانی بیشتر از چند روز یا هفته طول می کشند و گاهی به چند سال نیز می رسند نمی‌توان به ابزارهای سنتی تکیه کرد.

گذشته از سخت و زمانبر بودن محاسبات در دفاتر کاغذی و نرم افزارهای غیر تخصصی، هیچ تضمینی برای حفظ اطلاعات حیاتی پروژه در طول مدت اجرا وجود نخواهد داشت. علاوه بر آن بسیاری از امکاناتی که در یک نرم افزار حسابداری پروژه ای از قبیل ساماندهی به چک ها و قراردادها و قابلیت همراه داشتن اطلاعات در کمترین فضای ممکن، که امروزه ابزارهای مهمی در حرفه پیمانکاری محسوب می شوند، در دفاتر کاغذی وجود ندارند.

از یک نرم افزار حسابداری پیمانکاری استاندارد استفاده کنید

یک نرم افزار حسابداری پیمانکاری باید تمامی موارد یاد شده را دارا باشد. به عنوان یک پیمانکار، انجام محاسبات مالی پروژه های مختلف، یاد آوری به موقع سررسید قراردادها و مدیریت انبار در پروژه علاوه بر نیاز به دقت بالا در محاسبات یاد شده، بخش زیادی از توان و تمرکز شما را به خود معطوف می کند. این امر ممکن است باعث بروز خطاهای بزرگ در محاسبات شده یا اینکه شما را از رسیدگی دقیق به امور اصلی خود در اجرای پروژه باز دارد.

نرم افزار حسابداری پیمانکاری کاوش با سه زیر سیستم حسابداری مالی، انبارداری و خزانه داری کلیه نیازها را برای پیمانکاران فراهم کرده است. این نرم افزار با ارائه گزارشات متنوع از قبیل حساب اشخاص و موجودی بانک، محاسبه هزینه ها، محاسبه سود و زیان، مدیریت موجودی انبار و یادآوری سررسید چک ها و قراردادها در هر پروژه کلیه امکانات مورد نیاز پیمانکاران در مدیریت هرچه قدرتمندتر پروژه ها را در اختیارشان قرار می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این نرم افزار اینجا را کلیک کنید.

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
در اجرای پریمکت اگر پیمانکار از حد مجاز کمتر قیر بپاشد چکار می شود انجام داد؟

در خصوص اجرای پریمکت اگر پیمانکار از حد مجاز کمتر قیر بپاشد چکار می شود انجام داد ؟جریمه یا اصلاح کار

ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...