مقاله تحلیلی: صفحه گسترده طراحی دال بتنی پیش تنیده

مقاله تحلیلی: صفحه گسترده طراحی دال بتنی پیش تنیده

با گسترش روز افزون تکنولوژی دالهای پس تنیده و پیش تنیده و همچنین استقبال کارفرمایان، نرم افزارهای کارآمدی همچون ADAPT و SAFE12 و به دنبال آن ETABS16 روانه بازار گردید که به خوبی امکان مدلسازی، تحلیل و طراحی این نوع کف ها را انجام می دهند. شاید بد نباشد به عنوان یک مقایسه، نتایج طراحی دستی این کف ها را با خروجی نرم افزارهای تخصصی در این زمینه مقایسه نمود. با توجه به اینکه روند طراحی این دالها نسبتاً طولانی می باشد، روند طراحی دستی در قالب یک صفحه گسترده گنجانیده شده تا کاربر با وارد کردن کمترین اطلاعات در چند ثانیه خروجی ها لازم را مشاهده نماید.

در حال حاضر این صفحه گسترده فعلاً فقط تحت بارهای سرویس بلافاصله پس از جک زدن کنترل های لازم را انجام می دهد. مابقی موارد از جمله کنترل در زمان بهره برداری، طراحی فولادهای معمولی، کنترل برش پانچ و کنترل خیز به مرور اضافه خواهد شد.

این فایل در حال حاضر تنها برای دالهای 2 دهانه کاربرد خواهد داشت.

دانلود فایل صفحه گسترده مربوطه:

pt_slab_95.11.21.xlsx

مطالب مرتبط:

فیلم طراحی دال پس کشیده در نرم افزار ETABS 2016

 

پیوستاندازه
فایل node_13575-pt_slab_95.11.21.xlsx144.52 KB
درباره نویسنده
عکس‌های سیدصادق-علوی

سید صادق علوی

طراح سازه های فولادی و صنعتی - پایه 2 محاسبات
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
بارگذاری خرابی پیش رونده
با سلام خدمت مهندسین عزیز من سازم رو در سپ مدلسازی کردم و تحلیل پوش آور رو هم روش انجام دادم. حالا برای خرابی پیش رونده می خوام طبق آیین نامه های خرابی پیش رونده به روش مسیر بار جایگزین بارگذاریش رو انجام و ترکیب بار رو وارد کنم. در این زمینه یک سوال برام پیش اومده سوال من اینه که در آیین نامه ی خرابی پی رونده اومده که باید یک ترکیب بار ثقلی برای بخش هایی که ستون درش حذف شده اختصاص داده بشه و یک ترکیب بار ثقلی برای سایر بخش. حالا من چطور به نرم افزار سپ بگم طی این ترکیب بار بیا این بار ها رو فرضا به این دهانه های مجاور ستون حذف شده اختصاص بده و به اون دهانه ها یک بار دیگه بده؟؟؟ اگر کسی در این زمینه من رو راهنمایی کنه ممنون میشم
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .