انتشار کتاب شکوفایی شهری، وضعیت شهرهای جهان در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۳

2 شهريور 1398 - 19:11
انتشار کتاب شکوفایی شهری، وضعیت شهرهای جهان در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۳

مترجم: مهندس فرهاد علیزاده افشار، دکتر فروغ خزاعی نژاد

ناشر: انتشارات پاپلی – نشر کتاب امید

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸

تعداد صفحات: ۳۰۳

اگر در گذشته ای نه چندان دور بخش عمده جمعیت جهان در روستاها زندگی و کار میکردند امروزه شهرها مکان اصلی کار و سکونت و گذر عمر نسل بشر شده اند.بنابراین جهان امروز، جهان شهر و شهرهای جهانی است که در ارتباطی پیچیده و تنگاتنگ با یکدیگر قرار دارند، با این حال شهرها اگرچه مرکز توسعه، تحول، تنوع و بسیاری پیشرفت ها و امکانات هستند، جایگاه اصلی بحران های مالی، اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و سیاسی نیز هستند. که آن ها را از رونق و شکوفایی مورد انتظار دور میکند. از این رو پرداختن به مشکلات متعدد شهرها و تلاش برای احیا و شکوفایی آن ها از جنبه های مختلف موضوعی مهم و درخور توجه است که مطالعات بسیاری در دهه های اخیر پرداخته اند. چراکه تجربه شهرهای مختلف در رویارویی با مشکلات و موانع گوناگون از یک سو و موفقیت ها و نوآوری های آنان در سراسر دنیا می تواند راه پیشرفت و حل مشکلات شهرهای دیگر باشد.

کتاب شکوفایی شهری وضعیت شهرهای جهان در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۳، با این هدف و در راستای حل مشکلات شهرهای معاصر و دور شدن آن ها از توسعه و بالندگی به طرق مختلف و معرفی شکوفایی شهری و ابعاد آن، موانع شکوفایی شهری قاره های مختلف، درجات مختلف شکوفایی در شهرهای متفاوت و مباحثی مشابه توسط سازمان ملل متحد تالیف و تدوین شده است.بیان مثال های متعدد از شهرهای مختلف دنیا و تجارب ارزشمند شهرهای کوچک و بزرگ در راستای بهبود شکوفایی آن ها اهمیت ویژه ای به این کتاب داده است. علاوه بر این کتاب به ارزیابی و بیان نظرات خبرگان محلی در قاره های مختلف در موضوعات متنوع مرتبط با شکوفایی و سنجش کیفیت زندگی و محیط زیست پرداخته است.

نظر به مشکلات شهرهای کوچک و بزرگ کشورمان در دهه های اخیر از یک سو و ضرورت استفاده از تجارب جهانی در راستای حذف موانع و توسعه و بالندگی و رفاه هرچه بیشتر جمعیت شهرهای کشور که بیش از نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند، کتاب حاضر توسط مهندس فرهاد علیزاده افشار نویسنده، مدرس دانشگاه، محقق و پژوهشگر بین المللی توسعه پایدار شهری و دکتر فروغ خزاعی نژاد، استادیار جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه کوثر بجنورد به زبان فارسی ترجمه شده است.

نظر به مباحث اجمالی یاد شده مطالعه کتاب حاضر برای جامعه دست اندر کار تصمیم گیری، تصمیم سازی، مدیریت و برنامه ریزی شهرها و کلیه دانشجویان مرتبط با مباحث شهر و شهرسازی مفید خواهد بود.

سوالات مرتبط
عکس کاربر
249پاسخ
درخواست راهنمایی در خصوص رشته کارشناسی شهرسازی و طراحی شهری
سلام من تازه در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱ فارغ اتحصیل شدم یعنی دفاع کردم ارشد طراحی شهری و کارشناسی شهرسازی بودم برای ادامه مسیر واقعا گیج شدم و نمیدونم چ راهی رو برم ک درست باشه متولد ۷۵ هستم سربازی هم نرفتم ممنون میشم راهنماییم کنید
عکس کاربر
2پاسخ
کد گزاری جدول کوچه
سلام قبلا شهرداری کدگزاری جدول کوچه را اشتباهی اعمال کرده وبعد از 14 سال اومده ومی خواهد جدول اشتباهی را کد گزاری جدید کنه درین صورت تنها خانه ی ضرر دیده خونه ماست که از فاصله جدول جوی کوچه با حیاط خونه ما 30 سانتی متر است من باید چه دلیلی بیاورم وچه کار کنم ومانعش بشوم ویا کجا وچه بگم؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...