رادیو 808: شماره 28- مصاحبه با دکتر امیر حسین خلوتی، شریان های حیاتی و زلزله

رادیو 808: شماره 28- مصاحبه با دکتر امیر حسین خلوتی، شریان های حیاتی و زلزله

این مصاحبه در شهریور 91 با دکتر امیر حسین خلوتی، مدرس و مولف کتب آزمون ورود به جرفه نظام مهندسی ساختمان، کارشناس و عضو کمیته تدوین نشریات شماره 512 و 513 سازمان برنامه بودجه با عنوان بهسازی لرزه ای شریان های حیاتی کشور مثل (نیروگاه ها ، دکل های انتقال برق و ...) و با موضوع شریان های حیاتی و زلزله تهیه و تنظیم گردیده است.

آشنایی با دکتر امیر حسین خلوتی

شما به عنوان مهندس سازه تا چه اندازه با روند طراحی شریان های حیاتی آشنایی دارید؟

اصلا شریان های حیاتی به چه نوع سازه هایی گفته میشه؟ طرای طراحی ومحاسبات سازه های خاصی چون نیروگاه ها و دکل های انتقال برق و از این دست از چه استاندارد های داخلی  و بین المللی استفاده می شود؟

اگه کار محاسبات سازه ها حرفه اصلیتونه تا چه اندازه به حرفتون تسلط دارید؟

از کی وارد کار محاسبات شدید و چقدر به همه جنبه های کاریتون اشراف دارید؟

شریان های حیاتی همانطور که از اسمشون قابل برداشته سازه هایی گفته میشند که به نوعی با حیات بشر سر و کار دارند، مثل نیروگاه ها ، دکل ها و تاسیسات پست برق و از این دست. اما همانطور که طراحی و محاسبات خاصی هم دارند به جهت اهمیت بالایشان در هنگام زلزله  و عدم ورود آسیب جدی به اینگونه سازه ها بهسازی لرزه ای خاصی را هم نیاز دارند.

این شماره از رادیو 808 رو به موضوع بهسازی لرزه ای شریان های حیاتی اختصاص دادیم  و برای این موضوع از جناب دکتر خلوتی یکی از متخصصین و کارشناسان خبره این موضوع دعوت کردیم تا مصاحبه ای داشته باشیم.

البته بحث در ادامه به سمت موضوع کلی محاسبات سازه  ها  اعم از اشکالات رایج فعلی در طراحی و محاسبات انواع سازه ها  و بحث عدم تجربه کافی میان اکثر مهندسین محاسب جوانمان و موضوعاتی از این دست هم کشانده شد برای همین به خصوص شمایی که جزو مهندسین محاسب جوان محسوب میشید شنیدن این مصاحبه رو از دست ندید.

جناب دکتر امیر حسین خلوتی عضو کمیته تدوین نشریات شماره 512 و 513 سازمان برنامه و بودجه در ارتباط با بهسازی لرزه ای شریان حیاتی هستند و علاوه بر آن  از جمله معدود محاسبان و متخصصان طراحی اینگونه سازه ها به حساب می آیند. همچنین جناب دکتر خلوتی از مدرسین صاحب نام در زمینه آزمون ورود به حرفه نظام مهندسی ساختمان کشور نیز محسوب می شوند به طوریکه در این ارتباط دوره چهار جلدی کتب آمادگی کنکور ورود به حرفه نیز تالیف نموده اند.

در همین راستا و با توجه به نزدیکی به آزمون ورود به حرفه به اطلاع شنوندگان رادیو 808 و دانشجویان آموزشگاه مجازی 808 رسانده می شود که در هفته جاری یک وورکشاپ تخصصی با عنوان آمادگی ورود به حرفه برای آندسته از دانشجویانی که در دو بخش نظارت و محاسبات در شرف اماده سازی خود برای این آزمون هستند خواهیم داشت . در اطلاع رسانی های بعدی ما که در بخش اخبار سایت قرار خواهد گرفت زمان دقیق این وورکشاپ به اطلاع شما رسانده خواهد شد.

دانلود فایل صوتی مصاحبه

درباره نویسنده

مجتبی اصغری سرخی

مجتبی اصغری هستم ، پژوهشگر،محقق و نویسنده حوزه صنعت ساختمان ، دیوانه ای که فکر میکند میتواند دنیا را تغییر دهد ، علاقه عجیبی به وب و IT دارم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون شد 808 (از مهر ماه 86) و امروز امیدوارم تونسته باشم در صنعت ساختمان کشورمون با کمک همکارانم در شبکه اجتماعی 808 تغییری ایجاد کرده باشم.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
7پاسخ
چطور می تونم شتابنگاشت های واقعی و خاص ساختگاه مثلا مشهد را برای تحلیل تاریخچه زمانی پیدا کنم؟
روند صحیح به همراه جزییات برای دستیابی به ۷ شتابنگاشت خاص مشهد را توضیح دهید. با تشکر
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • Comments

    باعرض سلام وخسته نباشید:
    لینک دانلودخرابه.لطفادرستش کنید.
    ممنون

    عکس‌های civil90
    civil90