مقاله تحلیلی: چگونه کاشی مناسب استخر انتخاب کنیم؟

مقاله تحلیلی: چگونه کاشی مناسب استخر انتخاب کنیم؟

کاشی‌هایی که در ساخت استخرها کاربرد دارند، کاشی‌های خاصی هستند که باهدف برآورده کردن الزامات مربوط به دوام، زیبایی و نگه‌داری در محیط مرطوب و خیس طراحی می‌شوند. این کاشی‌ها علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری استخر، بر ایمنی و دوام آن تأثیرگذار هستند.

 انتخاب و نصب کاشی‌های استخر دو جنبه مهم در ساخت استخرها هستند. در این مقاله به بحث درباره عواملی می‌پردازیم که در انتخاب صحیح کاشی برای استخرها کمک‌کننده هستند.

انواع مختلفی از کاشی‌ها در بازار وجود دارند که می‌توان از آن‌ها در ساخت استخرها استفاده کرد. کاشی‌های استخر به لحاظ موارد زیر با کاشی‌های معمولی متفاوت هستند:

  • در برابر فشار مقاوم‌تر هستند.
  • ضخیم‌تر و بادوام‌تر هستند.
  • در برابر دماهای بسیار زیاد و بسیار کم مقاوم هستند.
  • گران‌تر از کاشی‌های معمولی هستند.
  • طول عمر بیشتری دارند.

انتخاب نوع کاشی مناسب استخر بر اساس عوامل زیر صورت می‌گیرد.

بر اساس مصالح تشکیل‌دهنده کاشی

دوام کاشی‌های استخر در برابر آب، گرما و دیگر عوامل خارجی به نوع مصالح تشکیل‌دهنده کاشی بستگی دارد. برخی از انواع مختلف کاشی‌ها عبارت‌اند از:

  • کاشی‌های پرسلان، پرسلن: چگال تر، ضد آب تر، دوام بالاتر و دارای نمای کلاسیک
  • کاشی‌های سرامیکی: ساخته‌شده از خاک رس، دارای ظاهر لعاب‌دار
  • کاشی‌های موزاییکی: دارای ظاهر براق، قابل‌استفاده در استخرهای جدید
  • کاشی‌های سنگی: ساخته‌شده از سنگ، دارای نمای طبیعی

بر اساس رنگ کاشی

رنگ کاشی معمولاً بر اساس سلیقه خریدار انتخاب می‌شود. کاشی‌های آبی رایج‌تر از دیگر رنگ‌ها هستند چراکه القاکننده اسمان و اقیانوس هستند. رنگ آبی در مقایسه با رنگ‌های تیره جلوه بهتری دارد.

بر اساس طرح کاشی

کاشی‌هایی با طرح‌های جذاب معمولاً برای استخرها مناسب‌تر هستند. برخی از الگوهای مختلف کاشی‌ها عبارت‌اند از: پازلی، مربعی و مدولار. انتخاب طرح کاشی به سلیقه خریدار بستگی دارد.

بر اساس اندازه کاشی

اندازه کاشی‌ها ممکن است کوچک یا بزرگ باشد. از کاشی‌های کوچک و مربعی موقعی استفاده می‌شود که هدف تأکید بر الگو و طرح کاشی باشد. بااین‌حال کاشی‌های بزرگ نصب راحت‌تری دارند. کاشی‌های کوچک در برابر شکستن مقاوم‌تر هستند و طول عمر بیشتری در مقایسه با کاشی‌های بزرگ دارند.

بر اساس کیفیت و ایمنی

در انتخاب کاشی باید همواره کیفیت و ایمنی را در اولویت قرار داد. کاشی‌های ضد لغزش بهترین گزینه برای ایمن ماندن افراد از خطر لغزش و آسیب‌دیدگی هستند. کاشی‌های باکیفیت ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند اما سبب صرفه‌جویی هزینه‌های مربوط به دوام و نگه‌داری می‌شوند.

بر اساس نگه‌داری از کاشی

توصیه می‌شود که قبل از انتخاب کاشی، نحوه نگه‌داری از کاشی را بررسی کنید. این سبب می‌شود که تصمیم آگاهانه‌ای بگیرید و به‌علاوه در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

بر اساس هزینه مصالح و نصب

علاوه بر هزینه کاشی توصیه می‌شود در مورد هزینه‌های نصب هم تحقیق کنید تا مطمئن شوید که هزینه‌ها در محدوده بودجه مصوب قرار دارند.

منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۱۰۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 1,000 تومان
1,000 تومان
پرداخت 1,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
کاشی P8
سلام معنی P8 و GT12 در پشت کاشی ها چیست ؟
عکس کاربر
3پاسخ
نقش فلش پشت کاشی چیست ؟
سلام نقش فلش پشت کاشی چیست ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .