مقاله تحلیلی: منابع خطا در استفاده از نرم افزارهای آنالیز سازه

مقاله تحلیلی: منابع خطا در استفاده از نرم افزارهای آنالیز سازه

نرم افزار المان محدود (FE) معمولاً برای مدل‌سازی و تحلیل رفتار سازه به کار می‌رود. راه حل حاصل شده در این نرم افزار به دلایل متعددی یک تقریب محسوب می‌شود. در این مقاله در خصوص منابع خطاها در مدل اجزا محدود بحث می‌شود.
در لیست زیر خطاهای اصلی که در هنگام ساخت سازه‌ها با نرم افزار FE به وجود می‌آید، خلاصه شده است. بعضی از این موارد ممکن است توسط کاربر قابل کنترل باشد در حالی که بعضی دیگر اغلب قابل تغییر نیستند.

  1. خطاهای عددی: تحلیل به وسیله کامپیوتر انجام می‌شود که تنها می‌تواند اعداد حقیقی را با دقت محدود نمایش دهد که البته این مورد شامل خطاهای گرد کردن و کوتاه کردن که مربوط به فرایند عددی هستند، نمی‌شود.
  2. انتخاب نامناسب مدل ریاضی: اگر سیستم فیزیکی که شما در پی مدل سازی یا شبیه سازی آن هستید، به دلایلی با فرضیات مدلی که شما ایجاد کردید منافات داشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ شاید مدل، ساده سازی‌هایی بسیاری دارد که آن را تبدیل به مدل ضعیفی از سیستم واقعی کرده است.

منبع
ترجمه شده توسط تیم خبری 808
اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: sources_of_error_when_using_structural_analysis_software.pdf

 

درباره نویسنده
عکس‌های MaryamGol

مریم گلستانی

ده سال سابقه ترجمه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی دارای دیپلم زبان از کانون زبان با نمره 95 نمره تافل: 109 (ریدینگ:29، لیسنینگ:29، رایتینگ:29، اسپیکینگ:22) 2ماه سابقه کار در بخش امور بین الملل شرکت تجاری عمرانی (مسول تحقیقات و تماسهای خارجی) 2 سال سابقه کار در طراحی سازه-پل و دیوارهای حائل- در شرکت طرح آفرینان پارس
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
درخواست راهنمایی در خصوص برنامه infoCad
با درود پروژه طراحی و محاسبه از روش FEM با برنامه infoCad دارم از هرگونه همکاری وپیشنهاد استقبال میشه سپاس رنجبر
عکس کاربر
1پاسخ
مدلسازی خاموت مارپیچ در آباکوس
سلام وقت بخیر، برای مدلسازی یک تیر بتنی گرد شکل نیاز به تعریف خاموت به صورت مارپیچ می باشم، لطفا راهنمایی بفرمایید.
عکس کاربر
0پاسخ
مدلسازی بتن فوق توانمند UHPC در برنامه های اجزای محدود
سلام وقت بخیر کدوم برنامه اجزای محدود برای بررسی رفتار برشی تیر بتنی uhpc میتونه خوب باشه و در این زمینه آموزشی وجود داره ؟ یا کسی که بتونه راهنمایی کنه
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .