مقاله تحلیلی: نکات مهم در انتخاب قرنیز

مقاله تحلیلی: نکات مهم در انتخاب قرنیز

طبیعتاً هر فردی تمایل دارد که خانه‌ای که در آن زندگی می‌کند ظاهر زیبایی داشته باشد. استفاده از قرنیز یکی از راه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان زیبایی خانه را افزایش داد. قرنیزها بنابر سلیقه و انتخاب شما طرح‌ها و الگوهای مختلفی دارند. سایز قرنیزها نیز به مساحت ناحیه‌ای که قرار است پوشانده شود بستگی دارد. ممکن است وقتی طرح‌های متعددی را ببینید، برای انتخاب مورد مناسب کمی گیج شوید ولی نگران نباشید ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بهترین انتخاب را برای خانه خود داشته باشید.

ابعاد فضا

اگر می‌خواهید قرنیز دیوار منزل شما نامتناسب به نظر نرسد،‌ باید ابعاد را در نظر بگیرید. قرنیز انتخابی شما باید متناسب با ارتفاع کف تا سقف باشد. به‌طور مثال اگر منزل شما سقف بلندی دارد، باید از قرنیزی استفاده کنید که ارتفاع بیشتری دارد. پس باید ابعاد اتاق را اندازه بگیرید تا بتوانید بهترین قرنیز که تناسب خوبی هم با آن دارد را انتخاب کنید.

ماندگاری

مصالحی که برای قرنیز انتخاب می‌کنید تعیین‌کننده این هستند که قرنیز چقدر دوام دارد. نکته مهم دیگر در انتخاب جنس مصالح قرنیز شرایط اقلیمی شماست. به‌طور مثال اگر در منطقه‌ای با آب‌وهوای گرم زندگی می‌کنید، MDF   گزینه مناسبی است چراکه در برابر گرما مقاوم است و به‌راحتی دچار ترک‌خوردگی نمی‌شود. جنسی که برای قرنیز انتخاب می‌کنید بر مقدار هزینه‌ها تأثیر می‌گذارد. به‌طور مثال قرنیزی از جنس PVC هزینه بیشتری دارد اما ماندگاری را هم افزایش می‌دهد. بسته به مقدار بودجه‌ای که دارید گزینه‌ای را انتخاب که در برابر هزینه انجام شده بیشترین ارزش را دارد.

رنگ

قبل از خرید قرنیز مطمئن شوید که رنگ آن با رنگ دیوارهای فضای مورد نظر متناسب است. قطعاً نمی‌خواهید قرنیز در تضاد با دیوارها باشد. به‌علاوه طرح قرنیز هم باید دیوار متناسب باشد. اگر مطمئن نیستید چه رنگ و طرحی برای فضای شما مناسب است، بهترین کار کمک گرفتن از یک طراح داخلی است.

کیفیت

فروشگاه‌های بسیاری برای تهیه قرنیز وجود دارد اما به خاطر داشته باشید که قبل از خرید کیفیت خدمات و محصولاتی که ارائه می‌شود را بررسی کنید. اگر فروشگاه سایت دارد به آن مراجعه کنید و نظرات مشتریان قبلی را بخوانید و فعالیت آن را به لحاظ قانونی بررسی کنید. یک فروشگاه معتبر معمولاً محصولات باکیفیتی ارائه می‌کند تا اعتبار خود را خدشه‌دار نکند. نکته مهم دیگر این است که قوانین بازگشت کالا یا محصول را در هر فروشگاه بررسی کنید چراکه ممکن است نیاز باشد کالا را به دلیل اینکه در تطابق با انتظارات شما نیست مرجوع کنید.

منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۱۰۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 1,000 تومان
1,000 تومان
پرداخت 1,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
1پاسخ
درخواست معرفی منابع مناسب برای آزمون طراحی معماری
برای آزمون معماری چی خوبه کدوم بسته هارو پیشنهاد میدید ؟
عکس کاربر
0پاسخ
آیا ارشد معماری داخلی میتواند امضای طراحی نظام مهندسی دریافت کند؟
ایا ارشدمعماری داخلی میتواند امضای طراحی نظام مهندسی دریافت کند؟موردقبول نظام مهندسی است؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .