مقاله تحلیلی: چالش ‌های ساخت پل هنگ‌ کنگ – ژوهای – ماکائو

مقاله تحلیلی: چالش ‌های ساخت پل هنگ‌ کنگ – ژوهای – ماکائو

پل هنگ‌کنگ – ژوهای – ماکائو به طول ۵۵ کیلومتر دو منطقه ویژه هنگ‌کنگ و ماکائو را به هم متصل می‌کند. این پل موجب کاهش زمان رفت‌وآمد و تعامل اقتصادی ۶۰ میلیون نفر شده است. این پل که ساخت آن هشت سال به طول انجامید با چالش‌های بزرگی همچون تأخیر، افزایش هزینه‌ها و حتی مرگ کارگرها همراه بوده است.

 بستر نرم – و در بعضی از نقاط عمیق – اقیانوس باعث شد مهندسان بیش از ۱۰۰ استوانه‌ فولادی بزرگ را در بستر ماسه‌ای قرار دهند تا پی دو جزیره‌ مصنوعی را شکل دهد. مسیر پرواز فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ هم درست از روی این پل عبور می‌کند، یعنی مهندسان با محدودیت‌های ارتفاعی هم روبه‌رو بودند.

 همچنین باید مطمئن می‌شدند که مانعی بر سر راه کشتی‌هایی که در حال تردد هستند به وجود نیاید. آن‌ها این چالش را با ایجاد یک تونل ۶ کیلومتری در زیر دریا حل کردند.

 از سوی دیگر نگرانی‌های زیست‌محیطی هم یکی از چالش‌هایی بود که مهندسان با آن روبرو بودند. به‌خصوص که جمعیت دلفین‌های سفید حتی قبل از اینکه ساخت‌وساز شروع شود هم رو به کاهش بود. 

در اوج ساخت‌وساز حدود ۱۴۰۰۰ کارگر و ۳۰۰ کشتی در حال ساخت پل بودند.

 پل به‌گونه‌ای طراحی‌شده که در برابر زلزله‌ها و طوفان‌های فصلی که هرساله در شهرهای اطراف رودخانه Pearl اتفاق می‌افتد، مقاوم باشد.

پل مانند یک جاده کمربندی برای منطقه‌ دلتای رودخانه عمل خواهد کرد. این پل تنها حمل‌ونقل را سرعت نمی‌بخشد بلکه باعث توسعه هنگ‌کنگ خواهد شد.

 حتی اگر مهندسی این پل هم به‌اندازه‌ کافی پیچیده نبود، موانع دیگری وجود داشت که این پروژه را باز هم به چالش می‌کشید. باوجوداینکه این پل سه شهر چینی را به هم متصل می‌کند، مرزها این شهرها را از هم جدا کرده‌اند و قوانین جاده‌ای متفاوتی دارند.

 مردم برای سفر به هنگ‌کنگ و ماکائو، نیاز به مجوز دارند و برای تعداد وسایلی که می‌توانند از دیگر حوزه‌ها وارد هر شهر شوند، محدودیت‌هایی اعمال‌شده است.

ازنظر سیاسی این پل حساسیت بالایی در هنگ‌کنگ دارد چراکه به دلیل سیستم قانونی مجزای خود لیبرال‌ترین پایگاه چین است.

 بعضی از منتقدان معتقدند که این پل بخشی از تلاش گسترده‌ پکن برای ترکیب کردن این مناطق با هم و از بین بردن فرهنگ سیاسی مجزای آن‌ها است.

اما دولت چین می‌گوید که این پل تنها عامل ارتباط بین این سه منطقه مهم در چین است و هنگ‌کنگ و ماکائو سیستم‌های قانونی مجزای خود را حفظ خواهند کرد.

بااینکه این پل رکورد بزرگ‌ترین پل دریایی جهان را دارد اما همچنان از بزرگ‌ترین پل جهان – پل ۱۶۴ کیلومتری خط آهن شانگهای به نانجینگ – بسیار کوچک‌تر است.

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
1پاسخ
پوش اور پل
سلام دوستان بنده رو پایان نامه با موضوع پوش اور پل کار میکنم میخواستم ببینم از دوستان کسی هست تو پوش اور پل تجربه داشته باشه؟
عکس کاربر
1پاسخ
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .