مقاله تحلیلی: پیمانکاران اصلی چگونه پیمانکاران فرعی را استخدام می‌ کنند؟

مقاله تحلیلی: پیمانکاران اصلی چگونه پیمانکاران فرعی را استخدام می‌ کنند؟

کمبود نیروی کار ماهر باعث شده است که به کار گماردن و نگه‌داشتن مجموعه‌ای از کارگران شایسته، برای پیمانکاران دشوار باشد و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که در آینده وضعیت بهتر خواهد شد یا خیر. ازآنجاکه بخش بزرگی از نیروی کاری را پیمانکاران جزء تشکیل می‌دهند، پیدا کردن پیمانکاران جزء دارای صلاحیت برای پیمانکاران اصلی دشوار است.

طبق یک نظرسنجی انجام‌شده در آمریکا، %۸۰ پیمانکاران در پیدا کردن نیروهای کاری ماهر با مشکل مواجه هستند.

این موضوع علاوه بر اینکه می‌تواند فشار زیادی را به برنامه زمانی پروژه وارد کند، ممکن است شرایطی را به وجود آورد که هم پیمانکاران فرعی و هم پیمانکاران اصلی در معرض خطر نقض بندهای موجود در قرارداد، قرار گیرند که لازم باشد نیروی کار کافی را به‌منظور همگام شدن با برنامه زمان‌بندی تأمین کنند.

به گفته Chuck Taylor مدیر اجرایی شر کت ساخت‌وساز Englewood در شیکاگو، بزرگ‌ترین چالش پیمانکار جزء مربوط به مهار گودبرداری با روش نیلینگ، تأسیسات سایت و تأمین‌کنندگان کاغذدیواری، سرامیک، چوب، شیشه و پنجره است.

David Thomack مدیر ارشد اجرایی شرکت Suffolk در کالیفرنیای شمالی می‌گوید: در حال حاضر پیدا کردن پیمانکاران جزء در ناحیه کالیفرنیای شمالی دشوار است. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به بازار پر نوسان، بیکاری، فرصت‌ها و گزینه‌های زیاد برای پیمانکاران جزء اشاره کرد.

ارتباطات

بااین‌حال پیمانکاران اصلی معتبر روش‌هایی را برای پیدا کردن پیمانکاران جزء دارند و این روش‌ها بیش از همه به روابط آن‌ها در صنعت ساختمان مربوط می‌شود.

در مورد شرکت Mortenson این موضوع برمی‌گردد به برنامه‌ریزی و جستجوی بازار منطقه و انجام کارهای مربوط به آن و شناسایی پیمانکاران جزئی که شرکت بیشترین تمایل را به کار با آن‌ها خواهد داشت.

در شرکت Mortenson قبل از تدارکات و آغاز ساخت‌وساز در مورد اینکه در بازار چه محصولی ارائه می‌شود، منبع آن چیست، دسترسی به نیروی کاری چگونه است و تجارب و ظرفیت‌های پیمانکاران موجود چقدر است؛ تحقیق می‌شود.

Troshinsky می‌گوید: درصورتی‌که یک پیمانکار بتواند به ما برای آغاز همکاری اعتماد کند، باز هم ممکن است به دلیل اینکه شناخت قبلی از ما ندارد، بخواهد مقداری حاشیه امن در قیمت دهی در نظر گیرد؛ اما اگر شناخت قبلی وجود داشته باشد، ممکن است برخی از ریسک‌های احتمالی را حذف کند. این موضوع باعث رقابتی‌تر شدن فاز پیشنهاد قیمت می‌شود و مشتریان هم می‌توانند صرفه‌جویی بیشتری داشته باشند، بنابراین فرآیندی برد-برد اتفاق خواهد افتاد.

شرکت Mortenson نسبت به پیمانکاران اصلی دیگر از مزیت‌های خاصی بهره می‌گیرد چراکه برخی از کارها مانند بتن و نجاری را خودش انجام می‌دهد.

Thomack معتقد است وقتی‌که یک پیمانکار اصلی در بازار نسبتاً تازه‌کار است، باید مدت‌زمانی را پشت سر بگذارید تا پیمانکاران جزء نسبت به انجام تعهدات به آن‌ها اطمینان پیدا کنند.

او می‌گوید درست مانند وقتی‌که ما بر اساس اینکه فرصت‌های احتمالی چه هستند، تصمیمات حساب‌شده‌ای می‌گیریم که زمان و تلاش خود را کجا صرف کنیم، پیمانکاران جزء نیز همین کار را انجام می‌دهند.

Englewood می‌گوید: شرکت Taylor شریک‌هایی در سرتاسر کشور دارد که می‌توانند به پر کردن شکاف‌ها در پیدا کردن پیمانکاران جزء کمک کنند.

Englewood، Mortenson و Suffolk همگی از مزیت‌های روابط بلندمدت بهره‌مند می‌شوند اما ممکن است برخی از پیمانکاران جزء آن‌ها آماده کمک‌رسانی و سفر در سرتاسر کشور باشند.

تحقیق درباره پیمانکاران جزء احتمالی

زمانی که پیمانکاران جزء شناسایی شدند، Mortenson نیز همانند بسیاری از پیمانکاران اصلی از هریک از پیمانکاران جزء تقاضای پروپوزال و اعلام شرایط انجام کار می‌کند. اطلاعاتی که پیمانکاران جزء تحویل می‌دهند به‌صورت مجزا بررسی می‌شوند.

Troshinsky می‌گوید: ما از پیمانکاران جزء اطلاعاتی مانند سلامت مالی، ایمنی و اسناد مربوط به کیفیت نیروی کاری را درخواست می‌کنیم؛ و البته قیمت‌گذاری، فاکتوری کلیدی است که تعیین می‌کند پیمانکار جزء کار را خواهد گرفت یا خیر.

فرم‌های اولیه صلاحیت Englewood شامل درخواست نرخ تعدیل تجربی (EMR) پیمانکار جزء است. این شاخص بیانگر سابقه ایمنی شرکت است.

Troshinsky می‌گوید شناسایی دقیق Mortenson قبل از تدارکات ساخت نشان می‌دهد که این شرکت چگونه آن کار را سازمان‌دهی می‌کند. او اضافه می‌کند بااین‌حال، حتی اگر یک پیمانکار جزء پاسخ نامطلوبی را در پرسشنامه ارائه کرده باشد، لزوماً فاقد صلاحیت نیست.

Taylor می‌گوید یکی از شرایطی که ممکن است احتمال کار با Englewood را از بین ببرد، نبود تجربه است.

Troshinsky می‌گوید اگر یک پیمانکار جزء با چالش روبرو شود- مانند سلامت مالی، معیارهای ایمنی، اسناد صلاحیت و مهارت کاری- یک نفر از تیم پروژه Mortenson با پیمانکار جلسه گذاشته و کمک می‌کند تا نقشه را به سمت جلو پیش ببرد. او می‌گوید این جلسه می‌تواند شامل آموزش یا نظارت بیشتر یا شناسایی چالش‌های دو سال گذشته و ایجاد اطمینان از عدم تکرار آن‌ها باشد.

Taylor می‌گوید ما باید با پیمانکاران جزء مثل یک شریک رفتار کنیم چراکه پیمانکاران جزء برای یک شرکت ساخت‌وساز به‌عنوان یک عامل حیاتی در پروژه‌ها عمل می‌کنند.

Thomack می‌گوید بهترین پروژه‌هایی که ما داریم آن‌هایی هستند که در آن تیم‌های مختلف ارتباطات واقعاً مستحکمی با یکدیگر برقرار ساخته‌اند.

 منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های ali barzgar

علی برزگر

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد گرایش زلزله دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
1پاسخ
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
عکس کاربر
1پاسخ
سوال در خصوص نحوه ساخت و ساز گروهی و مشارکتی
سلام و عرض ادب از مهندسین و همکاران عزیز و باتجربه ای که در صنعت ساختمان فعال هستند پرسشی دارم.به نظرتون ساخت آپارتمان بصورت گروهی و با مشارکت 5،6 نفر و زمینی که از فرد دیگری باشد چقدر درگیری و اختلاف محتمل است آیا ارزش این ریسک رو داره ؟ که شاید روزنه ای باشه برای ورود تعدادی مهندس جوان به بازار سازندگان ساختمان.لطفا دوستانی که تجربه دارند در مورد مقدمات کار و اخذ مجوزها یا اینکه اصلا امکان چنین کاری وجود دارد لطفا راهنمایی کنند ممنون و سپاسگزارم.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .