مقاله تحلیلی: آیا فناوری خودران می‌ تواند اثر سوء ویروس کرونا بر کسب‌ و کارها را کاهش دهد؟

مقاله تحلیلی: آیا فناوری خودران می‌ تواند اثر سوء ویروس کرونا بر کسب‌ و کارها را کاهش دهد؟

 ویروس کرونا اخیراً دسترسی به نیروی کار برای زیرساخت‌های بحرانی و اماکن صنعتی را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است. هر چه شرکت‌ها برنامه‌های بیشتری در جهت مقابله با اثرات شیوع پیاده کنند، عملکرد نیروی کار ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود. وقتی تمهیدات لازم در شرایطی تعبیه می‌شود که معلوم نیست چه کسی قرار است سرکار حاضر شود، هم برنامه‌ریزی و هم عملیات مربوطه با مشکل مواجه خواهد شد. به‌عنوان‌مثال در غرب استرالیا، ویروس کرونا بر 60000 کارگر در معدن‌ها و میادین گازی و نفتی ساحلی و دریایی تأثیر گذاشته است.

این مشکل با کاهش تقاضای نفت، گاز طبیعی، سنگ معدن و سایر منابع در اثر کند شدن یا حتی تعطیلی صنایع جهانی و اقتصادی همراه است. با توجه به نزاع بر سر قیمت نفت بین عربستان و روسیه و در پی آن کاهش قیمت، صنایع نفتی به‌طور ویژه شرکت‌هایی با درآمد پایین را بیشتر تحت تأثیر قرار خواهند داد و باعث کاهش سرمایه‌گذاری و در مقیاس بزرگ‌تر حتی باعث حذف آن‌ها خواهند شد.

بنابراین درحالی‌که شرکت‌ها قادر به تولید با تمام ظرفیت خود نیستند و از سوی دیگر نمی‌توانند با تمام ظرفیت فروش داشته باشند باید هزینه‌های عملیاتی و بهره‌وری در حال حاضر و آینده به‌دقت بررسی شود.

این مسئله باعث شده بسیاری از شرکت‌ها مجدداً به فناوری خودران مخصوصاً پهپادها که می‌توانند نقش مهمی در فعالیت‌های آن‌ها داشته باشند، فکر کنند.

پهپادهای خودران

سایت‌های بزرگ صنعتی دارایی‌هایی باارزش بالا هستند که فارغ از حجم تولید و شرایط بازار نیازمند مراقبت و نظارت مداوم هستند. 

حتی هنگامی‌که تولید کُند یا متوقف‌شده و پرسنل بخش تعمیر و نگه‌داری قادر به کار یا حتی حضور در محل کار نیستند، اجزای حیاتی همچنان نیازمند نظارت مداوم هستند و بدین منظور برنامه‌ریزی لازم برای نگهداری صورت پذیرد. استفاده از گزینه‌های جایگزین برای نظارت و نگهداری علاوه بر هزینه‌بر بودن می‌تواند کشنده نیز باشد.

پهپادهای خودران یکی از بخش‌های اساسی برنامه‌های احتمالی هستند که به استمرار کسب‌وکارها کمک می‌کنند. پهپادها همواره در دسترس هستند حتی زمانی که اپراتورها در قرنطینه به سر می‌برند. با استفاده از پهپادها می‌توان چالش‌های مربوط به روند بی‌ثبات بازار و دسترسی به نیروی کار را کاهش داد.

از پهپادهای چندمنظوره می‌توان برای مأموریت‌های امنیتی، حفاظتی و بازرسی استفاده کرد. با استفاده از پهپادها به عبارتی می‌توان با یک تیر چند نشان را زد چراکه یک اپراتور جایگزین افراد مسئول ایمنی، حفاظت و بازرسی می‌شود. علاوه بر این، پهپادها را می‌توان از هر نقطه در جهان از راه دور کنترل کرد.

حتی غیر از زمانی که یک بیماری همه‌گیر جهان را درگیر کرده، پهپادها کارایی را افزایش داده و از هزینه‌های عملیاتی می‌کاهند. پهپادها با انجام نظارت بصری بر دارایی و تجهیزات، موجب کارآمدتر شدن حفاظت و نگهداری می‌شوند. طبق یک بررسی پهپادها تا 4۵% زمان تعطیلی را کاهش و تا 60% تولید یا خروجی را افزایش می‌دهند. پهپادها تلاش‌های فعلی برای مراقبت‌های پیشگیرانه را سرعت بخشیده و ساعات تعطیلی غیرمنتظره را کاهش می‌دهند و در بهترین حالت روی درآمد تأثیر مثبت می‌گذارند و در بدترین حالت به کسب‌وکارها برای رویارویی بهتر با چالش کاهش درآمد کمک می‌کنند.

اگرچه ویروس کرونا، خوشبختانه تا آخر باقی نخواهد ماند اما می‌تواند هشداری برای استمرار کسب‌وکارها باشد. برای انطباق با نوسانات بازار جهانی، شرکت‌ها باید برای همه شرایط احتمالی، ازجمله مواردی که نیروی انسانی قادر به انجام وظایف خود در محل نیست، آمادگی لازم را داشته باشند. سرمایه‌گذاری بر فناوری خودران به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا موانع عملیاتی و مالی را در مسیر پیش رو هموار کنند.

توضیح ویراستار:

برنامه احتمالی: مجموع عملیاتی است که سازمان‌ها برای مقابله با مشکلات آینده از آن‌ها استفاده می‌کنند، به‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت، برنامه احتمالی، نقشه جایگزینی است که شرکت‌ها در صورت تغییر روند بازار و برنامه‌های کسب‌وکار از آن استفاده می‌کنند.

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل مقاله:autonomous_technology_can_mitigate_the_business_impact_of_the_coronavirus.pdf

 

مطالب مرتبط:

درباره نویسنده
عکس‌های nickzad

نیکزاد نودهی

مهندس عمران-علاقه‌مند به مهندسی زلزله
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
1پاسخ
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
عکس کاربر
1پاسخ
سوال در خصوص نحوه ساخت و ساز گروهی و مشارکتی
سلام و عرض ادب از مهندسین و همکاران عزیز و باتجربه ای که در صنعت ساختمان فعال هستند پرسشی دارم.به نظرتون ساخت آپارتمان بصورت گروهی و با مشارکت 5،6 نفر و زمینی که از فرد دیگری باشد چقدر درگیری و اختلاف محتمل است آیا ارزش این ریسک رو داره ؟ که شاید روزنه ای باشه برای ورود تعدادی مهندس جوان به بازار سازندگان ساختمان.لطفا دوستانی که تجربه دارند در مورد مقدمات کار و اخذ مجوزها یا اینکه اصلا امکان چنین کاری وجود دارد لطفا راهنمایی کنند ممنون و سپاسگزارم.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .