مقاله تحلیلی: ۵ نکته برای خرید بیل مکانیکی کارکرده

مقاله تحلیلی: ۵ نکته برای خرید بیل مکانیکی کارکرده

 فرق نمی‌کند که تصمیم گرفته‌اید ماشین‌آلات یا تجهیزات ساختمانی نو بخرید یا دست‌دوم، درهرصورت تلاش می‌کنید با توجه به بودجه‌ای که دارید، سراغ گزینه‌ای بروید که کیفیت بالایی دارد. در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که به شما در خرید بیل مکانیکی کمک خواهند کرد.

۱- بودجه خود را بررسی کنید

قبل از اینکه به سراغ خرید و حتی جست‌وجوی گزینه‌های محتمل بروید، بودجه خودتان را بررسی کنید. ازآنجاکه تعمیر و نگه‌داری بیل مکانیکی مستلزم صرف هزینه است، مراقب باشید که از همان ابتدا اصطلاحاً لقمه بزرگ‌تر از دهانتان برندارید و خودتان را دچار دردسر نکنید.

 هنگام خرید فقط درصورتی‌که مطمئن هستید می‌توانید با خریدار وارد معامله شوید، ماشین‌آلات یا تجهیزات مورد نظر را بررسی کنید در غیر این صورت زحمت این کار را به خود ندهید. بهترین کار این است که فرآیند خرید را باقیمت‌های کمتر از بودجه‌ای که در اختیار دارید، شروع کنید.

۲- سطح بیل مکانیکی را به لحاظ وجود نشانه‌هایی از آسیب یا خرابی بررسی کنید

سطح خارجی بیل مکانیکی را بررسی کنید و ببینید نشانه‌هایی از تورفتگی، شکاف یا خمیدگی در آن هست یا نه. به‌مرورزمان قسمت‌های مختلف بیل مکانیکی مثل بوم، استیک، سلو رینگ یا باکت ممکن است تاب بردارند یا خمیده شوند. قطعاً همیشه می‌توانید قطعات را جایگزین کنید اما به‌شرط صرف هزینه. به خاطر داشته باشید که مشاهده بعضی از این علائم روی ماشین‌آلات کارکرده طبیعی است اما در مورد بیل مکانیکی چون در کارهای سنگین استفاده می‌شود، وجود خمیدگی‌های قابل‌توجه، سوراخ یا کاهش عملکرد می‌تواند دلالت بر استفاده اشتباه از بیل مکانیکی توسط یک فرد آماتور داشته باشد.

۳- اتاقک یا مرکز گردان بیل مکانیکی را به لحاظ هرگونه جابجایی نامناسب بررسی کنید

سلو رینگ آن را به لحاظ نشانه‌هایی از هرگونه حرکت خارج از حد معمول بررسی کنید. به حرکت مرکز گردان بیل مکانیکی وقتی می‌چرخد، دقت کنید. همه بوش‌ها و نقاط اتصال را به لحاظ وجود هرگونه آسیب یا نقص به‌خصوص در فاصله بین استیک، بوم و باکت بررسی کنید. دقت کنید که اگر سلو رینگ آن آسیب‌دیده باشد، در صورت خرید این بیل مکانیکی با هزینه‌های هنگفت تعمیرات مواجه می‌شوید.

۴- قسمت هیدرولیکی بیل را به لحاظ هرگونه نشت بررسی کنید

مطمئن شوید که هیچ‌کدام از سیلندرها و لوله‌ها نافرم نیستند و همه آن‌ها به‌درستی کار می‌کنند. پمپ هیدرولیک و همین‌طور اسلو رینگ/ سلو رینگ را به لحاظ هرگونه نشت بررسی کنید. تنها به دلیل اینکه در سیستم هیدرولیک ماشین نشانه‌هایی از آسیب هست از خرید خود منصرف نشوید. اگر این بیل مکانیکی متناسب با نیازها و بودجه شماست قبل از هرگونه معامله‌ای از فروشنده بخواهید که اقدام به تعمیر سیستم هیدرولیکی کند.

۵- باکت بیل را به لحاظ هرگونه آسیب بررسی کنید

سایش دندانه‌های باکت به این معنی است که بیل ممکن است در حفاری عملکرد خوبی نداشته باشد. دندانه‌های باکت را به‌دقت بررسی کنید چراکه در صورت وجود مشکل‌هایی مثل دندانه‌های شکسته، بیل مکانیکی احتمالاً عملکرد مورد نظر شما را نخواهد داشت. خبر خوب این‌که تعمیر و جایگزینی این قسمت آسان‌تر از تعمیر قسمت‌هایی مثل سیستم هیدرولیکی است.

 منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

 Saze808 
راهنمای نیازمندی های صنعت ساختمان

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .