مقاله تحلیلی: بلاک چین چگونه باعث تغییر در صنعت ساخت‌ و ساز می‌ شود؟

مقاله تحلیلی: بلاک چین چگونه باعث تغییر در صنعت ساخت‌ و ساز می‌ شود؟

 پس از اختلال در صنعت مالی حال نوبت به دیگر صنایع رسیده که با ورود تکنولوژی بلاک چین دچار تحول شوند. ممکن است به این سؤال فکر کنید که آیا ورود بلاک چین به صنعت ساخت‌وساز با سروصدا همراه خواهد بود؟ جواب این است، بله. BitRent یک پلتفرم جدید مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است که سرمایه‌گذاری و دسترسی به صنعت املاک و مستغلات را برای سرمایه‌گذار بهبود می‌بخشد.

وضعیت کنونی صنعت املاک و مستغلات

این صنعت را می‌توان یکی از جذاب‌ترین صنایع از دید سرمایه‌گذاران دانست. صنعت املاک و مستغلات نسبتاً پایدار و همواره میزان تقاضا در آن بالاتر از نرخ تورم است. بسیاری از افراد با سرمایه‌گذاری در این صنعت به میلیون‌ها دلار سود دست یافته اند. علاوه بر این، پیشرفت در تکنولوژی‌های ساخت‌وساز نیز به‌تدریج باعث افزایش سرعت ساخت‌وساز با استفاده از مصالح سازگار با محیط‌زیست می‌شود.

علی‌رغم مزایای زیاد سرمایه‌گذاری در این صنعت، افراد کمی به دلیل ذات محافظه‌کار این صنعت می‌توانند به موفقیت برسند. برخی از محدودیت‌ها که سرمایه‌گذاران با آن‌ها مواجه می‌شوند، به شرح زیر هستند:

  • هزینه بالای سرمایه‌گذاری- خرید و ساخت ساختمان ازجمله کارهای پرهزینه است که اغلب سرمایه‌گذاران به‌تنهایی قادر به انجام آن نیستند.
  • هزینه بالای تأمین سرمایه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری- هرکسی می‌تواند در این صنعت سرمایه‌گذاری کند اما ممکن است برخی افراد سرمایه کافی برای انجام این کار نداشته باشند. در این شرایط می‌توان از شرکت های سرمایه‌گذار یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری کمک گرفت. بااین‌حال، چیزی که باعث ترس سرمایه‌گذاران می‌شود، بالا بودن هزینه‌های ثبت‌نام و هزینه‌های اداری است.
  • محدودیت‌های جغرافیایی- با توجه به اینکه هر کشور ضوابط مختلفی دارد، دور از انتظار نیست که سرمایه‌گذاران خارجی در این صنعت دچار مشکل شوند.

BitRent چگونه باعث تغییر صنعت می‌شود؟

BitRent پلتفرمی خواهد بود که به سرمایه‌گذاران در سراسر دنیا این امکان را می‌دهد با تجمیع سرمایه‌های خود، ساخت نسل جدید ساختمان‌ها را ممکن سازند. BitRent به‌واسطه قراردادهای هوشمند و تکنولوژی بلاک چین برخی از مشکلات صنعت املاک و مستغلات را که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، حل می کند. چرا صنعت ساخت‌وساز به بلاک چین و قراردادهای هوشمند نیاز دارد؟ دلیل این است که تکنولوژی این امکان را در BitRent برای حل مسائل زیر فراهم می‌کند:

سهیم شدن در ساخت‌وساز

تنها راه کاهش میزان سرمایه موردنیاز در صنعت املاک و مستغلات، سهیم شدن در ساخت‌وساز است. سهیم شدن در ساخت‌وساز مستلزم در نظر گرفتن قراردادهای حقوقی متعددی است تا از اینکه سرمایه دچار دزدی و اختلاس نمی‌شود و اینکه هر سرمایه‌گذار سهم خود را به صورت منصفانه دریافت می‌کند، اطمینان حاصل گردد. بلاک چین و قراردادهای هوشمند راه جدید و موثرتری را برای کنترل این قبیل پروژه‌ها به‌جای مدیریت متمرکز معرفی می‌کنند. استفاده از این پلتفرم باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. این مقدار 10 تا 20 درصد کمتر از هزینه تأمین سرمایه به‌واسطه صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

پیشرفت معماری

صنعت ساختمان پیشرفت زیادی به لحاظ مصالح و تکنولوژی‌های ساخت داشته است اما استفاده از این موارد هنوز وارد جریان اصلی ساخت‌وساز نشده است. BitRent این امکان را به معماران و مدیران ساخت می‌دهد تا ساخت خانه را با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن مثل مدل‌سازی اطلاعات ساختمان، تکنولوژی RFID (شناسایی با فرکانس رادیویی)، پیش‌ساخته سازی و ساخت‌وساز سبز انجام دهند. در نتیجه ساختمان‌های با بهره وری بیشتر در بخش انرژی، هزینه کمتر و زیبایی بیشتر ساخته می‌شوند. این امر تنها از طریق تجمیع سرمایه در یک پلتفرم ممکن است.

آزادی جغرافیایی

سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در یک پلتفرم محدودیت‌های جغرافیایی را دور بزنند. تا زمانی که از BitRent استفاده کنید قادر خواهید بود در هر پروژه ساخت‌وساز در هر نقطه از جهان سرمایه‌گذاری کنید. سرمایه‌گذاران حوزه املاک و مستغلات هیچ کجای دیگر نمی‌توانند چنین آزادی را تجربه کنند.

افزایش نقدینگی

سرمایه‌گذاران معمولا از سرمایه‌گذاری در صنعت املاک و مستغلات به دلیل عدم نقدینگی هراس دارند. هفته‌ها یا ماه‌ها ممکن است طول بکشد تا یک ملک به فروش برسد و از این‌رو سرمایه‌گذار دچار محدودیت در سرمایه می‌شود. بااین‌حال شما قادر خواهید بود خرید یا فروش ملک را به راحتی در یک پلتفرم انجام دهید. تکنولوژی قراردادهای هوشمند امکان انتقال دارایی یا پول را در هر لحظه ممکن می‌سازند. این پلتفرم آزادی عمل بیشتری به شما خواهد داد.

کنترل فرآیند ساخت‌وساز

استفاده از تکنولوژی بیم و RFID به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که کنترل کاملی بر فرآیند ساخت‌وساز صرف نظر از موقعیت جغرافیایی که در آن قرار دارند، داشته باشند. به این صورت سرمایه‌گذاران می‌توانند مصالح مورد استفاده و مایلستون های پروژه را کنترل کنند.

فرصت سرمایه‌گذاری

اگر هر کدام از ویژگی‌های گفته‌شده توجه شما را جلب کرده، فرصت را از دست ندهید و به محض عرضه این پلتفرم از عرضه اولیه سکه (ICO) بهره‌مند شوید تا از اولین کسانی باشید که صاحب توکنBitRent هستید. به عنوان یک سرمایه‌گذار می‌توانید توکن ها را نگه دارید و از آن برای املاک و مستغلات هنگام راه‌اندازی این پلتفرم استفاده کنید. همچنین می‌توانید توکن خود را به قیمت بالاتری معامله کنید.

توضیحات مترجم

عرضه اولیه سکه (Initial Coin Offering) که به‌اختصار ICO خوانده می‌شود به معنای تأمین مالی جمعی در ارزهای دیجیتال و فعالیت‌های وابسته به بلاک چین است. «عرضه اولیه سکه» در واقع یک رویداد است که آن را «فروش جمعی» (crowdsale)  نیز می‌نامند. در «عرضه اولیه سکه»، یک شرکت ارز دیجیتال خود را باهدف دریافت پول و تأمین مالی عرضه می‌کند. در «عرضه اولیه سکه» معمولا مقدار مشخصی توکن از ارز دیجیتال مورد نظر عرضه می‌شود و این مقدار ارز دیجیتال به مخاطبان علاقمند حاضر فروخته می‌شود. معمولا در ازای این مقدار توکن فروخته شده بیت کوین دریافت می‌شود، اما برخی شرکت‌ها ممکن است پول رسمی نیز دریافت کنند.

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

مطالب مرتبط:

 یادداشت تحلیلی: تاثیرات بلاک چین روی آینده صنعت ساخت و ساز 

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .