مقاله تحلیلی: چگونگی بررسی کیفیت سیمان در محل

مقاله تحلیلی: چگونگی بررسی کیفیت سیمان در محل

سیمان بیشترین ماده مورد استفاده در هر ساخت و ساز است. این ماده به‌عنوان چسب عمل می‌کند و سنگ‌دانه‌ها و ماسه‌ها را در بتن به هم می‌چسباند. نظریه‌های بسیاری در خصوص نحوه بررسی کیفیت سیمان در آزمایشگاه مطرح شده است، اما اکثر آن‌ها نیاز به ابزار مناسبی برای بررسی کیفیت سیمان دارند.

بررسی تمام خواص سیمان در محل آسان نیست، اما تعدادی تست‌های میدانی اولیه وجود دارد که می‌تواند تخمینی در مورد کیفیت سیمان به ما بدهد.

تست‌های ذکرشده در زیر، تست‌های ساده‌ای هستند که می‌توانید به‌راحتی در محل برای فهمیدن کیفیت سیمان بدون دستگاه از آن‌ها استفاده کنید. این تست‌های اولیه شامل بررسی خواص سیمان است که بر استحکام و کیفیت سیمان تأثیر می‌گذارد.

منبع

ترجمه شده توسط تیم خبری ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم خبری ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: how_to_check_quality_of_cement_on_site.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های Azim_m

عظیم مرادی

دانشجوی کارشناسی ارشد گرایش سازه با معدل 16.90 در دانشگاه علم و صنعت می باشم.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
ساخت ملات سیمانی برای نما
سلام . وقت به خیر . ببخشید برای کاری که در دست دارم به مشکل خوردم و نتونستم مرجعی برای دریافت جواب پیدا کنم. مجبور به این مزاحمت شدم. آیا فرمولی برای تعیین مقدار وزن مصالح لازم در تهیه انواع ملات ها داریم ؟ من باید قسمت بالای دیوار داخلی یک حمام را سیمان سفید کنم. طول این قسمت ۵ متر و عرض آن ۱ متر هست و البته زیر کار گچ کهنه و بسیار ناصاف هست. برای تهیه ملات سیمان سفید و پودر سنگ. از هر کدام چه مقدار لازم هست ؟ میزان غلظت ملات و نحوه کار چطور ؟
عکس کاربر
0پاسخ
نرمی سیمان
سلام...رابطه ی نرمی سیمان با دوام(ASR)و نرخ کرباسون در زمان نگهداری چگونه است ؟!
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .