رادیو 808: شماره 18- مصاحبه اینترنتی با دکتر محمد رضا اسلامی

  • علت ادامه تحصیل مهندسین عمران به خارج از کشور جهت ادامه تحصیل یا فعالیت عمرانی
رادیو 808: شماره 18- مصاحبه اینترنتی با دکتر محمد رضا اسلامی

 

این مصاحبه در خرداد 91 با دکتر محمدرضا اسلامی، دانشجوی دوره دکتری دانشگاه کوبه ژاپن در ارتباط با موضوع "علت ادامه تحصیل مهندسین عمران به خارج از کشور جهت ادامه تحصیل یا فعالیت عمرانی" تهیه وضبط گردیده است.

 

 

شما اگر جزو دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد عمران هستید و یا حتی چند سالیست جزو فارغ التحصیلان این رشته محسوب می شوید حتما به موضوع ادامه تحصیل یا فعالیت عمرانی در خارج از کشور فکر کرده اید، موضوعی که این روز ها ذهن اکثر مهندسین ما رو به خودش اختصاص داده، قطعا با مزایا و معایب ادامه تحصیل در کشور های دیگر آشنایی دارید.

این سال ها اکثر مهندسین ما کشور های اروپایی یا کشور هایی چون استرالیا ، آمریکا و کانادا را برای ادامه تحصیل یا فعالیت عمرانی حرفه ای خود انتخاب می کنند اما در این بین عده ای هم هستند که کشور ژاپن را برای ادامه تحصیل در دوره دکتری انتخاب کرده اند.

موضوع مصاحبه این هفته ما روی این موضوع است که اصولا چه دلایلی از جمله عوامل اصلی ادامه فعالیت عمرانی در خارج از کشور محسوب می شوند؟چند درصد از افرادی که برای ادامه تحصیل کشور های خارجی را انتخاب می کنند بعد از اتمام تحصیل به کشور بر میگردند؟چند درصد به قصد خدمت به کشور برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می روند؟ و به طور کلی آیا خدمت رسانی به علم در وسعت جهانی جدا از خدمت رسانی در داخل مرز های کشور است یا خیر؟

این هفته هم موضوع  مصاحبه و هم نحوه ضبط مصاحبه  ما تفاوت خاصی نسبت به هفته های قبل داشت!

میهمان این برنامه ما جناب دکتر محمد رضا اسلامی، دانشجوی دوره دکتری دانشگاه کوبه ژاپن میباشند، ایشان همچنین یکی از فعالین فضای مجازی هم محسوب میشوند و وبلاگی با نام "ارزیابی شتابزده" دارند که در آن علاوه بر تجربه نگاری از بازدید های عمرانی که در کشور ژاپن دارند به مقالات اجتماعی نیز میپردازند.این وبلاگ یکی از موفق ترین وبلاگ های حوزه تجربه نگاری عمرانی شناخته می شود چراکه علیرغم حضور پرکار جناب دکتر اسلامی در کشور ژاپن ، این وبلاگ هر چند وقت یکبار با بررسی پروژه های بزرگ مهندسی کشور ژاپن برای مهندسین عمرانی بازدید کننده این وبلاگ به روز می شود.

همچنین در تجارب کاری ایشون ، فعالیت اجرایی در بزرگترین پروژه اجرایی مهندسی در کشور یعنی پروژه "برج میلاد" نیز دیده می شود  به علاوه برگزاری چندین سخنرانی تخصصی در کنفرانس های عمرانی کشور که از ایشان چهره ای شناخته شده در محافل علمی کشور به جا گذاشته است

شنوندگان گرامی ، شما میتوانید نظرات خودتان را در ارتباط با موضوع پادکست هر شماره از طریق ارسال نظر در همین صفحه یا به شماره پیامک ما 30009900666808 ارسال کنید. نظرات متنی شما در ارتباط با موضوع هر شماره از پادکست هامون با نام خودتان در پادکست بعدی به اطلاع سایر شنوندگانمان رسانده می شود یا اگر امکان ضبط صدای خود را با کمک میکروفون لپ تاپ یا امکانات دیگر دارید می توانید صدای ضبط شده خودتان را برای ما ارسال کنید تا در برنامه هامون در قسمت پیشنهادات  و نظراتمون پخش کنیم.

دانلود فایل صوتی مصاحبه

درباره نویسنده

مجتبی اصغری سرخی

مجتبی اصغری هستم ، پژوهشگر،محقق و نویسنده حوزه صنعت ساختمان ، دیوانه ای که فکر میکند میتواند دنیا را تغییر دهد ، علاقه عجیبی به وب و IT دارم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون شد 808 (از مهر ماه 86) و امروز امیدوارم تونسته باشم در صنعت ساختمان کشورمون با کمک همکارانم در شبکه اجتماعی 808 تغییری ایجاد کرده باشم.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • Comments

    صفحه ی مورد نظر در سایت وجود ندارد
    404

    عکس‌های harryv72
    harryv72

    سلام مرسی که اطلاع دادید بله فایل صوتی اصلاح شد و هم اکنون لینک صحیح جایگزین شد متاسفانه فایل ویدئویی مصاحبه در دسترس نیست

    عکس‌های Civil808-Admin
    Civil808-Admin

    در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه