مقاله تحلیلی:‌ بازسازی برج ایفل

مقاله تحلیلی:‌ بازسازی برج ایفل

 چهار تیم از یک مدل سه‌بعدی دقیق برای به نمایش گذاشتن مجدد بخشی از پاریس برای آماده‌سازی المپیک تابستانی سال 2024 استفاده می کنند.

قرار است از این مدل سه‌بعدی ساخته‌شده در هنگام بازسازی تمام 2.4 کیلومترمربع محیط اطراف برج ایفل استفاده شود. شورای پاریس از این مدل برای تعامل با مردم در هنگام فرآیند ساخت و طراحی استفاده می‌کند که به مردم شهر پاریس و توریست ها این امکان را می‌دهد تا برج ایفل را به صورتی که قبلاً هرگز ندیده‌اند، به شکل مجازی سه‌بعدی مشاهده نمایند.

اتودسک تنها ارائه‌دهنده تکنولوژی است که در این پروژه با شهر پاریس همکاری می نماید و با استفاده از مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM)، بزرگ‌ترین مدل شهری در جهان که متشکل از ساختمان ها، جاده ها و زیرساخت ها، پیاده‌روها و فضاهای سبز است را خلق نمود.

مقیاس وسیع این پروژه یک چالش هیجان انگیز برای گروه اتودسک باهدف ایجاد مجموعه داده هایی از مدل سه‌بعدی بود. نقشه‌برداری از جزئیات این فضای 2.4 کیلومترمربعی مستلزم استفاده از اسکن لیدار (اسکن لیزر سه‌بعدی) برای تولید 194 ابر نقطه، عکس‌برداری هوایی با دقت بین 2 تا 5 سانتیمتر بسته به نواحی و ایجاد 342 گیگابایت داده مربوط به ابر نقطه (10.3 میلیارد نقطه) بود. از همه آن‌ها می توان جهت ایجاد مدل در دو نرم‌افزار InfraWorks و 3ds Max استفاده کرد.

در رویدادی که در پاریس برگزار شد، ژان لوئیس میسیکا، معاون شهردار شهر پاریس در زمینه برنامه‌ریزی شهری، معماری، پروژه هایGrand Paris و توسعه اقتصادی به همراه ژان فرانسوا مارتینز، معاون شهردار پاریس در زمینه مسائل مربوط به مسابقات ورزشی، گردشگری، المپیک، پارالمپیک حضور داشتند. در این رویداد چهار تیم منتخب برای بازسازی برج ایفل به رقابت پرداختند.

اتودسک قرار است یک مدل سه‌بعدی ساده در اختیار این تیم‌ها قرار دهد تا بتوانند از آن در مراحل مختلف رقابت و به تصویر کشیدن طرح هایشان استفاده کنند. علاوه بر آن، این مدل توسط هیئت‌داوران در طول داوری نهایی چهار پیشنهاد، جهت درک بهتر طرح‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

این چهار طرح در بهار سال 2019 رونمایی شد و ساخت پروژه منتخب (برنده‌شده) در سال 2021 آغاز خواهد شد. نوسازی منطقه برج ایفل که میدان تروکادرو و میدان شان دو مارس را نیز شامل می شود به‌موقع برای بازی های المپیک تابستانی 2024 تکمیل خواهد شد و پیش از رویدادهای مهم دیگر ازجمله نمایشگاه جهانی 2025 و مسابقات جهانی راگبی سال 2026 افتتاح خواهد شد.

کلان‌شهر پاریس باید با چالش های رو به افزایش در رابطه باانرژی، سبز شدن، شبکه های تأمین، پویایی، تدارکات، مدیریت ضایعات و امنیت منطقه مقابله کند. تنها این موارد نیست، پاریس یک شهر سیل خیز است و هواشناسان انتظار افزایش وقوع سیل را دارند بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه لازم در جهت جلوگیری از آسیب های محتمل در آینده انجام شود.

اگرچه این پروژه ممکن است در پاریس اجرا شود اما اتودسک امیدوار است که تأثیر آن در سرتاسر جهان احساس شود. رشد جمعیت، کاهش منابع و کمبود مهارت فقط بعضی از فشارهای وارد بر شرکت ساختمانی در سرتاسر جهان است. درعین‌حال، آن‌ها با تحویل به‌موقع پروژه ها با ضایعات کمتر که موجب صرفه اقتصادی و تولید کربن کمتر می‌شود، به چالش کشیده می-شوند.

فرآیند مدل‌سازی اطلاعات ساختمانی و همچنین دیگر ابزارهای دیجیتالی و فناوری ابری، می تواند به معماران، مهندسان و پیمانکاران برای تصویرسازی طرح‌های خود قبل از ساخت کمک کند که منجر به ایجاد پروژه های کارآمد و دقیق تر می شود. آن‌ها همچنین موجب همکاری نزدیک‌تری در بین گروه ها می‌شوند، زیرا در هر زمان می توان به هر نقطه از طرح دسترسی پیدا کرد.

پروژه برج ایفل یکی از معتبرترین کاربردهای مدل‌سازی اطلاعات ساختمان در سرتاسر جهان و همچنین یک نمونه بارز  است که  نشان می‌دهد چگونه یک شهر و یک دولت می تواند از فناوری های جدید دیجیتالی برای سرعت بخشیدن به خودکارسازی صنعت ساخت‌وساز استفاده کند.

نیکولاس مانگون، معاون بخش استراتژی AEC و بازاریابی کسب‌وکار در اتودسک می‌گوید اتودسک با نرم‌افزاری که دارد تا به مردم جهان نشان خواهد داد که چگونه ساخت‌وساز به‌واسطه فناوری های در حال ظهور در حال تغییر است. اگرچه فرانسه به‌واسطه برنامه تحول دیجیتالی در ساخت وساز یکی از کشورهای پیشرو در مدل‌سازی اطلاعات ساختمان و سایر ابزارهای دیجیتالی است اما هنوز هم افرادی هستند که باید در مورد قابلیت‌های دنیای دیجیتال و مدل‌سازی اطلاعات ساختمان متقاعد شوند. ما امیدواریم که پروژه برج ایفل، کشورها را تشویق به استفاده از رویکردهای دیجیتالی مانند مدل ابری و مدل‌سازی اطلاعات ساختمان در این صنعت کند.

 منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های Azim_m

عظیم مرادی

دانشجوی کارشناسی ارشد گرایش سازه با معدل 16.90 در دانشگاه علم و صنعت می باشم.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
ساختن حساب در سایت Green building studio
سلام با عرض خسته نباشید من در ساخت اکانت در سایت Green building studio به مشکل برخوردم به این صورت که بعد از آپلود دو عدد پروژه، حساب بنده منقضی شد و دیگه چیزی نمیتونم داخلش آپلود کنم و عملا بی فایده شده برام! لطفا اگر کسی راه حلی برای فعالسازی دوباره حساب داره، ممنون میشم راهنماییم کنه
عکس کاربر
2پاسخ
نرم افزار طراحی معماری مناسب برای رندرگیری
سلام رشته من معماریه و طراحی پلان و تری دی ساختمون و همچنین طراحی نما رو انجام میدم.قبلا با اتوکد تری دی میکردم و بعد توی مکس متریال میدادم و رندر وی ری میگرفتم میخوام بدونم نرم افزار راحت تر و جایگزین برای کار من چیه؟که بتونم همون کیفیت رندر مکس رو هم باهاش داشته باشم؟ با تشکر
عکس کاربر
2پاسخ
برای یادگیری مدل سازی در رویت، از چه آموزش هایی باید استفاده کرد؟
سلام . من میخوام رویت رو یاد بگیرم و اول معماری و بعد به صورت تخصصی مکانیک برای شروع معماری من باید چه پک هایی رو به ترتیب ببینم؟ و خیلی هم نمیخوام حرفه ای معماری رو یاد بگیرم در حد پروژه های ساده آپارتمانی چند طبقه ممنون میشم راهنماییم کنید
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .