نسخه‌ های 2020 نرم‌ افزارهای CIVIL3D و INFRAWORKS منتشر شد

25 فروردين 1398 - 15:56
نسخه‌ های 2020 نرم‌ افزارهای CIVIL3D و INFRAWORKS منتشر شد

اتودسک به‌تازگی خبر از انتشار نسخه‌های 2020 نرم‌افزارهای CIVIL 3D و INFRAWORKS داده است. در ورژن جدید نرم‌افزار Civil 3D عملکرد و مقیاس بندی برنامه پیشرفت بیشتری داشته، طراحی بیم بهبود یافته و بهره‌وری پروژه‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر افزایش یافته است. ویژگی‌ها و Dynamo جدید در Civil 3D موجب ساده‌سازی تَسک های تکراری می‌شود.

مهندسان شرکت بلژیکی TUC Rail که مدیریت زیرساخت‌های ریلی را بر عهده دارند، اخیراً با استفاده از این سیستم به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند. وودِر بولنز معتقد است که داینامو به او کمک می‌کند راه‌حل‌هایی سریع‌تر و انعطاف‌پذیرتر ارائه دهد. او می‌گوید ما همواره امیدواریم که پروژه‌های عمرانی استاندارد باشند اما هر لحظه ممکن است با چیزهای متفاوتی روبرو شویم. با گره‌های مناسب راحت‌تر می‌توانید تغییرات را ایجاد و چیزهای جدید را تست کنید.

امکان کنترل اتوکد و هندسه طرح به‌صورت هم‌زمان یکی از مزیت‌های بزرگ آن در مقایسه با لیسپ اتوکد است (من قبلاً هر دو کار را با API انجام می‌دادم اما این سرعت بیشتری دارد).

کاربران جدید می‌توانند از نسخه 30 روزه رایگان Civil 3D استفاده کنند. کاربران فعلی می‌توانند ورژن 2020 نرم‌افزار Civil 3D را از سایت اتودسک دانلود کنند.

توجه کنید که داینامو را می‌توانید برای نرم‌افزار Civil 3D به‌صورت پک جداگانه نیز تهیه کنید.

 ورژن 2020 نرم‌افزار Civil 3D علاوه بر داینامو، بهبودهای قابل‌توجهی در تحلیل شبکه فاضلاب و شبکه ثقلی داشته و همچنین رابط کاربری در آن بهبود یافته است.

اولین چیزی که کاربران در بدو ورود به Civil 3D 2020 با آن مواجه خواهند شد، تِم آن با زنگی آبی تیره در نوار ریبون است. این به‌روزرسانی باهدف یکنواخت سازی تجربه کاربر در کل مجموعه AEC است.

ویژگی‌های متعددی در نرم‌افزار Autodesk Storm and Sanitary Analysis همگام با Civil 3D 2020 به‌روزرسانی شده است. کاربر می‌تواند هنگام آنالیز چند طوفان، شرایط پایاب جداگانه‌ای را برای هر طوفان اضافه و شرایط دهانه‌ها را برای هرکدام تغییر دهد.

 کاربر می‌تواند هنگام استفاده از هیدروگراف¬ها ضریب پیک را برای هیدروگراف هر زیرحوضه تنظیم کند.

InfraWorks به متخصصان خوزه AEC کمک می‌کند تا به تجسم و بهینه‌سازی پروژه‌ها بپردازند. آخرین به‌روزرسانی این برنامه هم نشان‌دهنده تعهد اتودسک به یکپارچه‌سازی این برنامه با BIM و GIS دارد.

 در InfraWorks (ورژن 2019.3) اتودسک امکان مدیریت پرتال و اتصال به پرتال‌های درون شرکتی را در کنار ArcGIS آنلاین فراهم کرده است. با استفاده از این ویژگی‌ها مشتریان می‌توانند از داده‌های موجود در پرتال‌ها استفاده کنند.

در آخرین ورژن نرم‌افزار InfraWorks کاربران می‌توانند داده‌های GIS وارد شده از ArcGIS را تغییر دهند، ذخیره کنند و دوباره به ArcGIS بازگردانند. به‌عنوان مثال کاربر می‌تواند بعد از وارد کردن داده‌های منهول ها ولوله‌ها از ArcGIS موقعیت آن‌ها را برای تطابق با الزامات طرح تغییر دهد. سپس می‌تواند بعد از اعمال تغییرات، منبع داده‌ها را (در data source) ArcGIS Online انتخاب و به‌واسطه گزینه save back تغییرات را در ArcGIS ذخیره کند. بعد از آن با رفرش کردن صفحه ArcGIS Online موقعیت جدید لوله‌ها و منهول ها نمایش داده می‌شود.

منبع

سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
برای موضوع پایان نامه گرایش سازه می توان از GIS کمک گرفت؟
من دانشجوی ارشد سازه هستم دنبال یه موضوع واسه پایان نامه در رابطه با GIS می گردم . میتونید کمکم کنید؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...