انعطاف پذیری لرزه ای، نقطه قوت شهر انکوریج در ایالت آلاسکا

24 آذر 1397 - 18:58
انعطاف پذیری لرزه ای، نقطه قوت شهر انکوریج در ایالت آلاسکا

زلزله 7 ریشتری انکوریج در تاریخ 30 نوامبر 2018 با خسارت های قابل توجهی همراه بود به طوری که یک تقاطع رمپی در یک بزرگراه تقریبا به صورت کامل فرو ریخت و مناطق گسترده ای دچار خسارت شد. از این بدتر ممکن نبود اما همین هم افتخاری برای مهندسان عمران انکوریج محسوب می شود. نیکولز رئیس اجمن مهندسان عمران آمریکا در انکوریج و مدیر بخش منابع آب و توسعه روستایی شرکت Kuna  می گوید با در نظر گرفتن شدت زلزله و سطحی بودن آن؛ ما خیلی خوب از پس این زلزله برآمدیم.

خانه نیکولز دچارت خسارت شدید نشد و تنها چند قوطی از قفسه ها به پایین پرت شده بود. به طور کلی  او خود را خوش شانس  می داند. 

زنگ خطر را زلزله سال 1964 به  صدا در آورد. نیکولز می گوید پدر من یک مهندس بازنشسته است که از زلزله سال 1964 جان سالم به در برد. به گفته وی اقدامات ضروری از آن زمان به طور جدی در انکوریج  و آلاسکا دنبال می شود.

اغلب نقاط انکوریج در طی زلزله مقاومت  خود را حفظ کردند. در دهه 1970 بود که تصمیم گرفته شد همه زیرساخت ها مدفون شود.از این رو این شهر در مقایسه با شهرهای دیگر که با از کار افتادگی چند هفته ای تاسیسات روبرو هستند، مشکلی نخواهد داشت. این اقدام را می توان یک نمونه از تصمیمات انکوریج در راستای دستیابی به استاندارد بالاتر دانست.

آلاسکا زلزله خیزترین  منطقه در ایالات متحده آمریکا است و از این رو آیین نامه های بسیار سخت گیرانه ای دارد. به همین دلیل هیچ شکست سازه ای قابل توجهی در سال های اخیر مشاهده نشده است.

منبع 

سوالات مرتبط
عکس کاربر
140پاسخ
خمش تیر بلند در عرض
سلام . میخواستم فرمول و علت خم نشدن تیر بلند از عرض رو بپرسم. مثال: چرا خطکش نازک معمولی از عرض نازکش سریع با فشار بسیار کمی خم میشه ولی در عرض بیشترش اصلا خم نمیشه
عکس کاربر
67پاسخ
برنامع چکر (CHECHER)

با سلام- فونت های برنامع چکر (CHECHER) ناخوانا هستش میتونی فونتهاش رو برامون بفرستید؟

عکس کاربر
19پاسخ
بررسی لرزه ای یک تونل حفر شده با بارگذاری دوجهته
سلام برای یک تونل قصد دارم بارگذاری دوجهته (افقی) با زلزله واقعی انجام بدم برای اصلاح و اعمال شتابنگاشت ها در دو جهت چه مبنا و مرجعی استفاده کنم بهتره؟ باتشکر
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...