پاسخ تند وزارت راه به سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران/ نمی‌ توان با احتمالات در خصوص تغییر رئیس صحبت کرد

14 شهريور 1397 - 19:07
پاسخ تند وزارت راه به سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران/ نمی‌ توان با احتمالات در خصوص تغییر رئیس صحبت کرد

منوچهر شیبانی‌اصل 2 روز پس از مصاحبه مطبوعاتی احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران که گفته بود بخشنامه آئین‌نامه کنترل ساختمان که وزیر راه و شهرسازی آن را ابلاغ کرده به زودی از سوی دولت لغو خواهد شد، امروز در جمع خبرنگاران با یک متن از پیش تعیین شده و در قالب یک جوابیه بلندبالا در دفاع از این اظهارات برآمده و برخی تخلفات این سازمان را برشمرد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا دو روز بعد از اظهار نظر رئیس سازمان نظام مهندسی تهران این مطالب عنوان می‌شود و چرا در این دو سال گذشته که به این سمت منصوب شده‌اید در این خصوص، اظهارنظر نکرده‌اید، گفت: هر بار که در جلسات بحث تخلف و یا اختلاس و فساد  مطرح می‌شود مدام گفته می‌شد که فعلا این مطالب بازگو و رسانه‌ای نشود.

در خصوص لغو پروانه اشتغال به کار رییس سازمان نظام مهندسی تهران با احتمالات نمی توان صحبت کرد

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید آیا با توجه به اظهارات احمد خرم رئیس سازمان مهندسی استان تهران مبنی بر دخالت وزارت راه و شهرسازی در امور داخلی سازمان و اینکه بخشنامه وزیر راه و شهرسازی در خصوص آئین‌نامه کنترل ساختمان به زودی از سوی دولت لغو خواهد شد، آیا پروانه اشتغال به کار رئیس جدید سازمان نظام مهندسی ابطال خواهد شد یا خیر،‌گفت:‌بنده ترجیح می‌دهم با احتمالات صحبت نکنم اما باید بگویم که تا کنون چنین چیزی مطرح نشده است.

شیبانی اصل با اشاره به تعلیق رئیس سابق نظام مهندسی ساختمان استان تهران،‌گفت: این اقدام وزیر به دلیل عدم توجه به ابلاغیه‌های وزیر راه و شهرسازی بوده که یک ابلاغیه هم نبوده است. رئیس قبلی به دلیل عدم توجه به 30 ابلاغیه و اطلاعیه وزیر راه و شهرسازی در 12 موضوع تعلیق شد.

نهادی که (سازمان نظام مهندسی استان تهران) مراقب چک‌های خود نیست، چگونه می‌تواند نهادی برای کنترل ساختمان تلقی شود

شیبانی‌اصل با تاکید بر اینکه نهادی که (سازمان نظام مهندسی استان تهران) مراقب چک‌های خود نیست، چگونه می‌تواند نهادی برای کنترل ساختمان تلقی شود گفت:در جلسه ای که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم اعلام کرد که به موضوع تخلف مالی نظام مهندسی ساختمان تهران وارد شده و امروز یا فردا در این رابطه دستورات لازم در خصوص تخلفات و فساد در این سازمان را ابلاغ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آئین نامه کنترل ساختمان کماکان در دستور کار دولت است ادامه داد:اینکه گفته می شود این آئین نامه بدون مطالعه تدوین شده است صحت ندارد چرا که این آئین نامه در هفت عنوان آسیب شناسی شده است.

خرم دو روز پیش گفته بود که طرح جامع مسکن و آئین نامه کنترل ساختمان بدون مطالعه تدوین شده است.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد:بسیاری از کشورها دارای قوائد و قوانین کنترل ساختمان هستند و حتی در یک کشوری در آفریقا در سال ۲۰۱۲ ویراییش دوم آن انجام شده است اما در ایران با سابقه بالای ساخت و ساز و مهندسی پنج هزار ساله عده ای مخالف آئین نامه کنترل ساختمان هستند و اظهارنظرهای آنها با واقعیت فاصله دارد.

شیبانی اصل با تاکید بر اینکه در کجای دنیا کارفرما یا مالک با مهنس ناظری که انتخاب نکرده قرارداد می بندد گفت:مهندس ناظر نباید توسط سازمان نظام مهندسی انتخاب شود.

وی ادامه داد:اینکه ادعا می شود اختلاس ۷،۶ میلیارد تومانی از داخل نظام مهندسی تهران کشف شده صحت ندارد بنابراین اگر وزارت راه و شهرسازی این موضوع را پیگیری نمی کرد شاید مبلغ اختلاس اضافه تر می شد.

شیبانی با بیان این‌که این برداشت غیرقانونی بلافاصله به مراجع ذی‌صلاح گزارش شد و از ادامه آن جلوگیری به عمل آید، اظهار کرد:‌ برخی ادعا می‌کنند این تخلف را به صورت داخلی کشف کرده‌اند که خلاف واقع است. اگر وزارت راه و شهرسازی مداخله نمی‌کرد چه بسا این روند همچنان ادامه داشت.

وی با بیان این‌که این 7.6 میلیارد تومان به حساب 2 نفر واریز شده بود، ادامه داد: دوره برداشت حدود 25 روز و  در قالب 14 فقره چک صورت گرفته است. این چک‌ها دو امضا داشته که ظاهرا یکی از چک‌ها با یک امضا پرداخت شده است.

شیبانی اصل به اظهارات رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در خصوص تخلف مالی توسط کارکنان اشاره کرده و افزود: این‌که گفته شده تخلف مالی در حد کارکنان بوده، واقعیت ندارد. مگر می‌شود رئیس نظام مهندسی یا خزانه‌دار سازمان از این موضوع بی خبر باشد.

حقوق های میلیونی اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی

وی تاکید کرد:‌ بر اساس اعلام سازمان نظام مهندسی استان تهران در 5 ماه اول امسال خزانه دار 100 میلیون تومان و  رئیس سازمان 70 میلیون تومان دریافتی داشته اند. همچنین سال قبل خزانه‌دار سازمان نظام مهندسی 110 میلیون تومان و رئیس وقت 230 میلیون تومان دریافتی داشته‌اند.

وی ادامه داد: این مسئله را بررسی می‌کنیم که این مبالغ در قالب چه عنوانی پرداخت شده است.

منبع خبر

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
مدل سازی با ادونس استیل
سلام وقت بخیر ببخشید دو سوال درخصوص نرم افزار ادونس استیل داشتم . چگونه تصاویر نماها وپلان را در یک صفحه نمایش بدهم مثل تکلا که میشود نما سه بعدی ،پلان وبرش را کنارهم داشته باشیم و سوال دوم اینکه یک تیر لانه زنبوری را چگونه درست کنم و یا آن را چگونه به نرم افزار معرفی نمایم .
عکس کاربر
2پاسخ
دوره های آموزشی آنلاین bim و کلیه آموزش های bim چه زمانی برگزار می شوند؟
باسلام و عرض ادب خدمت شما دوره های آموزشی آنلاین bim و کلیه آموزش های bim چه زمانی برگزار می شوند؟ آیا به صورت کامل تدریس می شوند؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...