اختراع رابط کاربری صوتی سیستم مدیریت هوشمند ساختمان BMS

11 بهمن 1396 - 11:07
اختراع رابط کاربری صوتی سیستم مدیریت هوشمند ساختمان BMS

ختراعی با عنوان «رابط کاربری صوتی سیستم مدیریت هوشمند ساختمان BMS» توسط علی صادقی حبیب آباد (آموزشیار بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه شهید رجایی تهران / مدرس دانشکده دکتر شریعتی تهران) و غلامرضا بَزی ثبت گردید.

در خلاصه این اختراع جدید؛ این  اینگونه آمده است:

در این ادعا دستگاهی ارائه می گردد که قادر است با اضافه شدن به تجهیزات خانه های هوشمند شرایطی را فراهم اورد تا امکان استفاده افراد نابینا و دارای مشکل حرکتی نیز از فناوری جدید خانه های هوشمند میسر گردد در حال حاضر رابط های کاربری مورد استفاده در سیستم های خانه هوشمند تماما مستلزم استفاده از حس بینایی جهت تشخیص وضعیت ودست جهت اعمال فرامین به دستگاه میباشد اما باید توجه داشت که معلولیت یا ناتوانی یکی از پدیده‌های پیدا و پنهان زندگی امروزه بشر است. پیدا از آن جهت که نرخ افراد دارای معلولیت بسیار بالا و در حال رشد است و پنهان از آن جهت که چندان مورد توجه جریان اصلی جامعه و سیاست‌گذاران اجتماعی نبوده قابلیت استفاده از این سیستم خانه های هوشمند که بیش از بیش نیاز ان با توجه به قابلیت های خاص ان نسبت به دیگر اقشار جامعه در این قشر احساس وضرورتی بدیهی محسوب می شود را سلب کرده هست. از این رو بر ان امدیم تا با استفاده از رابط کاربری صوتی شرایط استفاده بخشی از این قشر انکار ناپذیر جامعه جهت استفاده از این سییستم خانه های هوشمند را فراهم اوریم.

این سیستم در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و از نظر نو و جدید بودن / اجرایی بودن طرح مورد تایید است.

لینک دسترسی به مدارک ثبت اختراع

لینک دسترسی به خبر رسمی جمهوری اسلامی ایران

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه