ایبوک ۱۶۰: تاریخچه سازه های فضاکار

ایبوک ۱۶۰: تاریخچه سازه های فضاکار

از نیمه قرن گذشته یک تمایل در حال رشد برای سازه‌های فضاکار در سراسر جهان آغاز شده است. جستجو برای فرم‌های سازه‌ای جدید برای فراهم نمودن محوطه‌های بزرگ بدون مانع، همواره هدف اصلی معماران و مهندسین بوده است. با ظهور تکنیک‌های ساختمان سازی و مصالح ساخت و ساز جدید، قاب‌های فضاکار مکرراً پاسخ مناسب به مسائل بوده و الزامات سبکی، اقتصادی و ساخت و ساز سریع را ارضا نموده است. پیشرفت‌های قابل توجهی در روند توسعه قاب‌های فضاکار نائل شده است. تعداد زیادی از برنامه‌های تحقیقات تئوری و تجربی توسط بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی در کشورهای مختلف انجام شده است. در نتیجه، اطلاعات مفید زیادی منتشر شده و نتایج ثمربخشی در عمل به کار گرفته شده است.

در دهه‌های گذشته، گسترش قاب‌های فضاکار عمدتاً به علت پتانسیل سازه‌ای بالا و زیبایی آن‌ها بوده است. کاربردهای جدید و خلاقانه قاب‌های فضاکار در کل محدوده انواع سازه‌ها از جمله استادیوم‌های ورزشی، غرفه‌های نمایشگاه، سالن‌های مونتاژ، پایانه‌های حمل و نقل، سوله هواپیما، کارگاه‌ها و انبارها دیده می‌شود. این سازه‌ها نه تنها در سقف‌های بلند دهانه، بلکه محوطه‌های دارای دهانه‌های متوسط و کوتاه مانند سقف، کف، دیوارهای خارجی و سایبان‌ها استفاده شده است. پروژه‌های جالب بسیاری در سراسر جهان با به‌کارگیری تنوعی از پیکربندی‌ها طراحی و ساخته شده‌اند.

 

 اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط:

مجموعه ویدئو های بازدید سازه 808 از بزرگترین سقف سازه فضاکار کشور(خرداد 95-آبسار اصفهان)

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 3,000 تومان
3,000 تومان
پرداخت 3,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده

مریم گلستانی

ده سال سابقه ترجمه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی دارای دیپلم زبان از کانون زبان با نمره 95 نمره تافل: 109 (ریدینگ:29، لیسنینگ:29، رایتینگ:29، اسپیکینگ:22) 2ماه سابقه کار در بخش امور بین الملل شرکت تجاری عمرانی (مسول تحقیقات و تماسهای خارجی) 2 سال سابقه کار در طراحی سازه-پل و دیوارهای حائل- در شرکت طرح آفرینان پارس
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .