ایبوک ۱۰۲: ارزیابی لرزه ای و طراحی مقاوم سازی ساختمان یک پایانه مسافری فرودگاه

ایبوک ۱۰۲: ارزیابی لرزه ای و طراحی مقاوم سازی ساختمان یک پایانه مسافری فرودگاه

این مقاله ارزیابی لرزه ای و طراحی مقاوم سازی ساختمان یک پایانه مسافری فرودگاه را که در سال 1981 میلادی ساخته شده است ارائه می کند. هدف اصلی از این کار ارزیابی و ارتقا عملکرد سازه این ساختمان برای ارضا سطح عملکرد سازه ای "آستانه فروریزش" تحت زلزله های قوی که ممکن است به ندرت در مدت باقی مانده عمر این ساختمان رخ دهد، می باشد. طراحی بهسازی سازه به منظور  بهبود عملکرد لرزه ای از طریق کم کردن پتانسیل فروریزش در جریان زلزله های قوی انجام می گیرد. به عنوان یک ساختمان 32 ساله ترمینال فرودگاه، که عمر باقی مانده اندکی در قیاس با یک ساختمان نوساز دارد تصمیم گرفته شد تا بر خلاف ساختمان نوساز که ارزیابی لرزه ای آن با زلزله ای با دوره بازگشت 2475 سال(حدودا 2% احتمال وقوع در 50 سال) انجام می شود، ارزیابی لرزه ای ساختمان موجود با زلزله ای با دوره بازگشت 1146 سال(حدودا 4% احتمال وقوع در 50 سال)انجام گیرد.

 

 

 اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
اعتبار مورد نیاز : 3,000 تومان
3,000 تومان
پرداخت 3,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده

مسعود کلانتری

دانش آموخته مهندسی عمران دانشگاه امیرکبیر-طراح و مدیر اجرائی پروژه های مقاوم سازی لرزه ای-پژوهشگر حوزه مهندسی رودخانه
سوالات مرتبط
عکس کاربر
140پاسخ
خمش تیر بلند در عرض
سلام . میخواستم فرمول و علت خم نشدن تیر بلند از عرض رو بپرسم. مثال: چرا خطکش نازک معمولی از عرض نازکش سریع با فشار بسیار کمی خم میشه ولی در عرض بیشترش اصلا خم نمیشه
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه اختصاص مفصل فایبر به دیوارهای برشی چگونه است؟
در تعریف مفصل فایبر به دیوارهای برشی بایستی دو مفصل تعریف شود، یکی برای مقطع بتنی و یکی برای میلگردها. مشخصات مفصل میلگردها بایستی به چه صورت باشد؟ در صورت انتخاب گزینه specified rebar layout تنظیمات باید چطور تعریف شود؟
عکس کاربر
0پاسخ
مشاوره در زمینه ساختن ماکت و سازه مذهبی
سلام.می خوایم برای ایام فاطمیه یه موکب تقریباً بزرگ درست کنیم و در کنارش یه سری از مکان ها و حادثه ها رو با کمترین هزینه و طبیعی بودن به تصویر بکشیم.کسی می تونه مشاوره بده در این زمینه ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .