ایبوک ۱۵۴: تونل تست باد CTBUH برای ساختمان‌های بلند مرتبه

ایبوک ۱۵۴: تونل تست باد CTBUH برای ساختمان‌های بلند مرتبه

از دهه 1960، آزمایش تونل باد به وسیله معمولی در طراحی ساختمان­های بزرگ تبدیل شد. پیشگام استفاده از این آزمایش، در طراحی برج­های مرکز تجارت جهانی در نیویورک بود. پس از آن در روزهای اولیه مهندسی باد، تکنیک­های آزمایش تونل باد پیشرفت کردند، اما این روش­ها برای طراحان قابل درک نبودند. CTBUH به اهمیت درک آزمایش تونل باد در جامعه طراحی پی برده است. گروه کاری مهندسی باد CTBUH برای توسعه یک راهنمای مختصر برای غیرمتخصصان شکل گرفت.

هدف اولیه این راهنما ارائه یک خلاصه از فرآیند آزمایش تونل باد برای متخصصان طراحی است. این دانش باید به خوانندگان این توانایی را بدهد که از مشاوران مهندسی باد خود در طول فرآیند طراحی سؤالات درست را بپرسند. راهنما نمی­خواهد یک راهنمای کامل برای پیچیدگی­های فنی آزمایش تونل باد ارائه کند، زیرا این پیچیدگی­ها در دیگر منابع پوشش داده شده­اند. این راهنما می­خواهد موضوعی را معرفی کند که تا به حال پوشش داده نشده است اما جامعه طراحی به آن نیاز دارد: یک روش برای ارائه نتایج تونل باد که مقایسه سرراست نتایج از آزمایشگاه­های تونل باد مختلف را ممکن می­کند. بارهای باد ارائه شده توسط متخصصان مهندسی باد اثر زیادی بر هزینه­های ساخت بسیاری از ساختمان­های بلند دارد. آزمایش­های تونل باد موازی توسط آزمایشگاه­های مختلف فراگیر شده­ است؛ حال چه برای فرآیند تجدید نظر همتایان یا چه برای کاهش هر چه بیش­تر بارهای طراحی. بارهای ارائه شده توسط مشاوران تونل باد مختلف هیچ‌گاه با هم یکسان نیستند و گاه می­تواند با هم اختلاف­های قابل توجه هم داشته باشد.

 

 اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

PDF
برچسب ها: 

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 3,000 تومان
3,000 تومان
پرداخت 3,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
فایل اکسل سوله
سلام سوله ای رو بر اساس فایل اکسل بار باد بارگذاری و طراحی کردم ولی کارفرما به دلیل اینکه اکسل قفل دارد نمی پذیرد و اذعان می دارد که نتایج درست نیست . و به محاسبات آنلاین سایت جاباکوس ارجاع می دهد
عکس کاربر
0پاسخ
بارگذاری استاتیکی و دینامیکی باد و اعمال آن در Etabs
سلام ... کسی از دوستان فایل ایتبس یک ساختمان بتنی چند طبقه در حالتی که بارگذاری باداستاتیکی و دینامیکی بهش اعمال کرده باشه داره؟
عکس کاربر
0پاسخ
محاسبه بار باد در سوله با نرم افزار تحت اکسل
سلام .سوله ای که من طراحی میکنم از 3 قاب تشکیل شده با توجه به خروجی نرم افزار که برای قاب میانی و قاب شماره 2 مقادیر مختلفی میده من چیکار کنم.چون قاب میانی من همان قاب شماره 2 هستش.کدوم رو معیار طراحی قرار بدم .با تشکر.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .