مقاله تحلیلی: روش استفاده از محاسبه گر آنلاین لنگر خمشی در تیر دو سر گیردار

مقاله تحلیلی: روش استفاده از محاسبه گر  آنلاین لنگر خمشی در تیر دو سر گیردار

این محاسبه گر رایگان آنلاین به عنوان نرم افزاری برای محاسبه لنگر گیرداری و نیروی برشی در هر نقطه از تیر تحت بارهای متمرکز، گسترده یکنواخت، گسترده متغیر و لنگرهای متمرکز ارائه شده است.

نکاتی در مورد استفاده از Fixed Beam Calculator:

  • علامت‌های قرار دادی
  1. بار گذاری‌های رو به بالا را با علامت مثبت و بارگذاری‌های رو به پایین را با علامت منفی در نظر بگیرید. لنگر خمشی ناشی از شکم دادگی رو به پایین تیر (شکل زیر سمت چپ) را مثبت و لنگر خمشی ناشی از شکم دادگی رو به بالا تیر (شکل زیر سمت راست) را منفی در نظر بگیرید. ممان­ها و حرکت‌های ساعت‌گرد را منفی و حرکت‌ها و ممان­های پادساعت‌گرد را مثبت در نظر بگیرید.
  2. به عبارت دیگر لنگر پادساعت‌گرد در تکیه گاه انتهای چپ تیر منفی در نظر گرفته می‌شود (در مورد لنگرهای انتهای گیردار) در نتیجه لنگر شکم دادگی (شکل بالا سمت چپ) در تیر رخ می‌دهد. همچنین در تکیه گاه سمت راست تیر لنگر مثبت در نظر گرفته می‌شود که در نتیجه آن شکم دادگی رو به بالا (شکل  بالا سمت راست) در تیر اتفاق می‌افتد.
  • تمامی اندازه‌ها باید نسبت به محوری که در سمت چپ و انتهای چپ تیر قرار گرفته‌اند، محاسبه شوند. واحد طول باید بر اساس متر و واحد نیروها باید بر اساس کیلو نیوتون محاسبه شوند. در این صورت مقادیر لنگر خمشی بر اساس کیلو نیوتون متر و نیروی برشی بر اساس کیلو نیوتون به دست می‌آیند.
  • با تغییر موقعیت "x" کاربر می‌تواند لنگر خمشی تیر را به سرعت در هر نقطه از تیر به دست بیاورد.
  • پیشنهاد می‌شود که در مواردی که بارگذاری بیش از یک حالت دارد، نتایج تحلیل در همه حالت‌ها بر اساس اصل سوپر پوزیشن جمع بندی شوند. می‌توان از مقادیر محاسبه شده برای رسم نمودار لنگر خمشی تیر استفاده کرد.
  • از نرم افزارFixedBeamCalculatorمی‌توان برای تعیین خطوط تأثیر یک سازه استفاده کرد.

 

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

learn-usage-of-fixed-beam-bending-moment-calculator.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

درباره نویسنده
عکس‌های Amin.M.RF

Amin.Raoof

دانشجویی سال آخر کارشناسی عمران در دانشگاه شاهد در تهران مسلط به زبان انگلیسی در ترجمه و مکالمه
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
حداقل آرماتور محاسبه شده تیر، کمتر از حد معین در مبحث نهم 9-14-5 (92)
در سازه ای 2 طبقه، ستون ها 30 * 30 بوده و تیرها هم 30 * 40 لحاظ شده است. مقدار آرماتور طولی تیر با در نظر گرفتن رابطه 9-14-5-2-1 و Asmin=pmin*b*d خیلی کمتر است. pmin=0.0035 Asmin=0.0035*30*(40-5)=3.675 عددی که در مقادیر مقاطع پایین تیرها بوسیله نرم افزار محاسبه شده از عدد حاصله بالا خیلی کمتر است. در این موقعیت چه نظر تخصصی دارید؟ چطور باید اقدام کرده و ادامه داد؟ ممنون از توجه تان. عکس مربوطه: https://s6.uupload.ir/files/2022-09-07_copy_f0t3.jpg
عکس کاربر
1پاسخ
تیر ریزی در ساختمان بتنی

سلام تو یه ساختمان بتنی یک قسمت از سقف  اشتباها تیرریزی نشده و پوتر ها اجرا شده . الان برای  تیر ریزی اون قسمت چیکار میشه کرد؟

عکس کاربر
1پاسخ
ابعاد منطقی برای تیرو و ستون بتنی طبقات زیرزمین ساختمان 15 طبقه

با سلام

من یک ساختمان اسکلت بتن در ایتبس طراحی کردم و فقط با ابعاد ستون ها و تیرهای 130و130*35برای طبقه زیرزمین مشکلO/S#2تیرها و ستونها رفع می شود میخواستم بپرسم که این ابعاد برای یک ساختمان 15 طبقه خیلی زیاد نیست؟

ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .