مقاله تحلیلی: هنگامی که طراحی انفجاری سازه‌ شامل طراحی مقاومت در برابر انفجار نمی‌شود

مقاله تحلیلی: هنگامی که طراحی انفجاری سازه‌ شامل طراحی مقاومت در برابر انفجار نمی‌شود

بسیاری از مراکز در صنایع شیمیایی، دارویی، آزمایشگاهی و صنایع عمومی؛ مقرراتی برای ذخیره‌ مواد شیمیایی، گازها، سوخت‌ها، روان کننده‌ها و دیگر مواد خطرناک مورد استفاده در کارهای روزانه دارند. اگر این مصالح درست انبار شده و در معرض ضربه، نشت، شعله و منابع احتراق نباشند، سالم باقی می‌مانند. با این وجود وقایع می‌توانند باعث شوند که مصالح در معرض شعله، قوس الکتریکی یا دیگر منابع احتراق قرار بگیرند. بهترین حالت این است که این مصالح در دمای بالا به مرز سوختن برسند. در بدترین حالت با پیشروی شعله به سمت مصالح قابل اشتعال، حادثه سوختن به شعله‌ور شدن تبدیل می‌شود؛ شعله‌ور شدن، گسترش منطقه‌ احتراق با سرعتی بیش از سرعت صوت در محیط غیرفعال (معمولاً هوا) است. شتاب گرفتن بیش‌تر این شعله‌ها می‌تواند به سرعت فراصوت برسد یا می‌تواند باعث انفجار شود و فشار را به شدت افزایش دهد تا جایی که باعث آسیب به سازه‌ها می‌شود.

 

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

when_structural_blast_design_doesnt_r.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

فایل
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
بار ناشی از انفجار 1 کیلوگرم TNT
سلام برای مدل سازی ناشی از انفجار هر کیلوگرم tnt چه مقدار بار به سازه وارد میشود. لطفا در واحد کیلوگرم نیرو KGf بفرمایید. برای تعین محل اعمال نیرو آیا از بار نقطه ای استفاده بشه ؟
عکس کاربر
1پاسخ
اعمال بار انفجار
چطور میشه بار انفجار سطحی را دیوار خاک مسلح اعمال کرد؟
عکس کاربر
1پاسخ
مدلسازی انفجار در Midas
با سلام انفجار به چه صورت باید در نرم افزار midas GTS NX مدل شود؟ مطابق با آنچه که در فیلم آموزشی خود نرم افزار هست اعمال نمیشه
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .