مجوز شهرداری برای مقاوم سازی ساختمان های نیمه کاره

15 تير 1399 - 11:09
مجوز شهرداری برای مقاوم سازی ساختمان های نیمه کاره

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره ساختمان های نیمه کاره در شهر، گفت: در صورت احتمال خطر، شهرداری اجازه دارد از مرجع قضایی مجوز بگیرد و از محل بودجه خودش، نسبت به مقاوم سازی اقدام کند.

آقای محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، افزود: یکی از مشکلات شهر تهران و کلان شهر ها این است که در خیابان ها و معابر سطح شهر برخی ساختمان های در حال ساخت و گودبرداری بصورت نیمه کاره رها شده اند و بلاتکلیف هستند.

وی گفت: این شرایط در برخی موارد اعتراضات مردم را به دنبال دارد، زیرا این ساختمان ها به فضا های بی دفاع شهری تبدیل می شوند و سیما و منظر شهر را هم بهم می ریزند، آن هایی که در مرحله گود برداری هستند احتمال دارد به خانه های مجاور و کسانی که از آنجا تردد می کنند، آسیب برسانند.

آقای سالاری افزود: متاسفانه بر اساس قوانین موجود شهرداری و یا حتی دولت، نمی تواند مالک را ملزم به اتمام کند، تنها قانون گذار یک جا در ماده ۵۵ قانون شهرداری ها به شهرداری ها اجازه دادند در صورتیکه خانه ای نیمه کاره و یا گود برداری رها شده احتمال خطر برای ساکنین آن شهر و یا مجاورین دارد، از مرجع قضایی مجوز بگیرد و از محل بودجه خودش نسبت به مقاوم سازی جداره های گود در حدی که این خطر برطرف شود، اقدام کند و بعد هزینه اش را با درصدی، وقتی فرد خواست پایان کار بگیرد دریافت کند.

وی گفت: اگر ساختمانی در مرحله اسکلت رها شده باشد و احتمال ریزش و ایجاد آسیب برای مجاورین و یا ساکنین دارد، در آن صورت هم شهرداری می تواند از مرجع قضایی مجوز بگیرد و از محل منابع درآمدی شهرداری نسبت به این رفع خطر اقدام کند.

منبع

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه اختصاص مفصل فایبر به دیوارهای برشی چگونه است؟
در تعریف مفصل فایبر به دیوارهای برشی بایستی دو مفصل تعریف شود، یکی برای مقطع بتنی و یکی برای میلگردها. مشخصات مفصل میلگردها بایستی به چه صورت باشد؟ در صورت انتخاب گزینه specified rebar layout تنظیمات باید چطور تعریف شود؟
عکس کاربر
3پاسخ
تعيين پارامترهای میراگر ویسکوز برای اعمال در نرم افزار
با سلام . من روی موضوع بررسی سطح عملکرد قاب های بتن مسلح مجهز به میراگر ویسکوز کار میکنم . و چون نمیخوام زیاد وارد مسایل ریاضی و معادلات طراحی میراگر ها بشم . میخوام از طریق ازمون خطا یک میراگر معرفی کنم و سپس نیرو های محوری ماکزیمم میراگر را برداشت کنم و سپس از یک کاتالوک اماده از میراگر های موجود میراگ متناسب با سازه را انتخاب کنم . اما در برداشت و بدست اوردن و محاسبه پارامتر های میراگر که باید به نرم افزار سپ 2000 معرفی کنم مشکل دارم از جمله توان میراگر (a) و سختی میراگر و ضریب میرایی میراگر . اگر ممکن هست خواهش میکنم به من کمک کنید . حتی اگر کاتالوگ مناسب در این مورد در دسترس دارید یا اینکه منبع خاصی سراغ دارید معرفی کنید.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...