مقاوم سازی پل در تقاطع بزرگراه شهید سلیمانی و حقانی

9 تير 1399 - 15:08
مقاوم سازی پل در تقاطع بزرگراه شهید سلیمانی و حقانی

پیشرفت عملیات مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه شهید سلیمانی با بزرگراه شهید حقانی به ۴۵ درصد رسید.

 
به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، جانشین احسان رزقیان مقدم مجری طرح‌های نگهداشت و مقاوم سازی پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، گفت: تاکنون اقدامات مختلفی از قبیل تقویت فونداسیون ها، ستون‌ها و سرستون‌ها با هدف بهبود عملکرد لرزه‌ای سازه انجام شده است.
وی افزود: پل تقاطع بزرگراه شهید سلیمانی با بزرگراه شهید حقانی مستهلک شده است، ستون‌ها مقاومت کافی ندارد و مقاومت خمشی و برشی فونداسیون‌ها و عرشه در برابر نیروی زلزله ضعیف است.
پل تقاطع بزرگراه شهید سلیمانی با بزرگراه شهید حقانی با طول عمر بیشتر از ۲۰ سال شامل دو پل رفت و برگشت به طول ۶۳ متر و عرض ۱۹ متر بوده و در چهار دهانه احداث شده است. این پل سواره رو بتنی در مرز مناطق ۳ و ۷ شهرداری تهران قرار دارد.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه اختصاص مفصل فایبر به دیوارهای برشی چگونه است؟
در تعریف مفصل فایبر به دیوارهای برشی بایستی دو مفصل تعریف شود، یکی برای مقطع بتنی و یکی برای میلگردها. مشخصات مفصل میلگردها بایستی به چه صورت باشد؟ در صورت انتخاب گزینه specified rebar layout تنظیمات باید چطور تعریف شود؟
عکس کاربر
3پاسخ
تعيين پارامترهای میراگر ویسکوز برای اعمال در نرم افزار
با سلام . من روی موضوع بررسی سطح عملکرد قاب های بتن مسلح مجهز به میراگر ویسکوز کار میکنم . و چون نمیخوام زیاد وارد مسایل ریاضی و معادلات طراحی میراگر ها بشم . میخوام از طریق ازمون خطا یک میراگر معرفی کنم و سپس نیرو های محوری ماکزیمم میراگر را برداشت کنم و سپس از یک کاتالوک اماده از میراگر های موجود میراگ متناسب با سازه را انتخاب کنم . اما در برداشت و بدست اوردن و محاسبه پارامتر های میراگر که باید به نرم افزار سپ 2000 معرفی کنم مشکل دارم از جمله توان میراگر (a) و سختی میراگر و ضریب میرایی میراگر . اگر ممکن هست خواهش میکنم به من کمک کنید . حتی اگر کاتالوگ مناسب در این مورد در دسترس دارید یا اینکه منبع خاصی سراغ دارید معرفی کنید.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...