طراحی ساختمانهای بتنی بر مبنای مقررات ملی ساختمان با برنامه Etabs9

29 شهريور 1394 - 12:54
طراحی ساختمانهای بتنی بر مبنای مقررات ملی ساختمان با برنامه Etabs9

صنعت ساختمان در هر کشور جزء صنایع اصلی آن کشور محسوب می­شود و در کشور ما با توجه به اینکه مقررات ملی ساختمان آخرین ویرایش آنها، که ویرایش 92 می باشد  همراه با آیین نامه زلزله 2800 ویرایش چهارم، ملاک طراحی سازه های بتنی و فولادی قرار گرفته که در واقع طراحی سازه ها از روش سنتی طراحی تنش مجاز به روش طراحی حالات حدی تغییر یافته لذا تمامی کوشش اینجانب در نگارش این مجموعه چهار جلدی آن بوده است که مهندسین و دانشجویان گرامی با آخرین ویرایش مباحث و آیین نامه زلزله آشنا شوند. این مجموعه کتاب ها براساس جدیدترین ویرایش مباحث به شرح ذیل تدوین شده است:

1) مبحث ششم مقررات ملی ساختمان (بارهای وارد بر ساختمان ویرایش92)

2) مبحث نهم مقررات ملی ساختمان (طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه ویرایش92)

3) مبحث دهم مقررات ملی ساختمان (طرح و اجرای ساختمان های فولادی ویرایش92)

4) آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله استاندارد 2800 (ویرایش 4)

در چاپ این مجموعه کتاب ها سعی شده است که مهندسین و دانشجویان گرامی به صورت کاربردی با اصول مدل سازی و طراحی سازه های بتنی و فولادی آشنا شوند و بند های مباحث و آیین نامه مورد استفاده شده در نرم افزار در کنار هر آیکون مربوط به آن قید شده است تا دسترسی برای استفاده کنندگان از آیین نامه و مباحث آسانتر باشد مبنای این کتاب براساس نرم افزار ورژن ETABS9.7 می باشد. این مجموعه شامل چهار جلد کتاب به شرح ذیل می باشد:

جلد اول: فصل اول شامل آشنایی با برخی از اصطلاحات مهندسی و انواع سیستم مقاوم در برابر زلزله طبق آیین نامه 2800 و از فصل دوم تا نهم شامل  طراحی ساختمان بتنی با قاب خمشی با شکل پذیری متوسط همراه با سقف دال و فصل دهم شامل طراحی ساختمان بتنی با قاب خمشی با شکل پذیری زیاد با سقف تیرچه و فصل یازدهم شامل طراحی سقف دال با نرم افزار  SAFEو به همراه توضیحات آیکون های نرم افزار و تفسیر آیین نامه زلزله به همراه کنترل بندهای آن می باشد.

جلد دوم: فصل اول شامل طراحی ساختمان بتنی با قاب خمشی با شکل پذیری متوسط بعلاوه با دیوار برشی (دیواربرشی معمولی و باز شودار) همراه با سقف تیرچه کرومیت بعلاوه نکات مربوط به نحوه مدل سازی سقف شیروانی و دیوار حایل و فصل دوم و سوم به ترتیب شامل طراحی پی نواری  و پی گسترده می­باشد.

جلد سوم: شامل طراحی ساختمان های فولادی با انواع بادبندهای همگرا (بادبند ضربدری و هشتی پابسته) و واگرا (بادبندهای پا باز) با سقف تیرچه و کرومیت به همراه کنترل­های مبحث دهم و طراحی اتصالات.

جلد چهارم: شامل طراحی ساختمان های فولادی با انواع سیستم قاب خمشی (متوسط و زیاد) با سقف کامپوزیت و عرشه فولادی به همراه کنترل­های مبحث دهم و طراحی اتصالات.

اینجانب تمام سعی خود را داشته­ام تا مجموعه ای کم نقص را خدمت خوانندگان گرامی ارائه نمایم لذا از اساتید بزرگوار دانشگاهی و مهندسین گرامی و دانشجویان محترم تقاضا دارم نظرات و پیشنهادهای خود را از طریق تلفن 09119696522 و یا از طریق ایمیل Engineer_karim63@yahoo.com تذکر دهند تا در چاپ های بعدی اعمال گردد. پیشاپیش از همکاری و مساعدت شما که ابراز دارید کمال تشکر و قدردانی را دارم.

 

کریم رودینی زاده کارشناس عمران

 

نحوه تهیه کتاب:

1)       جهت تهیه کتاب به تعداد بالای 50جلد با انتشارات نوروزی تماس حاصل فرمائید 01732242258 -09113753497

2)       جهت تهیه کتاب با تعداد کمتر از 50 جلد با کتاب فروشی علم و صنعت تماس بگیرید 01732154597 -09119701610

3)       در صورت نیاز با مولف تماس بگیرید

 جهت تهیه این محصول میتوانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

لینک خرید کتاب

همچنین علاقه مندان می توانند برای مشاهده ی گزیده ای از جلد اول کتاب به لینک زیر مراجعه نمایند:

 

node_2388.pdf

مطالب پیشنهادی برای ادامه

مطلب پیشنهادی موجود نمی باشد.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • Comments

    سلام. پس چرا امکان خرید این کتاب فراهم نیست؟؟؟؟؟

    عکس‌های chakme
    chakme

    در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه