رپورتاژ آگهی:‌ پنج قانون برای نوشتن قرارداد معماری در دفترهای معماری کوچک

18 ارديبهشت 1399 - 13:27
رپورتاژ آگهی:‌ پنج قانون برای نوشتن قرارداد معماری در دفترهای معماری کوچک

شاید نوشتن یک قرارداد معماری یکی از مهمترین و حیاتی ترین مراحل در کل فرایند جذب یک کارفرمای جدید باشد. ممکن است شما فرایند بازاریابی معماری خوبی داشته باشید ، و کارفرمای مناسب خود را جذب کنید.

ممکن است تمامی این مراحل را به خوبی انجام داده باشید و اکنون نیاز به نگارش یک قرارداد معماری قانونی دارید. نکته اول و مهم این است که ما برای انجام خدمات معماری نیاز به قرارداد کتبی داریم.

دست دادن و قول دادن کافی نیست. یک توافق نامه ساده می تواند محدوده کار پروژه معماری را مشخص کند و همچنین نوع پرداخت به شما را نیز تعیین کند. اما اگر دچار اشکال یا سو برداشت باشد فایده ای ندارد.

اگر برای کارفرمای خود یک قرارداد جامع و کامل که برای پروژه های معماری بزرگ تهیه شده است بفرستید ، مجبور به تغییر آن و یا عوض کردن کل قرارداد خواهید شد. چون کارفرما چیز زیادی از آن متوجه نمی شود.

هر پروژه معماری که انجام می دهیم باید یک قرارداد امضا شده داشته باشد، اما برای یک دفتر معماری کوچک که با کارفرماهای بی تجربه سر و کار دارد، این یک مسئله مهم تر است. اشتباه در این یک مرحله می تواند باعث شود پروژه را از دست بدهید!

قبل از اینکه به عنوان یک معمار بخواهید هنر معماری خود را نشان بدهید. این پنج قانون به شما نشان می دهد که چگونه یک قرارداد معماری یا توافق نامه بنویسید که برای شما و کارفرما مفید باشد و در عین حال باعث ترسیدن کارفرما نشود.

جامع بودن قرارداد معماری یک نکته کلیدی است

قراردادهای بزرگ ترسناکی که توسط برخی از سازمان های حرفه ای ارائه می شوند، به نحوی تهیه شده اند که برای هر موقعیت مناسب به نظر برسند. چاپ زیبا اجازه می دهد تا کلمات بیشتر در قالب مناسب تری قرار بگیرند و مسئولیت هر فرد و تمام فرایند های مورد نیاز برای تکمیل هر پروژه معماری را روشن کنند. دلیل این مسئله این است. در دنیایی که قوانین زیادی برای انجام پروژه های معماری به صورت مهندسی وجود دارد، مهم است که قرارداد شما نیز کلیه اطلاعات لازم برای تعریف خدمات شما را شامل شود تا به سرعت بتواند چالش های شغلی شما را برطرف کند. نوشتن یک قرارداد معماری جامع مهم است، اما هدف اصلی ما این است که قرارداد امضا شود تا بتوانیم کاری را که دوست داریم شروع کنیم که طراحی یک پروژه معماری خوب برای کارفرماست.

مراحل رسیدن به ” بله” را کوتاهتر کنید

به صورت سنتی ، یک معمار پیشنهاد خود را به کارفرما در قالب یک نامه ارسال می کند که شامل توضیح خدمات و شرایط اصلی یک پروژه است. سپس بر مبنای این پیشنهاد ، یک توافق نامه قانونی بین مالک و کارفرما نوشته می شود. اگر سعی کنید این دو پروسه را با یکدیگر ادغام کنید و در یک پکیج تنظیم کنید فرایند رسیدن به یک “بله” شیرین از کارفرما را کوتاهتر کرده اید.

قرارداد را به نحوی بنویسید که برای کارفرما دوست داشتنی و قابل فهم باشد

درست است که در یک قرارداد معماری باید مسائل زیادی گنجانده شود، اما این مسائل نباید پیچیده یا تهاجمی به نظر برسد. این قرارداد معمارانه شروع یک رابطه بین شما و کارفرماست. ما معمار هستیم و مهارت زیادی داریم در اینکه فرایند های پیچیده را زیبا و ساده تر به نظر برسانیم. بنابراین برای طراحی قرارداد معماری هنرمندانه خود وقت بگذارید، به نحوی که خواندن آن راحت باشد و درک و فهمیدن آن ساده باشد.

 بخش بندی قرارداد معماری

یک راه ساده برای اینکه فرایند های طولانی را ساده تر و دوستانه تر به نظر برسانید این است که آن را در قسمت های مختلف کوچکتر تنظیم کنید. پکیجی که طراحی می کنید می تواند شامل یک نامه معرفی ، یک پیشنهاد، شرایط و قوانین و … باشد. در نامه معرفی از کارفرما قدردانی می کنید که شما را به عنوان معمار طرح خود انتخاب کرده است. یک توضیح کوتاه ازینکه در این پکیج چه چیزی وجود دارد و به صورت واضحی نحوه ادامه همکاری را بیان می کنید. طراحی این پکیج باید مناسب و برای کاربر دوست داشتنی باشد ، انتخاب مناسب فونت و قالب اهمیت دارد، همچنین فرایند انجام کار ، مسئولیت های اساسی طرفین و روش جبران خسارت ها باید در این پکیج بررسی شده باشد. قوانین و شرایط استاندارد برای خدمات معماری شامل تمامی اطلاعات قانونی برای خدمات معماری شماست. این بخش می تواند شامل هر چیزی که خودتان فکر می کنید باشد. اما باید استاندارد به نظر برسد. این مسئله باعث می شود که سریعتر بتوانید قرارداد مد نظر خود را به امضا برسانید.

 قرارداد خود را به تنهایی ننویسید

درست است که این قرارداد معماری مربوط به شماست و می توانید هر اطلاعاتی که بخواهید در آن بگنجانید و هر اطلاعاتی که دوست ندارید از آن حذف کنید. اما قبل از ارسال آن برای کارفرما حتما با مسئول بیمه و یا وکیل خود مشورت کنید. مطمئن شوید که موارد قانونی برای قضاوت در زمان چالش های احتمالی در قرارداد شما رعایت شده است. همه ما می خواهیم این قرارداد برای ما به عنوان یک معمار یک زمینه قانونی محکم و قابل اتکا فراهم کند و نمی خواهیم به این نتیجه برسیم که این قرارداد دست کمی از دست دادن و قول شفاهی دادن به کارفرما ندارد.

منبع

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
پارکینگ مجتمع تجاری
سلام وقت بخیر در مجتمع تجاری طبقه پارکینگ جزو زیربنای مجتمع محسوب میشود ممنون میشوم اگر اطلاعات دقیقی دارین راهنمائی بفرمائید با تشکر از مدیریت سایت
عکس کاربر
1پاسخ
تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی
با سلام تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی در امور اجرایی و حقوقی ،بخصوص در بحث اجرا در چیست؟ و آیا ممکن است دفتر را زیرمجموعه‌ی شرکت به حساب اورد یا خیر
عکس کاربر
1پاسخ
معماری -احتیاج به همکاری دریک پروژه تحقیقاتی
کسی در خصوص نحو فضا یا نرم افزارش اشنای دارد احتیاج به همکاری دریک پروژه تحقیقاتی داریم
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...