روند گرانتر شدن قیمت مسکن در تهران در دی ماه هم ادامه یافت

7 بهمن 1398 - 19:18
روند گرانتر شدن قیمت مسکن در تهران در دی ماه هم ادامه یافت

بانک مرکزی ایران در تازه‌ترین گزارش خود که امروز دوشنبه (هفتم بهمن) درباره معاملات بازار مسکن در تهران منتشر کرده از افزایش قیمت املاک مسکونی در دی ماه خبر داده است.

در این گزارش همچنین به افزایش تعداد معاملات هم اشاره شده است.

بر اساس معاملاتی که در دی ماه در پایتخت صورت گرفته، متوسط قیمت معامله هر متر مربع خانه مسکونی در تهران در دهمین ماه سال حدود ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است؛ این رقم فقط خانه‌های معامله شده را در بر می‌گیرد و به معنی ارزش متوسط املاک در این شهر نیست.

در گزارش بانک مرکزی در دی ماه امسال قیمت متوسط خانه‌های معامله شده نسبت به دی ماه سال پیش (۱۳۹۷) حدود ۴۱ درصد افزایش قیمت داشته است؛ این افزایش قیمت نسبت به آذر ماه بیش از دو درصد بوده است.

طی ماه های اخیر تعداد معاملات مسکن کاهش یافته بود که در گزارش‌های دو ماه اخیر بانک مرکزی این روند افزایش نشان می‌دهد.

در دی ماه امسال، در مجموع نزدیک به ۱۰ هزار و ۷۰۰ معامله در تهران ثبت شد؛ این رقم در آذر ماه بیش از ۹۵۰۰ واحد مسکونی بود.

منبع

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
1پاسخ
راهنمایی در خصوص نحوه اجرای ساخت طبقه دوم روی خانه های کلنگی
سلام .من یه سوال در مورد ساخت طبقه دوم روی خانه های کلنگی .با ۲۰۰متر زیر بنا .آیا امکانش هست با آهن بسازیم .ساختمان اسکلت بندی نیست .فقط تمام دیوارهاش ۳۵تایی هستن
عکس کاربر
1پاسخ
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...